Moters misija – mylėti
„Buvau užpulta dėl to, kad įkėliau nuotrauką, kurioje mergaitė su kailiniais, bet esmė ne kailiniai. Ką norėjau pasakyti yra tai, kad labai svarbu, jog moteris būtų pasitempusi, mylėtų save, pasitikėtų savimi, kad būtų stipri. O tam ji turi jaustis gerai, išskirtinai. Tik tada ji galės ir kitiems kažką duoti“, – sakė verslininkė.
Paklausta, ar mamos yra atsakingos už savo dukrų stilių, moteris sakė, kad jos turi rodyti pavyzdį. „Pagrindinė moters misija – mylėti. O kartu atrodyti, jaustis gražiai tam, kad būtų stipri. Jei ji taria žodį, jis teisingas, jei ji atėjo – ji papuošė aplinką. O tam, kad išaugintume tokias moteris, turime rodyti pavyzdį. Jei moteris bus nuolat su šlepetėmis, niekada nepasidažiusi, nesusitvarkiusi, tiesiog rėkte rėks „jūs mylėkite mane tokią, kokia esu“, koks pavyzdys ji bus? Ką ji duoda pasauliui? Ar tavo vyras laimingas, ar jo karjera sekasi? Tu turi jam padėti. Tas mažas mergaites turime mokinti, kad jos pasitikėtų savimi. O kaip jos pasitikės savimi, jei bus skarmalais apsirengusios“, – retoriškai klausė N. Veličkienė.
71-erių moteris prisimena, kaip kitados ji ruošdavo mados renginius, kuriuose savo dukras norėjo matyti būrys tėvų. „Žiūrėkite, kiek Lietuva manekenių išaugino. Visi giria, kad lietuvaitės pačios gražiausios, kad ir kokioje šalyje bebūtum. Gal ne visi žino, kur ta Lietuva, bet kad lietuvės labai gražios ir mūsų krepšinis stiprus, žino visi. Mes turime tą geną, turime auginti gražias mergaites, bet svarbiausia, kad jos būtų pasitikinčios savimi, kad jos būtų mylinčios. O kaip mylėsi? Turi sau kažką leisti. Bet jei pražiopsosi kelis metus, viskas. Paskui ateina labai turtingi tėvai ir sako, kad aš nieko negaliu pasiūlyti apsirengti savo dukrai, ji savo stilių kuria, rengiasi skarmalais. Tai viskas. Vaikas jau pražiūrėtas“, – sakė moteris.
Tai kada gi, anot jos, reikėtų pradėti formuoti mergaičių stilių? „Kuo anksčiau. 12-13 metų mergaitė jau vėlu. Tokios „pražiūrėtos“ mergaitės būna ir piktokos, ir viskuo nepatenkintos. O kaip būsi patenkinta, jei galvoji, kad esi nelabai graži, o jei nelabai graži, gal ir nelabai protinga. Tada tau kažkas nesiseka. Tokie žmonės atsistoja ant žemesnio visuomenės laiptelio“, – teigė pašnekovė.
Anot jos, 3-5 metai yra tas laikotarpis, kai mergaitę reikia mokyti grožio pamokų. „Paskui bus per vėlu. Jos nebenorės gražiai rengtis. O jei moteris nenori gražiai atrodyti, gal nenori ir gražiai elgtis“, – svarstė N. Veličkienė.
Šis tas svarbesnio už drabužį
Vaikų psichologė Š. Vienė pasakojo, kad vaikų noras patiems rinktis, ką apsirengti prasideda tada, kai jie ima save suvokti kaip atskirą asmenybę. „Maždaug antrais savo gyvenimo metais vaikas pradeda suvokti save kaip asmenybę, tačiau įsitvirtina tai ties 3-4 metais. Tada pradeda rūpėti ir išvaizda, ir drabužiai. Trys metai yra savęs suvokimo atsiradimo etapas“, – teigė specialistė.
Kaip žinia, daugeliui mergaičių ateina „rožinis“ periodas, kai norisi puoštis tik suknelėmis ir būti „princesėmis“. Kaip reaguoti į tai? „Nerimauti dėl tokio periodo nereikia. Jei mergaitė nori rengtis kaip princesė, tegu rengiasi, nes kuo labiau drausi, tuo labiau ji to norės ir šis periodas gali užsitęsti. Reikia žiūrėti, kad galiausiai šį pomėgį pakeistų kiti“, – pasakojo psichologė. Ji pabrėžė, kad lygiai taip pat nerimauti nereikėtų, jei mergaitės gyvenime tokio periodo ir nėra.
Žiniasklaidoje ir socialinėse erdvėse gausu pavyzdžių, kai išties mergaitės nenori atrodyti kaip mergaitės ir renkasi berniukiškus drabužius. Kaip į tokį elgesį reaguoti tėvams? „Reikia patenkinti vaiko poreikį, tarkime, jei mergaitė nori rengtis kaip berniukas. Patenkiname, leidžiame ir stebime, kas vyksta toliau. Nes dažniausiai, jei vaiko poreikis patenkinamas, jis ilgainiui išnyksta. Kuo daugiau tėvai nerimauja, kuo labiau draudžia, tuo sudėtingesnė situacija tampa“, – teigė pašnekovė.
Anot jos, medijos gerokai apsunkina tėvams darbą. „Bėda yra dėl lyčių stereotipų. Socialinėse medijose jie labai aiškiai išreiškiami ir formuojami. Tėvai turi daugiau dirbti su savo vaikais, nes tai, kokias vertybes siūlo medijos, dažnai neatitinka šeimos nuostatų. Dauguma medijų yra marketingas ir turi kitokių tikslų nei adekvačios asmenybės formavimaisis“, – pasakojo Š. Vienė.
Ji teigė, kad drabužis vaikams, kaip ir suaugusiems, suteikia pasitikėjimo savimi. „Drabužis išties ir vaikams priduoda pasitikėjimo savimi. Jei, tarkime, vaikų kompanijoje yra populiarus koks nors personažas ir vaikas ateis apsirengęs megztiniu, kur šis pavaizduotas, jis tikrai savimi pasitikės labiau“, – teigė specialistė.
Paprašyta pakomentuoti verslininkės N. Veličkienės įrašą, psichologė sakė, kad tai kraštutinis atvejis. „Ten labai akcentuojama tai, kad neva, kailiniai suteiks mergaitėms pasitikėjimo savimi. Tokias žinutes reikėtų kuo rečiau vaikui siųsti. Iškelti reikia asmenybę, kad tai yra tikrasis žmogaus grožis. Daiktai tėra priedas. Aš, kaip vaikas, kaip žmogus nesikeičiu nepriklausomai nuo to, kaip esu apsirengęs. Tą reikėtų pradėti aiškinti jau 3-4 metų vaikams. Reikia kalbėti, kodėl tai yra svarbu, kaip tu jausiesi, jei neturėsi kažko, ką turi kiti, kai nueisi į draugų būrelį Jei neturime kokio nors daikto, mūsų vertė nuo to nenukenčia. Jei tą žinutę siųsime, viskas bus tvarkoje“, – sakė psichologė.