Scenų priežastis – ne nuoširdūs norai, o nuovargis

Vaikų psichologė Monika Skerytė-Kazlauskienė tikina, kad dramos ar scenos parduotuvėse – nėra stipraus noro išraiška, rašoma pranešime spaudai.

„Dramas vaikai kelia kai jie būna pavargę, nepavalgę, pikti ar suirzę. Dovanų noras ar scenos parduotuvėse dažnai kyla iš nuovargio ar noro gauti tėvų dėmesio, todėl reikėtų atkreipti dėmesį į ryšį su vaiku. Jei nuolat pirksite dovanas užuot daugiau dėmesio skyrę vaikui, scenos niekur nedings“, – pataria vaikų psichologė.

Dramos parduotuvėje? Pakeiskite aplinką

Jei su vaiku imate nesutarti parduotuvėje, psichologė rekomenduoja palikti pykčio erdvę.

„Jei matote, kad vaikas krenta, ima rėkti ir niekaip negalite užmegzti su juo pokalbio – palikite parduotuvės erdvę, išeikite iš situacijos“, – teigia M. Skerytė-Kazlauskienė.

Specialistė pataria – palikus ginčo aplinką, kalbėkite su vaiku, bandykite išsiaiškinti, kodėl panašios problemos kyla. Atsižvelkite į vaikų norus, tačiau jų nebūtina tenkinti kiekvieno apsilankymo į parduotuvę metu.

Aptarkite apsilankymo parduotuvėje taisykles

M. Skerytė-Kazlauskienė pastebi, jog viešų vietų lankymo taisyklių sudarymas galėtų padėti geriau išsiaiškinti vaiko norus.

„Susitarkite, kaip elgiatės parduotuvėje ar viešoje vietoje. Supažindinkite vaiką su pirkinių planavimu – kartu renkite pirkinių sąrašą, duokite limitą, iki kokios sumos pirkti galite nesuplanavę“, – sako vaikų psichologė.

Vaikas parduotuvėje

Specialistė primena, jog vaikai iki septynerių metų dažnai nori visko, ką tik mato. Todėl pirkinių planavimas ar išlaidų limitai gali ne tik padėti išvengti scenų parduotuvėse, tačiau ir užmegzti pokalbį apie finansus.

Kalbėkitės ne tik prasidėjus ginčui

Vaikų psichologė tikina – geriausias konfliktų sprendimo būdas yra pokalbis su vaiku. Svarbiausia prisiminti, jog krizės ištinka kiekvieną šeimą.

„Pasikalbėję su vaiku, nepamirškite reaguoti jo norus, stenkitės daugiau bendrauti ir klausyti. Svarbiausia ištikus krizei nepasiduoti vaiko emocijoms, nes būtent pasiduodami sukeltai isterijai išmokome vaiką zyzti ir neigiamai reaguoti. Visuomet siūlykite pasitarti ir šnekėkite su vaiku“, – pataria M. Skerytė-Kazlauskienė.

Skaitmeninių finansinių paslaugų įmonės „Credit24“ Klientų patirties valdymo vadovė Donata Stoškuvienė pritaria, kad bendravimas su vaiku apie pirkinius – būtinas.

„Nors vaikų norus visada norisi patenkinti ir ypač skaudu būna negalėti to padaryti, visgi pastovūs net ir maži pirkiniai gali tapti finansinę šeimos situaciją apsunkinančių išlaidų priežastimi. Liūdniausias pavyzdys – kai tėvų nesugebėjimas susitarti ir su vaiku išspręsti jo užgaidų klausimo priverčia atsisakyti išties reikalingų išlaidų“, – teigia D. Stoškuvienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)