Kaip dažnai bagažas pradingsta?

Tikimybė, kad jūsų lagaminas pasimes kelionės metu, iš pažiūros, nėra tokia ir didelė – maždaug 1 proc. Gera žinia ir tai, kad 85 proc. pasimetusio bagažo atsiranda per 36 valandas. Dažniausiai lagaminai dingsta jungiamųjų skrydžių metu, juos perkeliant iš vieno lėktuvo į kitą. Tačiau klaidų nutinka ir kituose bagažo skirstymo etapuose. Bagažas oro uoste likti gali ir dėl svorio limitų, kurie taikomi orlaiviams.

„Kiekvieną dieną pasaulyje įvyksta apie 100 tūkst. skrydžių. Tai milžiniškas žmonių ir krovinių srautas, prie kurio valdymo prisideda ne viena ir ne dvi įmonės. Bagažo skirstymo ir tvarkymo sistemos kasmet tobulėja, bet net ir turint moderniausią techniką negali tikėtis, kad pasimetusio bagažo procentas kada nors sieks nulį“, – sako J. Tumavičienė.

Iš pažiūros, rizika atrodo ne tokia ir didelė. Nors ekspertai ir primena, kad net nedidelę riziką derėtų vertinti kaip realią, o turint galimybę – nuo jos apsidrausti, didžioji žmonių dalis apie tokius dalykus kaip bagažo draudimas net nesvarsto. Vieni tiesiog nemato pavojaus, kiti taip taupo pinigus.

Vilniaus oro uostas

Žmonių nusistatymai ima keistis pirmą kartą praradus bagažą arba atgavus jį apgadintą. Apie 2 proc. atvejų jis dingsta visam laiku. Kartais lagaminai nevėluoja, bet keleiviai ant išdavimo juostos juos randa apgadintus. Tokiais atvejais suma už draudimą, kuris kompensuoja nuostolius, kai kelionės bagažas ar jame esantis daiktas prarandamas, visiškai sunaikinamas, sugadinimas ar vėluoja daugiau nei 6 valandas, ima nebeatrodyti tokia didelė.

Kaip geriau pasirūpinti savo bagažu?

Rūpestis savo bagažu turėtų tapti kiekvieno skrendančiojo įpročiu. Nuo daugelio problemų apsaugos keli labai paprasti veiksmai. Pasistenkite bagažą įregistruoti kaip įmanoma anksčiau. Kuo mažiau laiko liko iki skrydžio – tuo didesni lagaminų srautai ir didesnė tikimybė, kad mašinos ar darbuotojai padarys klaidą.

Jau minėjome, kad bagažas dažniausiai pasimeta per jungiamuosius skrydžius, kai būna pervežamas iš vieno lėktuvo į kitą. Paprastai tai nutinka tais atvejais, kai tarpas tarp dviejų skrydžių yra visai nedidelis. Taisyklė čia ta pati. Kuo didesnė skuba – tuo didesnė tikimybė, kad nebus suspėta perkrauti bagažo. Taigi, jeigu galite, nesirinkite tų jungiamųjų skrydžių, kurie pareikalautų skubant bėgti per visą oro uostą.

Vilniaus oro uostas

Prieš kelionę taip pat labai patartina nuimti nuo lagaminų senas etiketes ir lipdukus – jie gali supainioti bagažo skirstytojus ir oro uostuose naudojamą įrangą. Dėl to pasimeta apie 6 proc. lagaminų. Populiarėjantis būdas apsaugoti savo krepšius – įsidėti į juos išmaniuosius ieškiklius (pavyzdžiui, „Apple AirTag“), kurie palengvina bagažo paieškas. Bagažą patariama ir nufotografuoti. Parodę nuotrauką, labai padėsite oro uosto darbuotojams padėti jums.

„Galų gale, visada patariame vertingiausius daiktus – tokius kaip dokumentai, išmanieji prietaisai ar papuošalai – vežtis rankiniame bagaže ar kuprinėje. Joje verta turėti ir šiek tiek rūbų, higienos reikmenų. Žinodami, kad nepražūsite, patirsite mažiau streso ir galėsite šviesesne galva imtis bagažo paieškų“, – sako pašnekovė.

Ramybės pridėtų ir įsigytas bagažo draudimas. Rinkoje galima pasirinkti skirtingo dydžio draudimo sumas, tad daliai keliautojų gali būti sunku apsispręsti, kuri jiems yra tinkamiausia. Draudimo ekspertai pabrėžia, kad optimali draudimo suma, visų pirma, priklauso nuo to, kokius daiktus vežatės su savimi.

Bagažas

„Vykdami į trumpą kelionę, kai pasiimate tik įprastus asmeninius daiktus, apsidrausti galite ir mažesne suma. Jei vykstate į kelionę su vaikais ir vežatės didesnį kiekį vertingų daiktų (pavyzdžiui, vežimėlius), galima būtų pasirūpinti ir didesne draudimo suma nuostoliams atlyginti. Tas pats galioja ir leidžiantis į, tarkime, slidinėjimo kelionę. Tokiu atveju būtina žinoti, kad vežėjui perduotas specializuotas bagažas turėtų būti tinkamai supakuotas“, – vardija ERGO Kelionių draudimo portfelio valdytoja Asta Valterytė.

Ji taip pat pataria prieš pasirašant sutartį labai atidžiai ją perskaityti, kad vėliau kiltų kuo mažiau nesusipratimų aiškinantis situaciją. Tarkime, paprastai draudžiamojo įvykio atveju taikoma neatlygintina išskaita. Be to, svarbu atsiminti ir tai, kad draudžiama nuo nelaimingų atsitikimų, o ne nuo paties keliautojo neapdairumo, tad nepalikti vertingų daiktų be priežiūros – paties keliautojo atsakomybė.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją