Ekspertai teigia, kad šis gerokai didesnis nei ankstesniais metais padidėjimas iš dalies siejamas su socialinį bendravimą dėl koronaviruso ribojusiais pandemijos įvestais karantinais.
Karališkoji logopedų ir kalbos terapeutų kolegija teigia, kad šios profesijos atstovai sunkiai susidoroja su tokia išaugusia jų paslaugų paklausa.
Tuo metu britų vyriausybė teigia, kad investuoja 180 mln. svarų sterlingų į ankstyvojo ugdymo plėtrą.
BBC Bendrųjų duomenų skyriaus atlikta analizė parodė, kad pirmųjų klasių vaikų, kuriems reikėjo logopedų pagalbos, skaičius išaugo labiau nei daugumoje kitų specialiųjų ugdymo poreikių sričių.
Iš viso 2021–2022 metais papildomos pagalbos reikėjo 42 341 vaikui, palyginti su 38 560 prieš metus.
Tai yra amžiaus grupė, kuri pradėjo lankyti pradinę mokyklą po pirmojo karantino ir patyrė didelių sutrikimų ankstyvojo mokymosi procese, sako specialistai.
Labdaros organizacijos „Speech and Language UK“ atstovai BBC sakė, kad dėl koronaviruso įvesti apribojimai paveikė kai kurių vaikų vystymąsi, nes apribojo bendravimą ir naujas patirtis mokantis naujų žodžių.
Karališkosios logopedų ir kalbos terapeutų kolegijos vadovė Kamini Gadhok pažymėjo, kad BBC atliktas tyrimas patvirtina tai, kas jai buvo pasakojama jau anksčiau iš specialistų praktikos.
„Tai tikrai kelia nerimą. Mūsų nariai mums pasakoja, kad labai padaugėjo į juos besikreipiančių vaikų. Mes pasiekėme krizinį paslaugų teikimo tašką, kai tarnybos nepajėgia patenkinti paklausos“, – sakė ji.
Panašus augimas pastebimas ir Škotijoje, kur per pastaruosius dvejus metus vaikų, kuriems reikia logopedų pagalbos, padaugėjo 20 proc.