Suskubo ieškoti korepetitorių pirmokams: kam to reikia?
Socialiniuose tinkluose ne tik apstu įrašų, kuriuose mamos ieško korepetitorių pradinukams, bet ir skelbimų, kuriuose mokiniams padėti išmokti rašyti ar skaityti siūlo pradinių klasių mokytojos. Vienos pamokos, trunkančios apie valandą, kaina pradinukui siekia apie 20 eurų.
„Esu pradinių klasių mokytoja, ruošiu vaikus į mokyklą ir visomis dienomis dirbu korepetitore. Padedu įveikti sunkumus, pakartoti ir įtvirtinti sunkiai suprastas temas, mokau skaityti, rašyti, skaičiuoti“, – taip skamba vienas iš skelbimų.
Pasak korepetitorių, į mokyklą su tam tikru žinių bagažu atėjusiam vaikui yra lengviau – jis labiau motyvuotas, geriau jaučiasi. Todėl aiškinama, kad mokykloje lengviau sekasi tiems vaikams, kurie jau moka raides, žino raidžių garsus, moka garsus sujungti į skiemenį, žodį, geba jį parašyti.
„Jei vaikas yra labai imlus ir moka susikaupti, tada užteks per pamokas klausyti mokytojos, ir viską greitai išmoks, nes mokytojos moko vaikus. Visada yra gerai ateiti supažindintam su pamoka, kaip joje reikia dirbti ir turėti pagrindines žinias“, – aiškina viena iš korepetitorių, pasidalinusi skelbimu socialiniuose tinkluose.
Nors korepetitoriai kalba apie lengvesnį mokinio startą mokykloje, švietimo specialistai teigia, jog mokymosi sunkumus patiriantis vaikas gali sulaukti pagalbos ir pačioje mokykloje.
Priešmokyklinio ugdymo programa apibrėžia, ką svarbu gebėti einant į mokyklą
Nuo šių mokslo metų kaip tik pradedama diegti atnaujinta Priešmokyklinio ugdymo bendroji programa, su kuria tėveliai gali susipažinti ČIA.
Programoje fiksuoti susitarimai, kas yra svarbu, kokias kompetencijas, dalyvaudamas priešmokyklinio ugdymo programoje, turėtų įgyti kiekvienas vaikams tam, kad mokymosi mokykloje startas, o ir vėlesnis mokymasis jam būtų sėkmingas.
Dar vienas vaiko sėkmei svarbus veiksnys, kurį įvardija ŠMSM Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vedėja, – pasitikėjimu ir pagarba grindžiamas šeimos bendradarbiavimas su priešmokyklinio ugdymo pedagogu, švietimo pagalbos specialistais ar kitais švietimo paslaugų tiekėjais. Tai svarbu tam, kad pedagogas galėtų geriau pažinti kiekvieną vaiką, jo individualius poreikius ir, esant poreikiui, jam teikti tikslingą paramą.
Įvertinus pasirengimą mokytis, gali tekti kartoti priešmokyklinio ugdymo programą
L. Jankauskienės teigimu, jeigu priešmokyklinio ugdymo programoje dalyvaujančiam vaikui kyla vienokių ar kitokių sunkumų, tokiu atveju jam gali būti teikiama švietimo pagalba mokyklos viduje. Tai reiškia, kad su sunkumus patiriančiais mokiniais ugdymo įstaigoje dirba logopedai, surdopedagogai, socialiniai pedagogai, kiti reikalingi specialistai.
Šiemet naujiena laukia tų vaikų, kurie į priešmokyklinio ugdymo programą atėjo būdami 5 metų. Kaip aiškina L. Jankauskienė, po metų, įvertinus vaiko pasirengimą mokytis mokykloje, gali būti priimamas sprendimas, kad jis dar nepasirengęs mokyklai ir jam reikalingas ilgesnis laikas. Taigi, nuo šių metų tokiam vaikui bus sudaryta galimybė priešmokyklinio ugdymo programoje dalyvauti dar vienerius metus.
„Dalyvavimas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programose, kokybiškai praleistas šeimos laikas su vaiku skaitant knygas ir kalbantis apie jas, jo klausinėjant, kartu keliaujant net po artimiausias apylinkes ir dalijantis įspūdžiais, kartu atostogaujant ir prisimenant saugos taisykles kelyje, prie vandens, prieš einant į parduotuvę kartu sudarant reikalingų prekių sąrašą ir skaičiuojant pirkinių kainas yra puikios priemonės, padedančios vaikui pasirengti sėkmingai mokytis mokykloje“, – sako L. Jankauskienė.