Vienas iš tokių finansinių iššūkių – naujos kuprinės moksleiviui pirkimas, rašoma pranešime spaudai.
Lietuviai linkę išlaidauti kiekvienais metais
Visuomenėje vis dar plačiai paplitęs stereotipas, jog kiekvienais metais moksleiviui yra reikalinga nauja kuprinė naujiems mokslo metams. Nors Lietuva vis dar negali pasigirti sparčiai augančiu gyventojų prieaugiu, tačiau šį stereotipą, apie kiekvienais metais reikalingą kuprinės atnaujinimą, patvirtina nemažėjančios eilės prekybos centrų kanceliarijos skyriuose bei tebeaugantys kuprinių užsakymai internetinėse parduotuvėse.
“Užsakymų istorijoje matome visą eilę pirkėjų, kurie kiekvienais metais panašiu metu atlieka tą patį veiksmą – patvirtina užsakymą su nauja, mokyklai skirta, kuprine. Ir nors kuprinių pardavėjų tiek internete, tiek prekybos centruose, Lietuvoje, kasmet vis daugėja – užsakymų srautai išlieka tose pačiose aukštumose, o dažnai net ir paauga. Ir atrodo, jog žmonėms visai nesvarbu, kad praėjusiais metais moksleivio dėvėta kuprinė puikiai būtų tinkama dėvėti ir šiais metais, tačiau greičiausiai dėl atitinkamų turtinės padėties stereotipų vyksta kuprinės įsigijimai kasmet”, - apie kasmet pasikartojančius kuprinių užsakymus teigia nuo 2006 metų kuprines internetu parduodančios internetinės parduotuvės Vulcan.lt vadovas Aurimas Dulskis.
Renkantis kuprinę vis dar vyrauja konservatyvumas
Lietuvoje pirkėjų skonis kuprinėms išlieka gana stabilus jau eilę metų. Pirkėjai linkę rinktis laiko patikrintus prekės ženklus, kurie jau kelis dešimtmečius yra užsitarnavę aukštos kokybės reputaciją. Taip pat lietuviams netrūksta ir praktiškumo – tamsios kuprinių spalvos vis dar pačios populiariausios.
“Su kuprinių pasirinkimu kiekvienais metais statistika išlieka labai panaši. Populiariausiais išlieka Adidas, Nike ir Puma prekių ženklai. Ir nors vis dar atsiranda konservatyvesnių mamų, kurios ieško kuprinių su daug skyrių, atžalos vis dažniau perkalbina tėvus nupirkti universalias, sportinio tipo, kuprines”, - statistika apie kuprinių gamintojus ir tipus dalinasi A. Dulskis.
Euro įvedimas didelės įtakos kainoms nepadarė
Nors lietuviai linkę skųstis vis tebeaugančiomis prekių kainomis, kurioms įtaką padarė euro įvedimas, kuprinių kainos laikosi gana stabilios jau keletą metų. Paprastai tokios kainos svyruoja infliacijos ribose, kas reikštų iki kelių procentų kuprinių brangimą kasmet.
“Paprastai gamintojai nustato mažmenines rekomenduotinas kuprinių kainas (angl. RRP), o štai tokie pardavėjai kaip mes laikomės šių rekomendacijų. Jeigu nesilaikysi, juk yra visa eilė pardavėjų, kurie laikysis ir tokiu atveju pirkėjas pasirinks kur pigiau. Tačiau galiu patvirtinti, kad kuprinių brangimo beveik nėra arba jis yra minimalus, prilygstantis valiutos infliacijai. Sakykime, kad iki euro įvedimo vidutinė kuprinės kaina, tokių ženklų kaip Adidas, Nike ar Puma, buvo apie 100 litų, tai dabar tas kainos vidurkis būtų apie 30 eurų. Tad kaip matome, pabrangimas yra tik simbolinis”, - kuprinių kainų tendencijas apibūdina Aurimas Dulskis.