Tris valandas trukusias pamokas vedė 24 įvairių sričių ekspertai, tarp jų – kūrėjai Mesijus ir Svaras, Jolita Vaitkutė ir Tomas Ramanauskas su filosofu Kristupu Saboliumi, keliautojas ir žurnalistas Orijus Gasanovas, visuomeninių organizacijų atstovai ir edukatoriai, ekonomikos bei finansų specialistai.
Renginį vedė Rolandas Mackevičius kartu su Fausta ir Roku – jaunaisiais muzikinių projektų dalyviais ir komisijos nariais.
Pamokų vaizdo įrašus bus galima rasti „YouTube“ platformoje: ČIA.
„Mokonomiką“ inicijavusio „Swedbank“ Lietuvoje Finansų instituto vadovės Jūratės Cvilikienės teigimu, gausus renginiu susidomėjusių dalyvių skaičius parodė, koks karantino metu yra įdomaus edukacinio turinio poreikis.
„Šiandien daug kalbėjome apie tvarumą, finansus, kultūrą, savanorystę ir pilietiškumą, ekonomiką ir ateities profesijas. Visos pamokos bus atviros tiek mokytojams, tiek mokiniams ir pasibaigus „Mokonomikai“. Dėkoju visiems dalyviams ir šios dienos mokytojams. Toks susitelkimas vardan svarbaus ir prasmingo tikslo išties įkvepia ateities darbams“, – sako J. Cvilikienė.
„Mokonomikos“ pamokos buvo skirtos trijų amžiaus grupių moksleiviams. 1-4 klasių pradinukai startavo šokio pamoka, klausėsi rašytojų Kotrynos Zylės ir Kristinos Savickytės, svarstė, ar mes nenualinsime planetos, gaminosi išskirtines pinigines ir susipažino su pinigų istorija.
5-8 klasių moksleiviai turėjo progos pasvarstyti, ar jie nėra visko-norėtojai, apmąstyti, kokios profesijos bus paklausios ateityje, ir išgirsti inspiruojančias „Maisto banko“ vadovo Simono Gurevičiaus mintis apie savanorystę. Neabejotinai daug emocijų ir minčių sukėlė Orijaus Gasanovo pasakojimas, paremtas kelionėse sukauptais įspūdžiais, taip pat socialinių tinklų žvaigždės Andriaus Talžūno įžvalgos apie kūrybą.
9-12 klasių gimnazistai sužinojo, kaip užauginti vienaragį ir kaip tapti nugalėtoju skaitmeniniame pasaulyje. Apie pandemijos metu itin svarbią savanorystę kalbėjo Gabrielius Liaudanskas-Svaras, o apie finansinių investicijų svarbą – Nerijus Mačiulis. Praktiškais patarimais, kaip galima sukurti prekės ženklą, pasidalino Žygimantas Kudirka-Mesijus.
„Mokonomikos“ pamoka prisidėjo prie UNICEF ir UNESCO rengiamos „Didžiausios pamokos pasaulyje“, kurios tikslas yra kurti inovatyvias švietimo priemones įgyvendinant Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus.
Netrukus „Swedbank“ Finansų institutas moksleiviams ir mokytojams pasiūlys trečiąjį pamokų ciklą, kurį šį kartą sudarys net 200 tiesioginių užsiėmimų skirtingo amžiaus moksleiviams. Registruotis į šias pamokas galima ČIA. Vietų skaičius ribotas.