Trumpa „TikTok“ vaizdo įrašų forma taip pat prisidėjo prie didesnio vartotojų įsitraukimo, nes žiūrovai dažniau žiūri 60 sekundžių trukmės vaizdo įrašą nei ilgesnę pamoką, pavyzdžiui, „Youtube“.

Nors socialinio tinklo „TikTok“ reputacija, anot užsienio spaudos, pedagogų tarpe gali būti vertinama šiek tiek prieštaringai, vis dėlto kai kurie mokytojai netgi ėmė naudoti „TikTok“ klasėje.

Patys „Tik Tok“ kūrėjai teigia, kad tai tiesiog naujausias jų žingsnis kuriant mokomąjį turinį. #BookTok jau tapo „literatūros fenomenu“, o #LearnonTikTok, anot jų, „skatina mūsų bendruomenę mokytis ir atrasti – nuo vietinių kalbų iki senovės istorijos“.

Ar „TikTok“ gali padėti moksleiviams mokytis matematikos?

Teigiama, kad trumpi vaizdo įrašai, kuriuose vaizduojami tam tikri matematikos „triukai“, yra skirti įrodyti, kad šis mokslas yra labai įdomus. Tokie įrašai populiariame socialiniame tinkle yra surinkę ir po 30 milijonų peržiūrų.

Matematikos triukai

Specialistai vieningai sutinka, kad tokių trumpų neva mokomųjų vaizdo įrašų žiūrėjimas „TikTok“ yra vienareikšmiškais teigiamas dalykas, lyginant su daugeliu kito turinio, esančio socialiniame tinkle. Be to, teigia jie, neabejotinai atsiranda pavyzdžių, kai žmonės susiduria su dalykais, kurie juos iš tiesų sudomina ir skatina gilintis.

Vis dėlto, rašo schoolsweek.co.uk, nederėtų savęs apgaudinėti, kad žiūrėjimas 60 sekundžių trukmės vaizdo įrašus yra mokymasis.

„TikTok“ išpopuliarėjęs mokymosi būdas glumina pedagogus

Teigiama, kad mokymasis vyksta tada, kai apie tam tikrus dalykus mąstome intensyviai. Yra didelis skirtumas tarp vaizdo įrašų žiūrėjimo ir tikrojo mokymosi. Norėdami ko nors išmokti, turime su tuo dirbti ir praktikuotis tai pritaikyti. Turime tai atgaminti, grįžti prie to ir pritaikyti naujomis aplinkybėmis. Tai protinė treniruotė, kuri užkoduoja atmintį mūsų sąmonėje, tad trumpų vaizdo klipų peržiūros tam nė iš tolo neprilygsta.

Pabrėžiama, kad mokymasis vyksta pagal konkrečią mokymo programą. Atskirų faktų rinkimas gali būti naudingas viktorinai pasiruošti ar smalsumui patenkinti, bet tai nėra būdas ugdyti mokomojo dalyko ar pasaulio supratimą.

Minėtas portalas pabrėžia, kad nuolat žiūrėdamas tokius vaizdo įrašus mokinys rizikuoja būti įtikintas, kad matematikos filmukų žiūrėjimas yra mokymasis. Išmaniųjų telefonų problema yra ne tiek patys telefonai, kiek veikla, kurią jie pakeičia: socialinė žiniasklaida pakeičia bendravimą, mankštą, skaitymą. Specialistai sako: „negalima leisti, kad #mathstok pakeistų tikrąją matematiką.“

Specialistai sako: „negalima leisti, kad #mathstok pakeistų tikrąją matematiką

Delfi komentaro kreipėsi į „Digiklasės“ specialistus. Matematikos mokytojas Ąžuolas Šiukčius tikino, kad bet koks mokslo skleidimas kad ir kokia, iš pirmo žvilgsnio, keista forma, yra labai sveikintinas reiškinys.

„Labai dažnai mokiniai neturi motyvacijos kažko išmokti vien dėl aplinkos, kurioje jie tuo metu yra. Neretam moksleiviui, sėdinčiam suole, atsiranda „blokas“, kuris trukdo kokybiškai įsisavinti informaciją. Tačiau, jeigu mokinys sėdi namuose, „scroll’ina“ socialines medijas ir jo dėmesį užkabina matematikos temos vaizdo įrašas, vien tas faktas, jog jis nėra verčiamas mokytis, leis jam daug lengviau suvokti, kas yra sakoma ar rodoma. Negana to, mokinys gali vaizdo įrašą pažiūrėti kelis kartus, jį pagreitinti ar sulėtinti, pažiūrėti komentaruose, kaip šia tema diskutuoja kiti.

Labai dažnai tokie „TikTok’ai“ informaciją pateikia įdomiai ir neįprastai, vaizduodami konkrečius pavyzdžius ir taikymo būdus. Mokinius jie pritraukia paprastumu ir draugiška atmosfera, kuri neprimena daugeliui atsibodusio mokyklos suolo. Tai yra tikrai pagirtina ir tai kone pagrindinis mokymo metodas „Digiklasėje“, nes tikime, jog tokiu būdu mokinys geriausiai įsisavins informaciją.

Vis dėlto kaupiant žinias tokiu būdu, labai lengva apsigauti, kad supranti matematiką geriau, negu yra iš tiesų. Tokie trumpo formato vaizdo įrašai, aiškinantys viską labai siaurai yra naudingi, tačiau niekuomet nepakeis tikro, ilgalaikio mokymosi, kuris trunka daugybę valandų. Taip pat, reikia nepamiršti, jog šie vaizdo įrašai, kuriuos mato mokiniai, dažniausiai nėra sukurti lietuvių. Ir nors matematika visame pasaulyje yra ta pati, jos apipavidalinimas gali šiek tiek skirtis. Tai gali labai stipriai klaidinti mokinį ir suteikti jam ilgalaikių spragų tam tikrose matematikos temose. Mes dedame daug vilčių į tai, jog mokinys, pamatęs tokio tipo vaizdo įrašą, bus pakankamai sudomintas, kad pradėtų ieškoti informacijos rodoma tema, pats ar su mokytojo pagalba aiškintųsi ją giliau ir galiausiai ją visiškai suprastų. Tokie vaizdo įrašai turėtų būti tik „kabliukai“, kurių paskirtis pritraukti ir sudominti mokinius matematika“, – komentavo Ą. Šiukčius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)