Kaip DELFI jau pranešė pasakodamas apie pirmąją varžybų dieną, šiųmetinės Baltarusijos ralio pabaigtuvės vyko išskirtinai šlykščiomis oro sąlygomis. Termometrų stulpeliai sutartinai persiritę per 0 laipsnių žymą, tokiam metų laikų įprastą sniegą konvertavo į nesiliaujantį lietų su šlapdribos užuomazgomis. Dėl šios priežasties keliai, kuriuose turėjo vykti greičiausių Baltarusijos, Lietuvos ir Latvijos ralio meistrų kovos, buvo beviltiškai ištižę ir sunkiai pravažiuojami visomis transporto priemonėmis, neturinčiomis vikšrų ar bent jau keturių varančiųjų ratų. Bijodami, kad greičio ruožo viduryje atsitikus kokiai nors rimtesnei avarijai, incidento vietos negalės pasiekti gelbėtojai, penktadienį vakare buvo atšauktas 2-4 GR.
Kad tokie būgštavimai nebuvo laužti iš piršto, netyčia visiems įrodė nesėkmių šiose lenktynėse persekiojamas Jonas Pipiras su Stasiu Taraile. Vakar jie sulaužė savo „Škoda Fabia“ amortizatorių, praleido vieną GR ir šiandien tęsė varžybas pasinaudoję vadinamąją „Super Rally“ taisykle. Tačiau galimybe pasimėgauti greitu važiavimu pasinaudoti nepavyko: antrame šiandienos GR Jonas tiesiog užbuksavo prie starto linijos. Pagal ralio taisykles, jei lenktyninis automobilis nestartuoja per 30 s. užsidegus žaliam šviesoforo signalui, ekipažas diskvalifikuojamas. Tokiu būdu J. Pipiras tapo gamtos kaprizų, išniekinusių raliui parengtas trasas, įkaitu ir galutinai pasitraukė iš kovos.
Beje, iš viso varžybų dėl įvairių techninių problemų nebaigė dar keturi ekipažai.
Kaip išsisprendė pagrindinė kova dėl Baltarusijos ralio čempiono titulo, nebuvo tiksliai aišku net po finišo praėjus dviem valandoms. Faktas, kad prieš šį startą daugiausia taškų (248) turėjęs vietinis ralio meistras Sergėjus Viazovičius ir Jurijum Splošnojum pralaimėjo R. Čapkauskui su Tomu Šipkausku (189 taškai). Baltarusiai užėmė trečią vietą bendroje įskaitoje, o mūsiškiai liko antri, į priekį praleidę šių metų Latvijos ralio čempioną Janį Varobjovsą. Pastarasis į čempiono karūną nepretendavo, nes dalyvavo ne visuose etapuose.
Pasak varžybas Braslave stebinčio ir N40 vyrų autoklubo narius lenktynėse palaikančio Algirdo Kazlausko, sprendžiant iš neįprastai ilgai vykstančio ralio teisėjų posėdžio, greičiausiai tenka nagrinėti kažkokius sportininkų protestus, todėl vis dar neaišku su kokiu pasiekimu reiktų sveikinti R. Čapkauską – čempiono ar vicečempiono.
Bet kokiu atveju, pats Ramūnas šias varžybas prisimins labai ilgai, nes paskutinį GR važiavo praktiškai neturėdamas stabdžių. Kadangi atsargumas būtų palaidojęs bet kokias viltis laimėti čempionatą, R. Čapkauskas trasoje lėkė taip, tarsi jam būtų atrofavęsi visi žmogiški jausmai ir emocijos.
„Su Tomu viename ekipaže dirbame jau kokį šimtą metų ir jis pirmą kartą prisipažino, kad trasoje važiuoti buvo baisu“, – po finišo atviravo R. Čapkauskas.
Kurią vietą bendroje įskaitoje užėmė šiose lenktynėse po finišo tiksliai nežinojo ir ralio naujokas, vyrų autoklubo N40 pilotas Eugenijus Sladkevičius su šturmanu Andriumi Petruškevičiumi. Pagal vieną „matematiką“ vyrai parodė penktą geriausią rezultatą, o pagal kitą – liko ketvirti. Bet kokiu atveju ekipažas išvengė rimtų klaidų pirmą kartą ir įrodė, kad sėkmingai lenktyniauti gali ne tik jaunuoliai degančiomis akimis, bet ir „pagyvenę vaikai“, kaip save juokaudami vadina N40 vyrų autoklubo nariai.
Oficialius „Rally Belarus 2014“ lenktynių ir viso šių metų Baltarusijos ralio čempionato rezultatus paskelbsime, kai tik jie bus patvirtinti.