Planuojama, kad projektas kainuos 10-12 mln. eurų, o pagal optimistinį variantą pirmosios lenktynės gali įvykti jau kitų metų rudenį.

"Būtų idealu, jei jau 2005-ųjų pabaigoje galėtume pasiūlyti lenktynininkams išbandyti naująją trasą, - pirmadienį Vilniaus "Karolinos" viešbutyje surengtame projekto pristatyme sakė S. Brundza. - Tačiau žinant biurokratinių procedūrų trukmę, labai nenusivilsime, jei tai įvyks 2006 metais".

Būsimoji lenktynių trasa, kol kas dar neturinti pavadinimo, ir Saugaus vairavimo centras bei vairavimo mokykla su visais jiems priklausančiais pastatais bei techniniais įrenginiais iškils už 15 kilometrų į pietvakarius nuo šalies sostinės Vilniaus, į šiaurę nuo Lentvario, tarp Karpiškių, Kiemeliškių ir Diedeliškių kaimų. Būsimo objekto kontūrai detaliame žemėlapyje nubrėžti tarp Lentvario dvaro ir Kariotiškių.

Įdomu, kad vieta išlieka ta pati, kurioje dar 1983 metais S. Brundza siūlė įrengti lenktynių trasą. Žemės sklypas labai kalvotas, jo aukščio skirtumai siekia net 60 metrų, vietomis pelkėtas, apaugęs menkaverčiais krūmais.

Pirmadienį pristatytą lenktynių trasos projektą parengė vokiečio Hermano Tilkės vadovaujama firmos "Tilke GmbH" projektų studija, kurios inžinieriai ir architektai projektavo ne tik daugumą aukščiausią įvertinimą turinčių automobilių lenktynių trasų, bet ir su jomis susijusių kompleksų bei mokymo centrų.

Kaip žinoma, Tarptautinė automobilių federacija (FIA) visas lenktynių arenas skirsto į penkias kategorijas. Lietuviška trasa bus įvertinta antrąja kategorija - joje galės vykti visos varžybos, išskyrus "Formulę-1".

Pristatydami savo projektą, jo iniciatoriai akcentavo jo daugiafunkciškumą ir pabrėžė, kad Lietuvoje itin aktuali vairuotojų rengimo problema. Būtent todėl prie projekto aktyviai prisideda "Linava", o Viešbučių ir restoranų asociacija rūpinsis infrastruktūros plėtojimu.

Įgyvendinant projektą, talkina bendrovė "Ekoprojektas", padedanti derinti vokiečių parengtą projektą. Numatomas lenktynių trasos bendras ilgis - 3511 metrų. Jos plotis siauriausioje ilgiausios tiesiosios vietoje bus 12 metrų, o plačiausioje - ties starto -finišo linija ir kai kuriais posūkiais - 21 metras. Trasoje iš viso bus 12 skirtingo spindulio posūkių, iš jų 7 dešinieji ir 5 kairieji. Važiuojama bus pagal laikrodžio rodyklę.

Lenktynių trasa perskyrimu dalinsis į dvi skirtingų reikmių trasas. Ilgesnioji, kuri pagal FIA reikalavimus negali būti trumpesnė kaip 2000 metrų, būtų naudojama tik lenktynėms bei lenktynininkų mokyklos reikmėms, o likusioji 1500 metrų su 200 metrų ilgio perskyrimu - ir mokymo centro poreikiams. Prestižinių varžybų metu sportininkai rungtyniaus sujungtoje bendroje 3,5 km trasoje.

Priešais lenktynių starto ir finišo tiesiąją iškils moderni dengta 6200 žiūrovų talpinanti centrinė tribūna. Kitose trasos vietose pagal varžybų svarbą ar žiūrovų dėmesį joms numatyta įrengti ir judrias, kilnojamas tribūnas. Iš viso planuojama įrengti apie 30 tūkstančių sėdimų vietų.

Naujasis lenktynių ir vairavimo kompleksas su visais jam priklausančiais pastatais bus statomas tarp Vilniaus-Kauno automagistralės iš vienos pusės ir Lentvario kelio, kurie bus naudojami susisiekimui prie skirtingos panaudos teritorijų.

Į klausimą, ar naujosios trasos atidarymas reikš Kačerginės "Nemuno žiedo" "mirtį", projekto iniciatoriai atsako, kad Lietuvai dviejų trasų nebus perdaug. Atvirkščiai, tai paskatins jų tarpusavio konkurenciją, o lenktynininkai tikrai džiaugsis proga pasivaržyti naujose nenusibodusiose trasose.

Šaltinis
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)