B. Vanagas 417 km greičio ruožą įveikė per 4 val. 46:58 min. ir nuo lyderio Sebastieno Loebo atsiliko 29:25 min.
Lietuvio artimiausi konkurentai, lipantys ant kulnų bendroje įskaitoje, Denisas Krotovas ir Konstantinas Žilcovas finišą pasiekė anksčiau už lietuvių ekipažą, užėmė preliminariai 6-ą vietą, nuo lyderio atsiliko tik +10:21 min.
Kirgizijai atstovaujantis rusų ekipažas beveik pavijo 10-ą vietą bendroje įskaitoje užimantį B. Vanagą.
Prieš 9-ą etapą „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ duetas turėjo 25 minučių pranašumą, dabar ši persvara ištirpo iki 6 min. 43 sek.
Bendra įskaita po 9 etapų:
1. C. Sainzas 37 val. 50:57 min.
2. S. Loebas +20:33 min.
3. L. Moraesas +1:12:02 val.
...
10. B. Vanagas +2:59:35 val.
11. D. Krotovas +3:06:18 val.
12. C. Baumgart +3:47:20 val.
13. S. Peterhanselis +3:59:46 val.
14. Ch. Lavieille +4:06:53 val.
15. L. Sanzas +4:14:03 val.
Antradienį dalyviai iš Hailo traukė link Alulos miesto, kur ir prasidėjo šių metų Dakaro ralis. Viso sportininkams teks įveikti 639 kilometrus, o 417 iš jų sudarė greičio ruožas. Organizatoriai žadėjo, kad greičio ruožo pradžia bus greita, tačiau taip pat pareikalaus dalyvių profesionalumo bei atsargumo, mat laukia akmeningos vietovės.
Su Kirgizijos vėliava automobilių įskaitoje besivaržantis Denisas Krotovas su šturmanu Konstantinu Žilcovu Dakaro ralyje debiutavo 2019 metais ir užėmė 15-ą vietą, 2022-aisiais liko 28-oje pozicijoje, pernai – 21-oje vietoje.
Po Rusijos sukelto karo Ukrainoje duetas liko gimtinėje, varžėsi Rusijos ralio čempionate, nugalėjo Šilko kelio ralyje T1 kategorijoje. 2022-ųjų pabaigoje gruodį D. Krotovas jėgas išmėgino tarptautinėse varžybose: FIA organizuojamoje pasaulio taurės ralio kroso finaliniame etape Dubajuje. Prieš šias varžybas tiek D. Krotovas, tiek K. Žilcovas turėjo pasirašyti smerkiantys Rusijos karą Ukrainoje.
Portalas „Thecheckeredflag.co.uk“ pernai pastebėjo, kad nors rusai varžosi su kitų šalių pasais ir licencijomis, visi minėti lenktynininkai tebėra Rusijos piliečiai ir turi Rusijos pasus. Plačiau apie juos – čia: delfi.lt/a/92228319.
Vanagas po devinto greičio ruožo: buvo kokie trys kartai, kurių nepavadinčiau labai saugiais
„Taip, kaip buvo tobulai įdomus greičio ruožas, visiškai priešingai mums jame sekėsi… Etapas buvo buvo pilnas greičio, sudėtingos navigacijos, įvairiausių paviršių. Turbūt viena šauniausių mano Dakaro karjeroje buvusių trasų, – po finišo kalbėjo B. Vanagas.
Anot lenktynininko, šį kartą ekipažas pasirinko važiuoti greičiau, nei ankstesniuose etapuose: „Važiavome greitai, tiksliau sklendėme pažeme. Jei per visą Dakarą nebuvo didelių „ups“, tai per šiandieną buvo kokie trys kartai, kurių nepavadinčiau labai saugiais.“
Nors akmenuotoje vietoje ekipažui pavyko išsaugoti sveikus ir ratus, ekipažas laiko prarado sprendžiant navigacinius iššūkius. „Turime iššūkių su navigavimu specifinėse vietovėse. Dėl to barstome brangų laiką. Bet išsispręsime. Turime išsispręsti,“ – trumpai pakomentavo „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komandos pilotas.
Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas ir toliau susiduria su technikos nesklandumais. Įveikus 20 kilometrų dingo automobilio trauka, ekipažas pakeitė pusašį, tačiau problemos tai neišsprendė. Ekipažas nusprendė nelaukti pagalbos sunkvežimio ir šio etapo nefinišuoti.
„Tik grįžus į bivaką paaiškėjo, kad pirminė diagnozė buvo teisinga. Deja per skubumą blogai įvertome, kuris ir pakeitėme ne tą, – pasakojo V. Jurkevičius.
„Dabar skirtimo didelio nėra, nes vis tiek ryte startuotume pačiame gale, bet patirties su pusašiais įgavome“ – juokavo V. Jurkevičius.
Iki sudėtingiausių planetos lenktynių pabaigos lieka vos trys etapai. Trečiadienį, sausio 17-ąją, Dakaro lenktynininkų laukia dešimtasis greičio ruožas. Tądien, ekipažai įveiks 241 km pervažiavimų ir 371 km įskaitinių kilometrų. Organizatoriai pasakoja, kad ši diena bus kupina ne tik akmenų, bet ir navigacinių kliūčių. Dakaro nugalėtojai paaiškės penktadienį, sausio 19-ąją.
Šiame Dakaro ralyje startavo rekordinės tautiečių gretos – net 10 komandų iš Lietuvos.