Penktadienį ralio dalyviai suko 723 km ratą aplink Ujūnį, kurio 542 km sudarė įskaitinė atkarpa. Tai – ilgiausias greičio ruožas šių metų lenktynėse. Bet grožėtis nežemišku Ujūnio druskos lygumų kraštovaizdžiu kojos nuo akceleratoriaus beveik nenukėlusiems sportininkams nebuvo progų: druskožemį jie aplenkė, vietoje jo ragaudami įprastus maratono Pietų Amerikoje prieskonius: aukštikalnes, uolas, smėlį.
Iš lietuvių į trasą pirmas pasileido ir anksčiausiai finišavo Benediktas Vanagas.
Jo ir lenko Sebastiano Rozwadowskio ekipažas („Toyota Hilux Overdrive“) startavo 22-as. Po nesėkmingos ralio pradžios B. Vanagas tris dienas turėjo lenkti lėtesnius varžovus, kol grįžo arčiau rikiuotės smaigalio. Vis dėlto pasinaudoti „švaresne“ trasa ir toliau stumtis aukštyn šeštame etape vilniečiui nesisekė: šeštame kontrolės punkte (iš 12) jo rezultatas buvo 25-as. Padėtis nesikeitė nei aštuntame, nei dešimtame punktuose.
O greičio ruožo dalyje pakeliui į vienuoliktą punktą B. Vanagą ištiko nesėkmė. Lietuvis išlėkė iš trasos ir uolėtoje pievoje pramušė išsyk tris ratus. Keisdamas juos ekipažas prarado apie 15 min. ir nukrito į 33-ią vietą.
Finišą B. Vanagas pasiekė sugaišęs valandą ilgiau nei etapo nugalėtojas Stephane'as Peterhanselis, ir užėmė 31-ą poziciją.
Tarp bėdų ištiktą B. Vanagą besivaikančių konkurentų netikėtai atsidūrė ir gerokai vėliau – iš 70-os pozicijos – greičio ruožą pradėjęs Antano Juknevičiaus ir Mindaugo Slapšio duetas („Toyota Hilux Overdrive“), kuris bandė reabilituotis po vairo stiprintuvo gedimo sugadintos praėjusios dienos.
Nors teko skverbtis pro virtinę varžovų, distancijai įpusėjus jis šoko iki 39-os vietoje, kurią dar šiek tiek pagerino likusioje atkarpoje. Nedaug trūko, kad virtualiai aplenktas būtų ir B. Vanagas.
11-ame kontrolės punkte A. Juknevičių nuo tautiečio skyrė vos 9 sek. Bet tuomet „Edas Racing Team“ komandos atstovą ėmė stabdyti ta pati problema – vėl sugedo vairo stiprintuvas.
A. Juknevičius finišavo 34-as, nuo B. Vanago atsilikęs kiek daugiau nei 4 min.
Dar platesniais žingsniais į priekį skverbėsi Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas („Seat Leon Dakar“).
Kone paskutiniai 96-i startavę lietuviai išvakarėse greičio ruože remontavo savo automobilį septynias valandas.
Regis, jokios techninės problemos vakarykščių nelaimėlių nebekankino, nes ketvirtame kontrolės punkte jie iškopė iki 71-os pozicijos, šeštame punkte buvo jau 56-i, aštuntame – 50-i, o dešimtame – 48-i.
Tokią pačią vietą V. Žala užėmė ir finiše, kuriame pasirodė trasoje praleidęs beveik 2 val. ilgiau nei nugalėtojas.
Daugiau varžovų nei įspūdingą spurtą surengę „Agrorodeo“ lenktynininkai penktadienį aplenkė tik „Mini“ vairavęs argentinietis Cristobalas Nazareno Lopezas, kuris startavo 93-ias, o finišavo 22-as. 49 konkurentus kaip ir lietuviai aplenkė vokietis Jurgenas Schroderis: jo „Nissan“ finišavo 39-as, o startavo iš 88-os vietos.
Bendroje įskaitoje visi trys lietuviški ekipažai turėtų padailinti savo padėtį.
B. Vanagas, nors ir neišlaikė ketvirtadienio tempo, preliminarioje rikiuotėje iš 30-os vietos pakilo į 26-ą.
A. Juknevičius 49-ą laiptelį išmainė į 41-ą.
V. Žala klasifikuojamas 83-ioje pozicijoje, bet ji gali koreguotis finišą pasiekus kitiems konkurentams, kadangi prieš dieną lietuvis neteko labai daug laiko.
Ketvirtadienį ralio naujokas nė nebuvo klasifikuotas, o už pavėluotą finišą teisėjai jam skyrė dvi baudos valandas.
Rezultatų gyvai šaltinis: http://dakar.rally-video.eu.
Lyderių gretose pergale šį kartą džiaugėsi S. Peterhanselis, laimėjęs antrą etapą šiais metais. Prancūzas atlaikė nuožmų komandos draugo iš „Peugeot“, ispano Carloso Sainzo spaudimą. Pastarasis nusileido vos 17 sek.
Penktadienis sugrąžino intrigą į bendrąją įskaitą, kadangi joje ilgą laiką karaliavęs naujokas iš Prancūzijos Sebastianas Loebas („Peugeot“) finišavo ketvirtas, atsilikęs daugiau nei 8 minutes. To pakako rokiruotei viršūnėje, iš kurios savo tautietį išstūmė S. Peterhanselis.
Automobilių įskaita
1. | Stephane'as Peterhanselis | Prancūzija | „Peugeot“ | 18 val. 26 min. 20 sek. |
2. | Sebastianas Loebas | Prancūzija | „Peugeot“ | atsilieka 27 sek. |
3. | Carlosas Sainzas | Ispanija | „Peugeot“ | 5:55 |
4. | Nasseras Al-Attiyah | Kataras | „Mini“ | 15:19 |
5. | Ginielis de Villiersas | Pietų Afrika | „Toyota“ | 29:21 |
6. | Mikko Hirvonenas | Suomija | „Mini“ | 29:51 |
7. | Leeroy Poulteris | Pietų Afrika | „Toyota“ | 34:27 |
8. | Yazeedas Alrajhi | Saudo Arabija | „Toyota“ | 37:14 |
9. | Vladimiras Vasiljevas | Rusija | „Toyota“ | 42:27 |
10. | Emiliano Spataro | Argentina | „Renault“ | 57:32 |
26. | Benediktas Vanagas | Lietuva | „Toyota“ | 3:10:01 |
41. | Antanas Juknevičius | Lietuva | „Toyota“ | 4:47:05 |
83. | Vaidotas Žala | Lietuva | „Seat“ | 14:34:09 |
Motociklininkams šeštas etapas virto juoduoju penktadieniu. Kentėjo ir lyderiai, ir vidutiniokai.
Pirmo titulo karjeroje desperatiškai siekiantis Joanas Barreda Bortas savo ambicijas vėl turės nukelti kitiems metams. Jo „Honda“ motociklas dėl gedimų penktadienį stojo du kartus, atimdamas iš ispano bet kokias viltis nugalėti.
Dar prasčiau etapas susiklostė septintoje bendros įskaitos vietoje žengusiam portugalui Rubenui Fariai („Husqvarna“), kuris virto, susilaužė riešą ir ralio nebetęs. Toks pat likimas ištiko prancūzą Ericą Croquelios, Wesselį Bosmaną iš Pietų Afrikos, italą Alessandro Barbero, šveicarą Nicolasą Monniną. O slovakas Ivanas Jakesas pasitraukė dar prieš startą dėl išvakarėse patirtų sužalojimų.
Ilgiausio ralio etapo nugalėtoju tapo australas Toby Price'as (KTM), laimėjęs jau trečią kartą šiais metais (5 val. 51 min. 48 sek.).
Kiek daugiau nei minute nuo jo atsiliko tiek antrą vietą užėmęs austras Matthiasas Walkneris (KTM), tiek trečias likęs bendrosios įskaitos lyderis iš Portugalijos Paolo Goncalvesas („Honda“). Pastarojo pranašumas prieš T. Price'ą jau ištirpo iki pusės minutės.
Everybody JUMP! / Y ahora todos SALTEN! #Dakar2016 Matthias WalknerViceministerio de Turismo - Estado Plurinacional de Bolivia - #DakarBO - bolivia.travel
Posted by Dakar Rally on 2016 m. sausio 8 d.
Motociklų įskaita
1. | Paolo Goncalvesas | Portugalija | „Honda“ | 20 val. 23 min. 7 sek. |
2. | Toby Price'as | Australija | KTM | atsilieka 35 sek. |
3. | Matthiasas Walkneris | Austrija | KTM | 2:50 |
4. | Štefanas Svitko | Slovakija | KTM | 5:17 |
5. | Pablo Quintanilla | Čilė | „Husqvarna“ | 15:10 |
6. | Helderis Rodriguesas | Portugalija | „Yamaha“ | 20:12 |
7. | Kevinas Benavidesas | Argentina | „Honda“ | 21:04 |
8. | Antoine'as Meo | Prancūzija | KTM | 23:02 |
9. | Alainas Duclos | Prancūzija | „Sherco“ | 26:09 |
10. | Juanas Pedrero Garcia | Ispanija | „Sherco“ | 27:17 |
Dvigubai daugiau ratų turinčių plieninių žirgų įskaitoje dar viena nesėkmė – šįkart jau paskutinė – ištiko buvusį bendrosios įskaitos lyderį Ignacio Casale. Čilietis patyrė avariją, susilaužė raktikaulį ir pasitraukė iš lenktynių.
Argentiniečių džiaugsmui, dvigubą pergalę šventė broliai Patronelli. Pirmas buvo Alejandro, kuris tapo ir nauju bendros rikiuotės viršininku, antras buvo Marcosas ir įsitaisė brolio pašonėje bendroje įskaitoje.
Keturračių įskaita
1. | Alejandro Patronelli | Argentina | „Yamaha“ | 24 val 1 min. 27 sek. |
2. | Marcosas Patronelli | Argentina | „Yamaha“ | atsilieka 2 min. 48 sek. |
3. | Sergejus Kariakinas | Rusija | „Yamaha“ | 5:39 |
4. | Alexisas Hernandezas | Peru | „Yamaha“ | 21:01 |
5. | Jeremiasas Gonzalezas Ferioli | Argentina | „Yamaha“ | 24:59 |
Sunkvežimių lenktynėse, kurios vyko trumpesniame greičio ruože, kontratakavo per maratono etapą savo pozicijas kiek apleidę olandai, šįsyk išsidalinę visas tris prizines vietas. Pirmas buvo Hansas Stacey, antras – Gerardas de Rooy, trečias – Pieteris Versluisas.
Jiems iš paskos išsirikiavo trijų „Kamaz“ komandos sunkvežimių vilkstinė: Eduardas Nikolajevas, Dmitrijus Sotnikovas ir Andrejus Karginovas.
Sunkvežimių įskaita
1. | Hansas Stacey | Olandija | MAN | 17 val 5 min. 9 sek. |
2. | Pieteris Versluisas | Olandija | MAN | atsilieka 59 sek. |
3. | Federico Villagra | Argentina | „Iveco“ | 4:05 |
4. | Gerardas de Rooy | Olandija | „Iveco“ | 5:36 |
5. | Airatas Mardijevas | Rusija | „Kamaz“ | 12:06 |
Šeštadienį po dviejų dienų viešnagės Bolivijoje lenktynininkai sugrįš į Argentiną, pasukdami į Saltą, kur jų laukia poilsio dienos bivakas. Pakeliui į jį reikės sukarti 793 km, iš kurių 353 km sudarys greičio ruožas. Organizatoriai žada daug upių brastų ir prognozuoja, kad pusė ralio dalyvių finišuos jau sutemus.
Primename, kad praėjusį šeštadienį prasidėjusiame 37-ajame Dakaro ralyje startavo 136 motociklininkai, 111 automobilių ekipažų, 45 keturračių vairuotojai ir 55 sunkvežimių komandos. Argentinos ir Bolivijos teritorijoje ralio karavanas turės sukarti per 9 tūkst. km, kol sausio 16 d. pasieks finišą Rosarijuje (Argentina).