Į keltą Havro uoste Prancūzijoje praėjusią savaitę pakrautas „Volkswagen Transporter“ keleivinis mikroautobusas taps dviejų žurnalistų ir vairuotojo namais kone dvi savaites. Jo ekipaže – fotografas Gedmantas Kropis, operatorius Juozas Bobina ir vairuotojas Tautvydas Sviklas, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Aukštesnis komforto lygis
2017 m. „Volkswagen Transporter“ buvo perdarytas ir pritaikytas specialiai žurnalistų poreikiams. Mikroautobuso viduje įrengta 230 V elektros instaliacija, keli USB lizdai, spausdintuvas, specialios dėtuvės bei lentynos įvairiai įrangai.
„Vertinant komfortą, mikroautobusas yra geriausia transporto priemonė, kokią tik galima pritaikyti Dakaro raliui. Mūsų perdarytame „Transporter“ galima gyventi: čia ne tik sėdimos, miegamos vietos, visos priemonės darbui, bet ir viryklė, šaldytuvai, vandens talpa ir daug kitų privalumų, be kurių kasdienybė jau sunkiai įsivaizduojama“, – teigia mikroautobusą modifikavusios įmonės „Tukada Tech“ vadovas T. Sviklas.
Dirbti mikroautobuse galima ir jam stovint, ir važiuojant – viduje įrengti specialūs laikikliai nešiojamiems kompiuteriams bei bevielio ryšio („Wi-Fi“) maršrutizatorius. Interjere įrengtas ir kavos aparatas, o prie galinių durų pritaisytas sulankstomas stalas bei kėdės leis VIP tribūną pasidaryti bet kurioje ralio vietoje. Virš pikniko vietos dar galima ištiesti mikroautobuse sumontuotą markizę.
Viduje esančios sėdynės yra išlankstomos į miegamas vietas, tad ekipažui nereikės kiekvieną vakarą statyti palapinės. Mikroautobuso salonas turi autonominio šildymo sistemą „Webasto“ bei du oro kondicionierius.
Žurnalistų komandos Dakare visureigiais paprastai keliauja dėl pravažumo. Populiariausi „Toyota Land Cruiser“ modeliai turi keturis varančius ratus, blokuojamus diferencialus, aukštą prošvaisą, „palėtintos“ pavaros režimą bei įvairias elektronines vairuotojo asistavimo sistemas.
„Agrorodeo“ komandos žurnalistų „Volkswagen Transporter“ turi 2.0 TDI dyzelinį variklį, DSG automatinę pavarų dėžę bei keturis varančius ratus. Tai – būtinas atributas kiekvienam į Dakaro ralį važiuojančiam aptarnaujančio personalo automobiliui. Po juo sumontuotos specialios dugno bei variklio apsaugos, turinčios apsaugoti agregatus nuo pažeidimų važiuojant bekele. Mikroautobuso prošvaisa ne tokia aukšta kaip visureigio, tačiau ekipažo nariai įsitikinę – pasiekti įdomiausias Dakaro ralio vietas pavyks. Juolab kad vietiniai žiūrovai į geriausias vietas neretai atvyksta lengvaisiais dviem ratais varomais automobiliais.
Dabar numatoma, kad mikroautobuse Dakaro ralio metu keliaus 3 žmonių komanda, tačiau vėliau jų skaičius gali kisti – patogiai važiuoti „Transporter“ gali 6 žmonės.
2019-aisiais – tik Peru
41-asis Dakaro ralis prasidės sausio 6 d. ir baigsis 17 d. Jame bus 10 greičio ruožų, visi jie išdėstyti vienoje valstybėje – Peru. Organizatoriai žada daugybę sudėtingų etapų smėlynuose, tad didžiuliai iššūkiai laukia ne tik sportininkų, bet ir jų gerbėjų bei aptarnaujančio personalo – juk jiems taip pat reikės rasti kelią per dykumas.
Prie starto linijos stos per 500 dalyvių – visureigių, motociklų, sunkvežimių ir kitų transporto priemonių ekipažų. Tarp jų – 135 naujokai ir 69 dešimtyje ar daugiau Dakaro ralių dalyvavę sportininkai.
Kiekvieno automobilių, motociklų ar sunkvežimių ekipažo (kurių šiemet 334) komandą sudaro apie 10 žmonių. Kai kurių motociklininkų komandos mažesnės, gamyklinių komandų – didesnės, tačiau vidurkis būtų apie 10, tad kiekviename bivuake apsistos apie 5 tūkstančius žmonių. Tarp jų bus apie pusšimtis lietuvių.
Artėjantis Dakaro ralis išsiskirs ne tik tuo, jog pirmą kartą vyks vienos valstybės teritorijoje, bet ir išskirtinėmis galimybėmis dalyviams. Pirmosiomis dienomis iš maratono pasitraukę sportininkai galės į jį grįžti po pusiaukelę žyminčios poilsio dienos. Tiesa, jie kovos tik atskiroje įskaitoje.