Nors oficiali to priežastis nėra aiški, lenktynininkas Antanas Juknevičius sako, kad nesunkiai galima suvesti galus.
Dakaras prie savo ištakų negrįš
Gegužę pristatydamas 2022-iais laukiantį maršrutą, D. Castera žadėjo sukurti Dakaro dalyvių vertą iššūkį ir surengti tris etapus „Empty Quarter“ dykumoje. Ta vieta, kur kopų aukštis gali siekti iki 500 metrų, turėjo simbolizuoti prie savo ištakų sugrįžtantį Dakarą. Tokį Dakarą, kuriame trasos driekiesi per aukštas ir sudėtingas kopas, dalyviai paskutinį kartą matė tik Afrikoje.
„Aukštos ir sudėtingos kopos yra Dakaro vizitinė kortelė. Vietoj jų paskutinius dvejus metus gavom pasivažinėjimus pajūriu ir smėliu apipustytas akmenuotas uolas, kurios buvo pavadintos kopomis. Panašu, kad šiais metais laukia tas pats, nes Dakaro maršrutas į „Empty Quarter“ dykumą nepasuks. Nors šiandien pristatyme Castera stengėsi pabrėžti maršrute numatytas kopas, tai nieko nereiškia – jau teko įsitikinti, kad mes skirtingai suprantame, kas yra kopa“, – sako „Kreda“ komandos lyderis A. Juknevičius.
Sprendimo priežastys neaiškios
Lapkričio 28-ąją surengtame Dakaro pristatyme nebuvo paaiškinta, kodėl organizatoriai nusprendė atšaukti tris „Empty Quarter“ dykumoje planuotus greičio ruožus. D. Castera šį kartą Dakarą pristatė jau su kitu šūkiu – „Sand galore“ (liet. „Smėlio begalybė“). Nors pristatydamas kiekvieną greičio ruožą jis pabrėždavo laukiančius navigacinius iššūkius, begalę smėlio ir kopų, apie sprendimą iš maršruto išbraukti „Empty Quarter“ dykumoje numatytus greičio ruožus neužsiminė nei vienu žodžiu.
„Mano supratimu, tokį sprendimą galėjo lemti keli dalykai. Pirma, šį mėnesį vykęs „Abu Dhabi Desert Challenge“. Šios „Empty Quarter“ vykstančios dykumų lenktynės yra puiki vieta komandoms išbandyti savo techniką prieš Dakarą, ypač naujuosius T1+ klasės prototipus. Deja, ne viena komanda lenktynėse susidūrė su techninėmis problemomis ir realiai negalėjo išsikapstyti iš kopų. Teko ir pačiam pagelbėti vienam lenktynininkui, kai vidury „Empty Quarter“ dykumos jam subyrėjo naujojo T1+ modelio priekinis reduktorius“, – pasakojo 13-am Dakaro raliui besirengiantis lenktynininkas A. Juknevičius.
Kita galima organizatorių sprendimo priežastis – 2022-ųjų Dakare debiutuojantis elektrinis „Audi“ bagis. Šis prototipas priklauso naujajai T1 E – alternatyvia energija varomų automobilių – klasei. Važiuojant aukštose ir sudėtingose kopose elektra varomam automobiliui reikia labai daug energijos sąnaudų. Tai – nėra paranku, nes yra didelė rizika, kad pristigus resursų vidury aukščiausių pasaulio kopų lenktynės bus baigtos. Tokiu atveju reputacinę žalą patirtų ne tik Dakare debiutuojanti „Audi“, bet ir visas „Dakar Future“ (liet. „Dakaro ateities“) projektas. Galima įtarti ir tai, kad siekiant sėkmingo „Audi“ debiuto Dakare buvo ne tik pakoreguotas maršrutas, bet ir jo trasų ilgis. 2022-ųjų Dakare liko vos trys greičio ruožai, kurių ilgis siekia daugiau nei 400 kilometrų, nors praeityje dalyviams tekdavo įveikti ir 600 kilometrų ilgio greičio ruožus.
„Nors naujausiuose T1+ ir T1 E prototipuose sėdės lenktynininkai, turintys reikalingų įgūdžių aukštoms ir sudėtingoms kopoms, apie jų automobilių technines galimybes greičiausiai negalima būtų pasakyti to paties. Todėl peršasi išvada, kad organizatoriai nusprendė atšaukti suplanuoti ruožus „Empty Quarter” ir pakeisti juos trumpesnėmis smėlingomis trasomis, kuriomis naujieji prototipai galės pūsti su vėjeliu be jokių problemų“, – priduria Dakaro legenda A. Juknevičus.
2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1-14 dienomis trečią kartą vyks Saudo Arabijoje. „Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, besirengiantis 13-am savo Dakarui. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.