„Smagu ir vėl būti kopose, kiekvieną kartą čia atvažiavęs jaučiuosi kaip namie, šis kartas – neišskirtinis, na gal tik tiek, kad mūsų mokyklos mokinių čia yra dar daugiau. Žinote, tikrai smagu, kai sezonas niekada nesibaigia, o „AG Dakar School“ mokiniai važiuoja kartu. Šį kartą su savo komanda turėsime net dvejas varžybas, o mūsų ruošiamas būsimas Dakaro ralio dalyvis Modestas Siliūnas, jau Gruodžio 1-ąją startuoja „Dubai Baja“ pasaulio taurės paskutiniame etape“, – su šypsena pasakojo A. Gelažninkas.
„Original by Motul“ klasė Dakaro ralyje – pati sudėtingiausia, būtent čia dalyviai negali sulaukti pagalbos iš absoliučiai jokių pašalinių žmonių. Tuomet, kai po sunkios dienos visų kitų klasių dalyviai eina ilsėtis, šios kategorijos atstovai keliauja tvarkyti motociklų, kartais motociklo remontas užtrunka ir daugiau nei pusė nakties. Visi dalyviai šią kategoriją labai vertina ne be reikalo, kadangi būtent nuo to prasidėjo pirmieji Dakaro ralio maratonai, tai ne tik sunkiai protu suvokiami fiziniai išbandymai, bet ir milžiniškas psichologinis darbas.
„Neturiu ko įrodinėti, pirmais metais girdėjau kalbas, kad tai tik sėkmė, antrais metais pergalė buvo pakartota ir man tai kainavo itin daug. Niekada nesu tas, kuris skundžiasi, todėl apie tai buvo kalbėta mažai, bet būtent šių metų Dakaro ralis sudėliojo visus taškus ir 2023 m. Dakaro starte ant motociklo manęs neišvysite. Važiuoti, kad tik važiuoti – ne man, sportuoju jau beveik 30 metų, paskutinės dvi pergalės – ne tik svarbiausios mano gyvenime, bet ir sudėtingiausios, todėl man reikalinga pertrauka. Šis ralis yra pats pavojingiausias, mano nuomone, būti ten nepasiruošus yra mažų mažiausiai kvaila. Bet jūs negalvokite, kad aš atsisakau Dakaro ralio, tikrai ne, o ir su motociklu startuosiu jau gruodžio 10 dieną“, – pasakojo A. Gelažninkas.
Birželio mėnesį A. Gelažninką buvo galima išvysti kitame amplua, kartu su žmona Emilija Gelažninkiene jie startavo bendrame ekipaže, kuriame jis užėmė šturmano vietą. Dar tada aplinkiniai pradėjo kalbėti apie jų bendrą startą Dakaro ralyje.
„Mes niekada niekur garsiai nesakėme, kad šiais metais važiuojame į Dakaro ralį, buvo gal net šiek tiek keista, kaip greitai šis gandas pradėjo sklisti, nes iš mūsų pačių tokios informacijos nebuvo galima išgirsti niekur. Taip, minčių apie Dakaro ralį tikrai buvo ir yra, esame laimingi, kad absoliučiai visi mūsų partneriai mus palaikė, tačiau dėl tam tikrų priežasčių, likus nedaug laiko iki registracijos uždarymo situacija pasikeitė, todėl priėmėme tai kaip ženklą, kad skubėti nėra kur, o dabar turime dar daugiau laiko pasiruošimui, Emilijos mąstymas apie Dakaro ralį toks pats“ – kalbėjo A. Gelažninkas.
„Dakaro ralis yra mano svajonė nuo 12 klasės, visą šį kelią turėjome susikurti absoliučiai nuo nulio. Vos per keturis važiavimų moto bagiu mėnesius, turėjau net keturis reikšmingus finišus, vienas iš jų pasaulio Baja taurės etapas Ispanijoje „Baja Aragon“, kuriame atstovavome „Nasser Racing“ komandą. Visa tai man, kaip naujokei, yra didžiulis įvertinimas, esu be galo dėkinga visiems, kurie prisidėjo. Mes galėjome išvažiuoti į Dakaro ralį ir šiais metais, tačiau tai būtų daugiau biudžetinis variantas, o tiek aš, tiek Arūnas turime vieningą nuomonę – arba esame pilnai pasiruošę, arba išvis nevažiuojame.
Per pirmuosius metus turėjau daug treniruočių pas geriausius trenerius, apie kuriuos galėjau tik pasvajoti, nuolat ruošiuosi fiziškai, sustoti neketinu, tęsiu savo treniruotes ir Dubajuje. Būti tiesiog finišavusia, bet silpną rezultatą parodžiusia pirmąja moterimi lietuve Dakare – nėra mano tikslas, daug kas klausė, gal geriau vien tik moteriškas ekipažas? Nematau tame nei privalumų, nei trūkumų, nei išskirtinumo, Dakaro ralyje yra ne vienas toks ekipažas, man svarbiausia profesionalumas, aš noriu lenktyniauti, o geresnio ir profesionalesnio žmogaus nei du kartus Dakaro ralio nugalėtojas, tiesiog nematau, tikslai yra tikrai kitokie. Atstovauju projektą „Moterys Gali“, kurio esmė – viskas yra įmanoma, esu šioje stereotipų apipintoje srityje jau ketverius metus, ir aiškiai žinau – tiek moterims, tiek vyrams vietos čia turi užtekti“, – kalbėjo E. Gelažninkienė.
Komanda jau dabar kalba apie 2024 metų Dakaro ralį, kuriame planuoja startuoti bent 3–4 lenktynininkų sudėtyje, o šį Dakaro ralį A. Gelažninkas visiems jo ir Dakaro ralio gerbėjams žada visiškai naują ir dar nematytą projektą Lietuvoje, lentynininkas užsiminė, kad jį bus galima išvysti gerokai dažniau.
Dakaro ralio maratonas prasideda jau gruodžio 31 dieną, šį kartą jis bus pats ilgiausias per pastaruosius devynerius metus, truksiantis net 16 dienų.