Į DELFI biurą B. Vanagas atvyko tiesiai iš Santariškių klinikų, kur medikai jam pagaliau tiksliai diagnozavo Dakare patirtų traumų rimtumą.

„Nėra taip linksma. Lūžę 4-5 kaulai, trūkę raiščiai, manęs laukia chirurginė intervencija. Operacija turėtų vykti rytoj (ketvirtadienį - DELFI). Po jos tris mėnesius būsiu patrauktas nuo aktyvių sportinių reikalų. Man tai labai daug. Toliau dar laukia reabilitacija. Apie savo kitus planus 2015 metams turėčiau stipriai pagalvoti.“

Nepaisant traumos, B. Vanago dienotvarkė labai intensyvi.

„Artimiausias dvi savaites mano susitikimai suplanuoti kas 20 minučių, todėl automobilį vairuoju pats. Turime 11 mėnesių iki kito Dakaro. Bus labai intensyvus laikotarpis. Situacija su ranka nepadeda man, bet galva veikia.“

Galutinis rezultatas - tenkina

Ar tenkina ekipažą iš Lietuvos 24-a vieta bendroje Dakaro maratono įskaitoje?

„Aš esu visiškai patenkintas mūsų rezultatu. Tai vienas sudėtingiausių projektų pasaulyje. Garsiai prognozuoti, kas bus toliau, nenoriu. Man tai buvo trečias Dakaras, trečias finišas ir dabar rezultatas yra 3:0 Dakaro nenaudai. Turime tris Dakarus už savo nugaros, ir dar jų turėsime. 2016 metų Dakaras gali vykti Kolumbijoje ir kitose Pietų Amerikos šalyse, kurios yra aukščiau, negu buvo šių metų trasos. Tikslią trasą sužinosime po 3-4 mėnesių.“

B. Vanagas pripažino, kad trejos lenktynės Dakare nebuvo panašios viena į kitą.

„Trys skirtingi Dakarai. Šių metų Dakaras buvo visiškai kitoks, nes čia buvo galimybė pajusti, kuo kvėpuoja lyderiai. Kai važiuoji už 20-uko ribų, sunkiausia kautis su lėtesniais varžovais. Yra rizika dulkėse nepamatyti kliūties. Kai esi 20-uko ribose, reikalingas kitas susikaupimas. Ten yra stipriai dideli greičiai. Anksčiau Dakaras buvo nuotykis, o dabar - labai profesionalios lenktynės.“

Ketvirta vieta vienuoliktame etape - netikėtumas organizatoriams

Šių metų Dakaro maratono 11-ame greičio ruože B. Vanagas ir A. Rudnickis užėmė rekordinę 4-ą vietą.

„Mūsų rezultatas buvo 4-as, nuo 3-ios vietos skyrė tik 1 sek, nuo pirmos - 40 sek. Tai - labai mažai, greičio ruožas buvo 200 km ilgio, o visa Dakaro ralio distancija - kaip šeši Lietuvos ralio čempionatai. 4-a mūsų vieta buvo netikėtumas organizatoriams“, - vertino lenktynininkas.

Tačiau jau kitame - 12-ame - ralio etape lietuvius pristabdė avarija.

„Tai buvo mano, kaip vairuotojo, klaida. Ruožas buvo techniškas, labai greitas. Visi dalyviai vėliau reiškė priekaištus organizatoriams dėl stenogramos netikslumų. Šiame ruože sudužo net 5 tokie „Hilux“ automobiliai kaip mūsų. Netipinis greičio ruožas. Aš neįvertinau jėgų. Tai - patirtis. Mūsų komanda - stipri vidutiniokė. Kaip pasirodysime kitais metais - pažiūrėsime. Dakare reikia nemažai išminties ir vairuotojo patirties.“

Į Afriką nenori

B. Vanagas paneigė, kad Dakare jo gerus rezultatus lėmė tik krūvos pinigų ir įmantri technika, bei nepritaria siūlymams sugrąžinti Dakaro ralį į Afriką.

„Dakaras labai sudėtingos lenktynės. Tai nėra tik pinigų ir automobilio klausimas. Tai - kompleksas patirties, komandos darbo, technikos ir finansų. Bet technika ir pinigai nėra lemiamas faktorius.

Dakaras buvo sugalvotas romantikų. Ar mums reikėtų grįžti į laiką, kai nebuvo mobilių telefonų ir gyventi lėčiau? Aš nesu startavęs Afrikoje. Bet kalbos apie grįžimą į Afriką - tai dūsavimai žmonių, kurie kažko negali padaryti patys ir ieško tam pasiteisinimų.“

B. Vanago „Toyota“ 3 kartomis nutolusi nuo naujausių modelių

B. Vanagas konkrečiai paaiškino DELFI skaitytojams apie jo vairuoto „Toyota“ bolido, bagių ir Antano Juknevičiaus „Mebar“ prototipo pliusus ir minusus, panašumus bei skirtumus ir svarstė, kokios technikos Dakare laukia šviesi ateitis.

„Mūsų automobilis 3 evoliucijomis nutolęs nuo naujausių modelių. Nors jis pakankamai konkurencingas, bet Dakare buvo geresnių ir naujesnių „Toyota“. Galime kautis su varžovais ir su silpnesniu automobiliu. Naujausios kartos automobiliai neparduodami, o jais važiuoja tik komandos nariai, o aš dar nesu „Toyota“ komandos narys.

Ką manau apie bagius, kuriuos pasirinko į ralį grįžusi „Peugeot“? Jų era dar gali ateiti į Dakarą. Puikiai suvokiu bagio ateitį. Mūsų pasirinkimas bus tas, su kuria technika galime laimėti lenktynes. Čia yra lenktynės ir jas laimėti reikalingas įrankis. Čia techninė sporto šaka ir mes žaidžiame su tam tikro dydžio kamuoliais. Juk motociklų lenktynėse nedalyvausi su dviračiu.

Aš nemanau, kad Antano (Juknevičiaus) automobilis yra blogas, bet kiekviena technika turi ribas. Lenktynėse reikia naudoti automobilį tiek, kiek jis gali. Jei perlenksi lazdą - jis sulūš.“

Būsimi rėmėjai leis naudotis tarptautiniais finansiniais ištekliais

Jau dabar B. Vanagas ir jo komanda ieško išteklių ir rėmėjų tam, kad galėtų startuoti 2016 metų Dakaro lenktynėse. Mūsiškiai ketina naudotis tarptautiniais finansiniais ištekliais.

„Susitiksime Londone ir Singapūre su partneriais. Lietuvoje 3 mln. žmonių rinka, o Lenkijoje 40 mln. Tai - didelis skirtumas Ieškome rėmėjų, kad galėtume naudotis tarptautiniais finansiniais ištekliais. Finansinių ribų - nėra. Kiek turi pinigų Dakare - vis tiek yra mažai. Tai - naftos kompanijos, greito vartojimo prekių pardavimo partneriai. Mums atsiveria durys, mus pastebi pasauliniai gamintojai.“

KET teorijos egzaminą išlaikė iš trečio karto

Pokalbio pabaigoje B. Vanagas atsakė į DELFI skaitytojų ir žiūrovų klausimus apie taip, kaip gavo savo vairuotojo pažymėjimą, ir pristatė savo šeimą.

„Labai seniai gavau vairuotojo pažymėjimą. Teorinį egzaminą prieš 20 metų išlaikiau iš 2 ar 3 karto. Neatsimenu. Praktiką - iš pirmo.

Mano šeima - unikali. Mama - gydytoja, tėvukas - dirigentas, sesuo - menotyrininkė. 17-metis sūnus Nojus domisi medicina, diplomatija, politika, chemija. Jis gavęs gerą genų rinkinį. Man svarbu, kad jis būtų geriausias savo srities specialistas. Kokios? Tai - jo pasirinkimas.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (140)