„Dakaras nesibaigė, baigėsi lenktynės. Šiandien vėl lėkimas, daug susitikimų. Po savaitės gal bus daugiau laiko. Dieną pabūsiu Lietuvoje ir vėliau trim dienoms su partneriais keliauju į Ispaniją“, - pokalbį su DELFI TV žiūrovais ir skaitytojais tiesioginiame eteryje pradėjo B. Vanagas.
„Man tai buvo pirmas Dakaras. Tai - rimtas iššūkis ir pats sunkiausias ralis pasaulyje. Bet aš turėjau stiprų partnerį savo kairėje. Benediktas - turi kario dvasią. Ralyje buvo daug sudėtingų situacijų, kai galvojau, kad jau viskas baigta, bet Benediktas nuolat ragino tęsti kovą“, - debiutą Dakare prisiminė šturmanas iš Lenkijos S. Rozwadowskis. - Mūsų bendradarbiavimo pradžia buvo 2012 metais, kai dalyvavome Lietuvos ralio keliuose etapuose. Vėliau Benediktas paskambino ir paklausė, kokie mano planai 2016-ų Naujųjų metų naktį. Taip ir patekau į Dakarą.“
B. Vanagas teigė galįs parašyti net mokslinį traktatą apie Dakaro pamokas.
„Tai - antras pagal sudėtingumą Dakaras iš keturių, kuriuose dalyvavau. Padarėme keletą klaidų automobilio paruošime ir tai uždavę netinkamą lenktynių toną. Negalėjome pasiekti tokio rezultato, kokio norėjome“, - sakė B. Vanagas.
Lenktynininkas prisipažino, kad iš pagarbos savo fanams neslepia net ir nesėkmingiausių įvykių trasoje.
„Esminis dalykas papasakoti istorijas apie lenktynes. Net lenktynių lyderiai laužo pusašius ir apsiverčia. Lygiai kaip mes. Pirmame Dakare nuslėpėme, kad įkritome į tarpeklį. Daugiau nepamenu. Kas buvo blogiausia šiemet? Karvė trasoje ir durelės. Du labiausiai prisimenantys įvykiai. Durys kelia daugiausia šypsenos. Karvė - pagrindinis incidentas, nulėmęs mūsų lenktynių baigtį. Trys karvės buvo. Važiavome dulkėse 150 km/val. greičiu paskui lėtesnį varžovą. Staiga - prieš stiklą stambus gyvūnas! Teko sukti iš kelio. Tai 45-50 min. prarasto laiko. Per visą Dakarą praradome iš viso 3,5 val.“, - šio Dakaro istorijas pasakojo B. Vanagas, paneigęs žurnalistų informaciją, kad jis buvo apsivertęs.
„Per pirmas 3 sek. (po incidento - red. pastaba) pamaniau, kad viskas baigta. Bet Benas ragino kovoti toliau: pastatyti automobilį nuo stogo ant ratų“, - tą patį epizodą su karve kiek kitaip nušvietė šturmanas S. Rozwadowskis. - Jei nori finišuoti, Dakare turi kovoti.“
„Vengdami karvės paguldėme automobilį ant šono. Apie tai ir sakė Sebastianas“, - patikslino B. Vanagas, pridūręs, kad interneto komentatoriai praskaidrina jo gyvenimą, o žurnalistams savo informacija „reikia užkaitinti kraują.“
Kitas ekipažas iš Lietuvos Antanas Juknevičius ir Mindaugas Slapšys Dakare užėmė 27-ą vietą. Vadinasi, konkurencija net tarp lietuvių didėja?
„Antanas ir Vaidas (Žala) yra geri mano bičiuliai. Trasoje - visi yra konkurentai. Labai malonu, kad stiprėja Lietuvos pozicijos Dakare. Du ekipažai yra 30-uke. Tai - gerai“, - priešpriešos tarp lietuvių Dakare neįžvelgė B. Vanagas. Viename etapų 150-200 km, važiavome paskui Antaną. Taisyklės sako, jei esi greitesnis gali duoti signalą esantiems priekyje ir jie turi praleisti. Antanui skambinome gal 200 kartų. Nenorėčiau net galvoti, kad Antanas specialiai blokavo. Gal mes nepriartėjome per 200 metrų, kai girdėti signalas.“
B. Vanagas nesiryžo lyginti visų keturių savo įveiktų Dakaro ralio trasų.
„Kaip pasikeitė Dakaras! Dakaras mutuoja trasų prasme. Mažėja smėlio, daugėja aukštikalnių. Visų Dakarų net lyginti negali. Lenktynės profesionalėja, techninis lygis auga. Dakare žengtas toks žingsnis į priekį, jis ištobulėjo. Dakaras - tai visas kompleksas veiksnių: labai didelis informacijos srautas be galimybės pailsėti, karštis, nuovargis, miego, skysčių ir deguonies (aukštikalnėse) trūkumas. Ši visuma ir sudaro Dakarą“, - apibendrino B. Vanagas.
Dėl 2017 metų Dakaro B. Vanagui klaustukų kol kas yra daugiau negu atsakymų.
„Šis Dakaras uždavė man asmeniškai daug klausimų. Viduje vyksta svarstymai. Matau, kiek reikia pasistiebti. Mačiau, kiek per metus Dakaras pasikeitė techniškai. Matau, kokį žingsnį reikia padaryti, kad užimtume vietą, kurios norime ir pasiektume greitį, kurio siekiame“, - kalbėdamas apie ateitį paslaptingas liko B. Vanagas. - Būsime pirma privati komanda, kuri turės gamyklinės specifikacijos automobilį. Jo kaina pusė milijono eurų.“
Transliacijos pabaigoje B. Vanagui buvo įteikta portalo skaitytojo keramiko Giedriaus Mazuro iš Utenos originali dovana - paties lenktynininko skulptūra. Kaip juokavo B. Vanagas, ji bus pirma jo kolekcijoje.
„Jūs mokate nustebinti“, - su DELFI žiūrovais ir skaitytojais atsisveikino B. Vanagas.
DELFI redakcijoje viešėjo ir A. Juknevičius
Vėliau DELFI redakcijoje viešėjo ir į portalo žurnalistų Birutės Davidonytės bei Martyno Lapinsko, žiūrovų ir skaitytojų klausimus tiesioginiame DELFI TV eteryje atsakė kitas Dakaro ralio dalyvis, lenktynėse 27-ą vietą galutinėje įskaitoje užėmęs, Antanas Juknevičius.