Nors Pietų Amerikoje dabar vasara, bet Bolivijoje, aukštai kalnuose, naktis buvo žvarbi ir temperatūra krito arti nulio. Čia išryškėjo viena konstrukciškai nenumatyta „Peugeot“ bėda – nebuvo kaitinimo žvakių ir ryte automobilis neužsivedė. Maratono dieną lenktynininkai buvo atskirti nuo išorinio pasaulio, savo komandų ir visas technines problemas turėjo spręsti patys.
Negalėdami užvesti savo dyzelinių automobilių prancūzai sutriko ir skambino savo komandos inžinieriams. Šalia uždarame parke stovėjęs B. Vanagas, lenktynininkų akyse matydamas blėstančią viltį, pasiūlė sprendimą – užtempti jų automobilį trosu.
„Jie profesionalūs lenktynininkai ir žino, kad atsitikus gedimui turi atsiversti knygutę ir pagal ją ieškoti simptomų. Tada palydoviniu telefonu skambinti inžinieriams ir spręsti problemą. Jų inžinieriai yra labai kvalifikuoti, bet spręsti problemą per atstumą yra labai sudėtinga“, – kalbėjo B. Vanagas.
Tikriausiai abu lenktynininkai su tokia problema nebuvo susidūrę gyvenime. Visos pagrindinės ralio varžybos vyksta karštose dykumose.
„Iš pradžių jie labai abejingai žiūrėjo į mūsų pasiūlymą, bet laikas kapsėjo ir jie neturėjo kito pasirinkimo. Viskas gerai, kas gerai baigiasi. Buvo tik trys minutes iki Stephanas turės išvažiuoti iš uždaro parko, tad porą minučių jų automobilį patampėme ir jis karksėdamas ir kosėdamas šiaip ne taip užsivedė“, – pasakojo lenktynininkas.
Jei pastaruosius kelerius metus Dakare karaliavo „MINI“ automobiliai, tai šiemet vos ne kas dieną Dakaras turi po naują etapo nugalėtoją.
„Iš akių mačiau, kad „MINI“ lenktynininkai nebuvo apsidžiaugę. Bet geriausia išsiaiškinti trasoje“, – kalbėjo B. Vanagas.
Tuoj po finišo kalbintas S. Peterhanselis apie šį nuotykį lietuviams daug nepasakojo.
„Nėra taip viskas blogai. Aš nebuvau tikras, kad įveiksiu pirmą greičio ruožą, o štai mes jau įpusėjome Dakarą“, – sakė S. Peterhanselis.
Netrukus „General Financing–Autopaslauga by Pitlane“ komanda sulaukė netikėtų svečių – „Peugeot“ komandos vadovo Bruno Fanino vizito.
Prancūzų komandos galva buvo nustebintas geros komandos stovykloje tvyrojusios atmosferos, nepaisant vos prieš porą valandų lūžusios B. Vanago rankos. B. Faninas lenktynininkui padėkojo už pagalbą Bolivijoje.
„Ačiū jums labai, mūsų Dakaras būtų pasibaigęs anksčiau“, – kalbėjo prancūzas.
„Peugeot“ kartelę kelia aukštai – jie nori laimėti Dakarą. Greičiausiai tai ir atsitiks, bet ne šiemet.
„Mes norime nuvažiuoti kuo toliau, kad galėtume kuo geriau pažinti ir patikrinti automobilį. Gal iki Buenos Airių, gal iki Rosarijo, bet aišku, kad jei ne jūs, tai mūsų lenktynės jau būtų pasibaigusios“, – sakė komandos vadovas.
B. Vanagas jokių problemų nematė, tik juokais paprašė pabandyti „Peugeot“ automobilį.
„Perduokite jiems, kad mes ne tik džentelmenai, bet, pažiūrėkite į marškinėlius, karžygys reiškia, kad mes santykius norime išsiaiškinti trasoje“, – šypsojosi B. Vanagas.
Prancūzas atsisveikino ir palinkėjo B. Vanagui sėkmės, o jos, tęsiant lenktynes su lūžusiu riešu, prireiks.
„General Financing–Autopaslauga by Pitlane“ jau ne pirmą kartą ištiesia pagalbos ranką Dakaro lenktynininkams. Nežinia, kiek litrų vandens jau sugirdyta dykumose išsekusiems lenktynininkams, o Orlandas Teranova būtų gerokai vėlavęs į šeštojo greičio ruožo pradžią, jei komanda nebūtų jam paskolinusi pinigų susimokėti kelių mokesčiams.
Bene labiausiai komanda padėjo T2 klasės lyderiui Nicolas Gibonui. B. Vanago „Toyota Hilux“ giminingą „Landcruiser“ ištraukė iš properšos žemėje. Ant abiejų bamperių pasikabinęs automobilis pats negalėjo niekaip išsikapstyti iš bėdos.