Organizatoriai nenori girdėti, kad buvo lengva
Prisimindamas ketvirtajame greičio ruože patirtą smūgį, po kurio lenktynininkui buvo nustatytas galvos smegenų sukrėtimas ir jis medikų buvo paragintas nebetęsti lenktynių, B. Vanagas teigė, kad tai iš tiesų bene stipriausia jo patirta trauma, nors tikrai ne vienintelė. Lenktynininkas prisiminė, kaip 2015-ųjų metų Dakare lenktynininkas buvo susilaužęs riešą, o su tokia trauma dar savaitę tęsė lenktynes ir netgi pasiekė geriausią rezultatą privačių komandų įskaitoje.
„Įvairių patirčių turiu Dakare. Nebūtinai tai yra gerai ir nebūtinai tuo reikėtų didžiuotis, tačiau Dakaras yra tokios sunkios lenktynės, kad kartais turi susitvarkyti su savo psichika ir su savo kūnu taip pat“, – „Delfi ryto“ laidoje pirmadienį kalbėjo B. Vanagas.
Tiesa, B. Vanagas pastebi, kad tai, jog jau pirmoje Dakaro dalyje ne viena komanda patyrė nesėkmę, o kai kurios apskritai turėjo pasitraukti, rodo, kad organizatoriai nenusiteikę klausytis, jog Dakare buvo lengva.
„Organizatorius sudėliojo lenktynių algoritmą taip, kad man atrodo, jis apžaidė net svarbiausias ir didžiausias komandas. Daugybė pasaulinio lygio žvaigždžių, pavardžių, komandų turinčių milžiniškus biudžetus nesugebėjo pademonstruoti (gebėjimų – „Delfi“) arba netgi taip pat buvo priversti palikti Dakarą. Mano manymu, organizatoriai apžaidė dalyvius ir dalyviai nesugebėjo adaptuotis prie to lenktynių algoritmo, kurį padiktavo organizatoriai. Panašu, kad nuo šiol Dakaras eina į tą sudėtingąją fazę, kad niekas nepasakytų, kad jiems pasirodė visai lengva“, – apie tai, kodėl net ir pasaulinio lygio lenktynininkai šiemet Dakare klumpa, kalbėjo B. Vanagas.
Lenktynininkas taip pat atkreipė dėmesį, kad šiais metais daugybė pilotų buvo įvardijami, kaip potencialūs nugalėtojai arba pretendentai į greičiausiųjų penketuką, tačiau jie šiame Dakare važiuoja arba gale, arba jau yra pasitraukę iš lenktynių.
„Tokio lenktynių scenarijaus, koks yra susidėliojęs dabar, aš manau, kad net lažybų bendrovės nebuvo sugalvojusios. Jei kažkas būtų klausęs mano nuomonės, vertinimo prieš Dakarą, aš tikrai būčiau nepataikęs į tai, ką aš matau dabar“, – mintimis dalijosi lenktynininkas.
Įgūdžiai – sėkmės paslaptis
Paklaustas, kaip mano, kodėl tokiems Dakaro dalyviams, kaip keturis kartus Dakaro čempionu tapusiam Nasserui Al-Attiyah, rodos, kojos nepakiša jokie netikėtumai, B. Vanagas teigė, kad tai yra įrodymas, kad tokiose varžybose ypač svarbūs yra turimi įgūdžiai.
„Super pilotai ir yra super pilotai. Jei šiame Dakare yra išskiriami trys pagrindiniai automobilių gamintojai – „Toyota“, „Prodrive“ ir „Audi“, tai, turbūt, „Toyota“ buvo silpnesnioji iš visų trijų, bet kai aš pasitraukiau iš Dakaro, ar dar vakar dienos duomenimis – pirmose keturiose pozicijose buvo „Toyota“. Tai ne tik biudžetai ir variklio galios lemia lenktynes – tai yra labai komandinis darbas, labai kompleksinis darbas. Nasseras turi milžinišką patirtį Dakare, ne veltui jis yra kelis kartus laimėjęs Dakarą ir šis gali būti ne išimtis. Žinoma, dabar dar yra tik Dakaro pusiaukelė, tad visko gali nutikti, bet pagal tai, ką gali „Toyota“, ką gali Nasseras su šturmanu, man atrodo, kad labai gali būti, kad jie pasiims beduino statulėlę.
Taip pat reikia nepamiršti, kad Nasseras yra katarietis. Jis yra iš esmės užaugęs dykumoj ir tokiose sąlygose. Jei būtų lenktynės miškuose, tai manau, kad lietuviai ir kitos tautos gyvenančios tokioje aplinkoje, čia turėtų privalumų. Jis (Nasseras Al-Attiyah – „Delfi“) dykumą skaito kitaip nei mes – mes gerai jaučiamės dykumoj, o jis ten yra gimęs – čia ir yra skirtumas“, – įžvalgomis dalijosi B. Vanagas.
Į Dakarą dar sugrįš
Tiesa, nors šio Dakaro pabaigti lenktynininkui nepavyko, jis neslepia, kad jau galvoja apie kitų metų Dakarą ir pripažįsta, kad laiko pasiruošti jam jau yra per mažai. Jis teigė, kad jau dabar jaučia šiokį tokį stresą, kad vėluoja kai kurie sprendimai, todėl visiškai atsipalaiduoti ir pasinerti į poilsį neketina, mat ruoštis kitam Dakarui reikia pradėti jau dabar.
„Tikrai jau galvoju apie kitų metų Dakarą. Tikėtina, kad ekipažas ir jo sudėtis išliks tokie pat. Šturmanas Kuldaras Sikkas iš Estijos yra naujas mūsų pasirinkimas. Šis Dakaras buvo mūsų investicinis projektas ir Kuldaras tikrai labai gerai jame pasirodė. Turėjom tam tikrų klaidelių, bet mes tam tikra prasme netgi žinojom, kad jos nutiks, nes jam tai buvo nauja specializacija, tačiau aš manau, kad mes su juo pataikėm“, – sakė lenktynininkas.
Paklaustas, ką kitame Dakare darytų kitaip, mat panašu, kad Dakaras sunkėja, lenktynininkas pripažino, kad iš tiesų ateityje gali būti ir dar sunkiau, tačiau kartu atkreipia dėmesį, kad tokiose lenktynėse ypač svarbi yra ir išmintis.
„Dakaras sunkėja, tačiau žinot, kaip yra sakoma: išmintis ateina su metais, bet kartais amžius ateina vienas. Tai čia labai svarbi yra išmintis ir nenutrūkti Dakaro pradžioje besivaikant dienos rezultatų, nes matom, kad nė vienas lietuvis automobilių kategorijoje apie Top 10-tuką nė negali svajoti šiais metais. Tad tas pagrindinis lietuviškas tikslas nebus įgyvendintas dar ir šiais metais, nors visi apie tai yra nemažai kalbėję. Tad reikia labai daug išminties. Be pasiruošimo, komandinio darbo, tinkamo automobilio, tinkamo ekipažo, reikia ir ypatingai geležinės valios, drąsos nebūti per greitu, nes pagal tai, ką mums duoda organizatoriai, tas greitis arba sugadina tavo automobilį, arba pramuši daugiau ratų nei turi ir tuomet viskas – tu nebegali pasiekti rezultato“, – apie svarbią strategiją Dakare kalbėjo B. Vanagas.