„Oscar“ – be galo tvirtas automobilis, bet turime pastabų jo valdymui ir apžvalgai. Bet kuriuo atveju, jis bus prikeltas naujam gyvenimui, tačiau svarstome ir kitų gamintojų modelius kitam Dakaro raliui. „Oscar“ bus visiškai atkurtas. Toliau matysime. Tikiu, kad juo gali startuoti ir kitas ekipažas, jei nuspręs važiuoti Dakare“, – savo sumanymais su DELFI skaitytojais dalinosi B. Vanagas.
Jis ir šturmanas Saulius Jurgelėnas bendroje Dakaro ralio automobilių įskaitoje užėmė 65-ą vietą. Nugalėtojo titulą apgynusiam prancūzui Stephane'ui Peterhanseliui („Mini“) lietuviai pralaimėjo 31 valandą 20 minučių.
Ne kartą nuo lenktyninių incidentų nukentėjęs latviškasis „Oscar“ automobilis per dvi ralio savaites gerokai pakeitė išvaizdą, o bene daugiausiai problemų lietuviams kėlė priekinis stiklas. Jį sudaužę jau antrame greičio ruože, B. Vanagas ir S. Jurgelėnas vėliau turėjo verstis su organiniu stiklu ir kentėjo dėl riboto matomumo.
„Pasivažinėję su organiniu stiklu, priėmėme sprendimą dėti kiek mažesnį stiklą nuo „Mitsubishi“ visureigio. Jį mums paskolino viena komanda iš Čilės. Esame labai jiems dėkingi. Nors su nauju stiklu ir turėjome mažesnį apžvalgos plotą, bet bent jau aiškiau matėme. Važiuoti su organiniu stiklu – nepakartojama patirtis, kurios nenorėčiau daugiau patirti. Buvo be galo sudėtinga, nes matėme tik apie 30 proc. viso vaizdo“, – prisiminė pilotas.
B. Vanagas taip pat įvardijo, kokios markės automobiliu norėtų važiuoti Dakaro ralyje po metų.
„Šiuo metu svarstome galimybes startuoti BMW ar „Toyota“ markės automobiliais greičiausių, T1 klasės automobilių gretose“, – teigė B. Vanagas, neslėpęs, kad tokiai technikai įsigyti prireiktų gerokai daugiau lėšų.
Lenktynininkų teigimu, dalyvavimo 2013 metų Dakaro ralyje biudžetas siekė 1,5 mln. litų.
Primename, kad iš 161-o lenktynes Peru sostinėje Limoje pradėjusio ekipažo finišą Santjage (Čilė) pasiekė 91-as.
Dakaro ralyje antrus metus iš eilės startavęs motociklininkas iš Lietuvos Gintautas Igaris („Yamaha“) iš kovos pasitraukė po avarijos šeštame greičio ruože.
Lenktynių dalyviams šiemet per dvi savaites teko įveikti daugiau nei 8 tūkst. kilometrų distanciją, nusidriekusią per Peru, Argentiną ir Čilę.
Iki šiol sėkmingiausi Lietuvos atstovams Dakaro ralyje buvo 2009 metai, kuomet Aurelijaus Petraičio ir Antano Juknevičiaus ekipažas, taip pat važiavęs „Oscar“ automobiliu, galutinėje įskaitoje užėmė 25-ą vietą.