Vienas pirmųjų nukentėjo Fernando Alonso su šturmanu Marcu Coma. 310 numeriu pažymėtas gamyklinės „Toyota“ komandos narys – labai greitas lenktynininkas, tačiau, matyt, pamiršo Dakaro senbuvių kartojamą taisyklę – jeigu kažkur matai daug žiūrovų, reiškia, privalai būti labai atsargus, o geriausia – važiuoti lėčiau.
F. Alonso dideliu greičiu parlėkė į staiga statėjančią kopą ir, matyt, paskutinę akimirką suvokęs, kad laukia skrydis žemyn, bandė stabdyti.
F. Alonso ir M. Comos bolidas pasisukęs šonu tiesiog nusirideno nuo kopos. Šią akimirką užfiksavo ir fotografas Rytis Šeškaitis, dirbantis su „Inbank team Pitlane“ komanda.
Toks nusileidimas, laimei, nesužalojo nei piloto, nei jo šturmano, tačiau aplamdė bolidą. Panašu, kad 11-ąjį greičio ruožą lenktynininkas privalės užbaigti su dužusiu stiklu, jei niekas iš dalyvių jo neturės. Be to, tai F. Alonso kainavo poziciją absioliučioje įskaitoje, mat pilotas prarado valandą laiko tvarkydamasis automobilį.
Kopa buvo pažymėta
Netrukus kone toje pačioje vietoje nelaimė ištiko dar vieną lenktynininkų ekipažą: 360 numeriu pažymėtą Romano Starikovičiaus ir Berto Heskeso duetą.
Jiedu, kaip ir F. Alonso, pakilo į kalną labai sparčiai ir nė nemėgino stabdyti. Smūgis į žemę buvo labai didelis.
Ekipažas nuvažiavo keliasdešimt metrų į šalį ir tuojau pat stojo. Kaip pasakojo įvykio vietoje buvę lietuviai, blogai pasijuto ir pats pilotas, ir jo šturmanas. Pastarasis sakė, kad nebejaučia kojų.
Kaip vėliau informavo ralio organizatoriai, ir R. Starikovičius, ir B. Heskesas patyrė nugaros traumas ir buvo išgabenti į ligoninę sraigtasparniu.
Ne vienas Dakaro stebėtojas šiurpo, matydamas tokius skrydžius nuo kopų, ir stebėjosi, kad galbūt jos nebuvo pažymėtos kelio knygoje. Visgi Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo“ šturmanas, akcentavo, kad vakare vykusiame dalyvių brifinge buvo pabrėžta, kad jau už 5 km nuo starto laukia „lūžtančios kopos“, be to, jos buvo aiškiai pažymėtos ir kelio knygoje.
Ir tai – ne vienintelės avarijos 10-ajame greičio ruože. Organizatoriai paskelbė, kad nelaimė ištiko ir prancūzą Jerome Renaudą, kuris, nuvažiavęs 126 km, vertėsi ir ieškojo pagalbos, kas galėtų jį atversti ant ratų.
Medikų pagalbos prireikė ir motociklininkui Leonardo Cola. Pastarasis krito nuo motociklo nuvažiavęs vos 13 kilometrų ir netrukus buvo išskraidintas organizatorių sraigtasparniu medikams.
Nebeliko laisvų sraigtasparnių
Sklido žinia, kad 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas buvo sutrumpintas dėl esą artėjančios smėlio audros, o tokiu atveju, aiškino Mindaugas Plukys, „iGo2Dakar“ komandos narys, į orą pakilti negali sraigtasparniai ir, prireikus medicininės pagalbos, lenktynininkams ji nebūtų suteikta.
Visgi Benediktas Vanagas, „Inbank team Pitlane“ lenktynininkas, informavo, kad jo žiniomis, lenktynės nutrauktos, mat dėl avarijų gausos nebeliko laisvų sraigtasparnių.
Tą pačią žinią patvirtino ir Dakaro pankai Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis, „Kredos“ ekipažas.
„Pirmoje greičio ruožo dalyje buvo labai daug avarijų, organizatoriai neturi užtektinai sraigtasparnių, kad užtikrintų trasos saugumą“, – kalbėjo A. Juknevičius.