Dakaras metų pradžioje prikausto viso pasaulio dėmesį – tai didžiausias sausio mėnesio sporto renginys pasaulyje. Panašu, kad sausio mėnesio dvi savaites ir Lietuva kvėpuoja Dakaro dvasia.

Šiemet Peru kopose laukia 3 tūkst. km greičio ruožų, o visa distancija sieks 5 tūkst. km.

Motociklininkų gretose startuoja Balys Bardauskas ir Arūnas Gelažninkas – po ilgokos pertraukos Lietuva Dakare turės du motociklininkus.

Visureigių kategorijoje laukia įdomiausia lietuviams intriga ir net trys lietuviški ekipažai. Dakaras prasideda!

DELFI apžvelgė visus lietuvius, jų tikslus, techniką ir galimybes šių metų Dakare.

Nr. 82. Balys Bardauskas

Balys Bardauskas taps pirmuoju lietuviu, kuris startuos vienišių motociklininkų klasėje. Šioje klasėje negalima jokia techninė pagalba iš šalies. Tai reiškia, kad tik pats B. Bardauskas galės taisyti savo motociklą. Tiesa, pagalbos ranką gali ištiesti kiti vienišių klasės motociklininkai.

Balys Bardauskas

Praėjusiais metais B. Bardauskas įprastoje motociklininkų klasėje pasiekė finišą 82-oje vietoje bei pakartojo geriausią Lietuvos motociklininkų rezultatą. Panašu, kad Dakare Baliui miego buvo per daug, todėl vilnietis startuos sunkiausioje klasėje.

Balys neslėpė, kad pernai jo tikslas buvo finišas – tai vilnietis ir pasiekė. Balys ramiai važiavo savo tempu ir atsiėmė Dakaro medalį. Tikslas pasiektas.

Jei Balys ir šiemet važiuos savo tempu jis tikrai dar kartą kirs finišo liniją. Kita vertus, kuo lėtesnis sportininkas, tuo mažiau laiko lieka poilsiui. Šiais metais Dakaras bus pats trumpiausias istorijoje ir tai gera žinia B. Bardauskui. Tas pats KTM motociklas taip pat neturėtų kelti rimtesnių problemų.

Nr. 92. Arūnas Gelažninkas

„East and Nord by Lituanica“ komandos atstovas A. Gelažninkas startuos motociklų klasėje, tačiau lyginti jį ir B. Bardauską yra labai sudėtinga. Visų pirma, skiriasi klasės. Kitas ir svarbiausias dalykas – skiriasi tikslai.

Kaunietis savo talentą ir sugebėjimus ne kartą įrodė motokroso trasoje, o dabar atėjo laikas Dakarui.

Arūnas Gelažninkas

Nors tai bus pirmasis Arūno Dakaras, kad gali važiuoti greitai jis įrodė dar Merzūgos ralyje praėjusių metų balandį. Būtent Maroke A. Gelažninkas pajautė, kad smėlis yra jo stichija, o puikus fizinis pasirengimas kopose labai svarbus. Finišas Sacharoje atvėrė kauniečiui kelią į Peru.

Kita vertus Arūnas, nėra sukaupęs daug patirties važiuodamas su kelio knyga – tai gali pakišti koją naviguojantis Peru smėlynuose. Būtent navigacija kopose bus didžiausias iššūkis kauniečiui, šis Dakaras bus vos trečiasis ralio-reidas, kurio metu Arūnas naudosis kelio knyga.

A. Gelažninkas jau prieš pirmą savo Dakarą pareiškė, kad neketina būti turistu ir sieks ne tik finišo, bet ir rezultato. Akivaizdu, kad greičio Arūnas turi. Jei pavyks išlaikyti šaltą protą, važiuoti savo tempu ir išvengti grubių klaidų naviguojantis, Arūnas į Lietuvą tikrai pajėgus parvežti geriausią Lietuvos motociklininkų rezultatą.

Arūnas Dakare planavo turėti naujausia KTM modelį. Tačiau šį kartą pavyko įsigyti kiek senesnės kartos KTM. Pirmajame Dakare tai neturėtų būti problema ir startui KTM galimybių turėtų tikrai pakakti.

Apskritai Arūną būtų galima vadinti Lietuvos motociklų sporto ateitimi. Ir pas kaunietis neslepia, kad pirmuoju Dakaru projektas nesibaigs.

Nr. 330. Benediktas Vanagas.

Matyt, B. Vanagas yra geriausiai žinomas lenktynininkas Lietuvoje. Be to reikia pripažinti, kad pilotas svariai prisidėjo ir Dakaro žinomumo didinimo Lietuvoje. Tačiau tarp šių nuopelnų yra vienas „bet“ – kai kiti lietuviai Dakare jau įkopė į geriausiųjų dvidešimtuką, B. Vanagas vis dar lieka už jo ribų.

Tai bus jau septintasis B. Vanago Dakaras ir tai bus puiki proga pasiekti tai, ko taip ilgai siekia vilnietis.

Benediktas Vanagas

Šiemet Dakaras trumpas – tai naudinga aplinkybė B. Vanagui, kuris visuomet važiuoja ant galimybių ribos, o kartais jas ir peržengia. Deja, klaidų – ne tik piloto, bet ir kitų komandos narių – Dakaras neatleidžia, o tai turi tiesioginę įtaką galutinei įskaitai Dakaro pabaigoje.

Dar vienas pliusas B. Vanago ekipai – geriausias bolidas iš visų lietuvių. Nors milžiniškos persvaros jis ir neturės, tačiau visi pliusai yra naujojo „Toyota Gazoo Racing Hilux“ pusėje. Vienas labiausiai patyrusių Dakaro mechanikų Darius Biesevičius skaičiuoja, kad už už kitų Lietuvių techniką naujesnės modifikacijos „Toyota“ pranašesnė apie 10 proc. Ar tai turės lemiamos įtakos sunku pasakyti, nes kur kas daugiau laiko kainuos navigacijos klaidos ar gedimai ir užklimpimai.

Šiemet Dakaras bus trumpas – tai taip pat geros žinios ralio disciplinos, greitiems pilotams. Kita vertus, ar ras Benediktas kopose kur pademonstruoti savo ralio sugebėjimus? Tiesa, kopos taip pat nėra svetimas paviršius B. Vanagui.

Apskritai Benediktas šiemet testuose, įskaitant ir Dubajaus kopas, prasuko daugiausiai kilometrų iš visų Lietuvos pilotų. Tokiu būdu pilotas galėjo geriau pažinti ir naująjį „Toyota“ bolidą.

Sebastianas Rozwadowskis vėl bus šalia Benedikto – ekipažo sudėties pastovumas taip pat turėtų būti geras ženklas „General Financing team Pitlane“ ekipai. Būtent šturmanų darbas Peru kopose bus labai svarbus, o gal ir lemiamas. Panašu, kad itin rimtu požiūriu į darbą pasižymintis lenkas patirties turi sukaupęs pakankamai ir vesti komandą per smėlynus sugebės.

Šiemet Benediktas pagaliau turi viską, ko siekė kelerius metus. Dabar atėjo metas rezultatui. Nors pats B. Vanagas šiemet labai atsargiai kalba apie tikslus, tačiau visi jo veiksmai – naujas bolidas, daug kilometrų bandymuose - rodo, kad šiam Dakarui vyko labai rimtas pasiruošimas. Dabar reikia sulaukti, kad pasiruošimas virstų rezultatu sausio 17-ąją.

Nr. 337. Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas

„Agrorodeo“ ekipažui kertinis Dakaras buvo pernai – po dviejų iš eilės nesėkmių su „Seat Leon Dakar“ Vaidotui ir Sauliui finišas buvo reikalingas kaip oras.

Sėdęs į „Overdrive'ą“ puikiai susidirbęs ekipažas savo potencialą netruko įrodyti – 18 vieta bendroje įskaitoje. Jei ne viena, itin nesėkminga diena, Vaidotas galėjo drąsiai pretenduoti į dešimtuką. Tačiau žodį „jeigu“ Dakare reikia pamiršti.

Vaidoto Žalos "Agrorodeo" komanda

Kai finišo akmuo iš trečio bandymo nusirito ekipažui nuo pečių, galima pradėti lipti aukščiau. O tą šis itin greitas ekipažas tikrai gali padaryti. Vaidotas sės į tą patį „Overdrive“ – nors jis ne naujas, parako tikrai turi. Tą pripažįsta ir pats Vaidas teigiantis, kad neišnaudotų bolido rezervų tikrai yra.

Patirties 31-erių Vaidotas taip pat jau sukaupė nemažai tiek Dakare, tiek ralio trasose, o specialistai jį vadina vienu iš greičiausių lietuvių trasoje.

Apie S. Jurgelėno kompetenciją Dakare net neverta kalbėti – tai vienas geriausių Dakaro specialistų Lietuvoje. Net ir nedalyvaudamas viename iš Lietuvos čempionatų etape, V. Žala bendroje įskaitoje sugebėjo finišuoti antras.

Kita vertus, Vaidotas Pietų Amerikoje vis susiduria su sveikatos problemomis – pernai akyse krito sportininko svoris, o šiemet netgi teko gydytis ligoninėje. Panašu, kad V. Žala iki pirmojo greičio visiškai atsigauti nespės. Tačiau pats Vaidotas net nesileidžia į kalbas, kad tai gali būti pasiteisinimas. Darbą privaloma atlikti nepriklausomai nuo aplinkybių. Akivaizdu, kad V. Žalai ryžto netrūksta. Kaip ir greičio.

„Agrorodeo“ ekipažas šiemet turi visas galimybes kopti aukščiau, nepaisant senstelėjusios technikos. Tereikia sėkmės ir mokytis iš pernykščių klaidų – Vaidas neslepia, kad pamokos išmoktos.

Be to, šiemet pajėgas dalinai sujungė dvi panašios ideologijos Lietuvos komandos - „Agrorodeo“ ir Antano Juknevičiaus „Craft Bearings“. Tai pirmas kartas, kai dvi lietuviškos komandos oficialiai paskelbė apie bendradarbiavimą Dakaro metu.

Nr. 315. Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis

Panašu, kad Dakaro vilkui A. Juknevičiui pavyko surasti tobulos mažos komandos receptą – konkurencingas automobilis, draugiškas kolektyvas, puiki atmosfera komandos viduje ir šiek tiek pankiškos dvasios leido „Craft Bearings“ ekipažui pernai pasiekti rekordinę 12-tą vietą. Jei kas būtų prieš kelerius metus prasitaręs, kad lietuviai priartės prie Dakaro dešimtuko, matyt daugelis pasukiotų pirštą prie smilkinio. Pernai tai tapo realybe.

Antanas Juknevičius atvyko į pirmąjį 2019-ųjų Dakaro bivaką

Pats Antanas, panašu, taip pat rado sėkmės Dakare receptą ir jo net neslepia – mažais žingsniais kopti į viršų. Dakare šauti iškart į viršūnę neįmanoma. O kopti nedideliais žingsniais į kalną misija įmanoma. Tai „Craft Bearings“ komandai kol kas pavyksta puikiai. Žinoma, tai lemia ir didžiausia iš visų lietuvių Dakare sukaupta patirtis – 2019 m. Dakaras Antanui bus jau dešimtasis. Ant jo bolido vairuotojo durų jau puikuojasi geltonas lipdukas „Dakar Legend“. Pats Antanas apie šį pripažinimą šnekėti nelinkęs.

Savo ištikimai tarnavusį „Overdrive“ Antanas šiemet iškeitė į naujesnės modifikacijos to paties gamintojo techniką. Šiemet ekipažas Peru kopomis kops jau su nepriklausoma pakaba automobilio gale.

Automobilis naujesnis ir pranašesnis, tačiau būtent šis automobilis kol kas ir kelia daugiausiai klausimų artėjančiame maratone. A. Juknevičius ir toliau trykšta gera nuotaika, tačiau galima pastebėti, kad šiemet jis atrodo labiau susikaupęs. Be to, jis pats asmeniškai dalyvauja visose automobilio apžiūrose, remonto darbuose taip norėdamas kuo geriau sužinoti visus techninius niuansus. Akivaizdu, kad būtent naujasis automobilis ir yra Antano apmąstymų taikinys.

„Craft Bearings“ ekipažas prie naujojo pirkinio dar turės įprasti – testai kopose truko kelias valandas, o po jų reikės padaryti nemažai sprendimų, kad ekipažas bolide jaustųsi komfortabiliai. Beje, jau po testų paaiškėjo galinio reduktoriaus problemos, kai per riebokšlius ėmė tekėti tepalas. Toks gedimas greičio ruože būtų labai prastos žinios. Vos atvykus į Peru uostą mechanikai pastebėjo degalų nutekėjimą iš bako. Tai įrodo, kad naujasis automobilis gali pateikti staigmenų. To labiausiai baiminasi Antanas.

Dar vienas „Craft Bearings“ „priešas“ Dakare – maratono trukmė. Šiemet Dakaras truks vos 10 greičio ruožų. Tokio trumpo Dakaro ir tik vienoje šalyje dar nėra buvę. Taip, kopos bus sudėtingas išbandymas visiems, net ir smėlio specialistui A. Juknevičiui, tačiau „Craft Bearings“ ekipažas iš kitų išsiskyrė protingu technikos tausojimu – tai A. Juknevičių ir D. Vaičiulį atvežė iki Dakaro rekordo. Šiemet ilgo maratono pranašumo nebelieka.

Šalia Antano vėl sėdės D. Vaičiulis. Iš Antarktidos, kur įkopė į aukščiausią šio žemyno kalną, kaunietis atvyko tiesiai į Peru. Apskritai Darius yra kaip ekipažo sėkmės simbolis – D. Vaičiulis dukart važiavo Dakare ir abu kartus buvo pasiekti rekordiniai Lietuvos rezultatai (2017 m. – 21 vieta, 2018 m. – 12 vieta).

Dabar kartelė užkelta labai aukštai, todėl pagerinti šį rezultatą bus labai sudėtingas iššūkis ne tik pačiam Antanui, bet ir visiems lietuviškiems ekipažams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (150)