„Startas buvo labai įdomus. Po pirmojo dešiniojo posūkio – minus kairė galinė padanga. Pakeitėm. Kitam kairiajam posūky – minus dešinė galinė padanga. Akivaizdu, kad technikai išleido mus į trasą su pernelyg žemu padangų slėgiu. Kažkam reikės duot velnių“, – po finišo juokavo V. Žala.
Problema – ne akmenys, o žemas slėgis
V. Žala pažymi, kad ir jam pačiam reikia įprasti tinkamai naudoti naujas didesnio skersmens padangas. Anot sportininko, apmaudžiausia tai, kad padangas šį kartą numontavo netgi ne po smūgių į akmenis.
„Sukibimas buvo labai geras – panašiai kaip klasikinio ralio greičio ruože. Ir nieko tikrai nekliudėm, tik girdim „puff“ ir matom, kad slėgio daviklis rodo nulį. Va taip ir treniravomės prologe keisdami ratus. O pirmas keitimas nebuvo itin sklandus – treniruotę buvome suplanavę po prologo“, – apie iššūkius pratinantis prie automobilio pasakojo sportininkas.
Greičio ruožo pabaigoje „Teltonika Racing“ ekipažui dar teko palenktyniauti su bagiu. Anot V. Žalos, varžovas greičiausiai negavo įspėjimo apie iš galo artėjantį automobilį, todėl kurį laiką abu važiavo slysdami šonu vienas šalia kito tarsi „drifto“ varžybose.
„Pabėgusių“ arklių sugauti nepavyko
Nesklandumų neišvengė ir vieninteliai sunkvežimių klasėje startuojantys lietuviai. Prologo greičio ruožą „Constra Racing“ trijulė baigė tryliktoje vietoje. Greičiausiam sunkvežimiui lietuviai nusileido 48 sek. Kaip teigė ekipažo vairuotojas Vaidotas Paškevičius, toks rezultatas juos tenkina, kadangi vėl teko važiuoti su mažesne galia nei turėtų išvystyti jų sunkvežimis.
„Ši diena išaušo gana anksti ir miego buvo mažai. Miegoti ėjome apie pusę dviejų nakties, o jau šeštą kėlėmės ir vėl dirbome prie sunkvežimio. Mechanikai visą naktį bandė surasti gedimą, kur dingę tie mūsų „arkliai“. Kol kas problema nepašalinta. Pats ryte irgi dalyvavau gedimo paieškose su inžinieriumi, kuris keičia variklio valdymo programas. Bet tie vargai nedavė vaisių.
Prologe teko startuoti turint vos 70 procentų galios. Nepaisant to suvažiuoti pavyko neblogai. Komandoje atmosfera gera, tai pralėkėme su vėjeliu, maksimaliai išnaudodami tai, ką turėjome. Džiugina tai, kad nenukritome kur nors smarkiai žemiau nei mūsų startinis numeris. Dabar vėl laukia ilga naktis ieškant problemų. Tikimės, kad galiausiai viską išspręsime“, – sakė Vaidotas Paškevičius.
Ekipažo šturmanas Slavomir Volkov pridūrė, kad prologo trasa nebuvo visiškai to stiliaus, kuris tinkamiausias lietuvių trijulei. Jo teigimu, tai buvo klasikinio ralio greičio ruožas, kuriame vyravo didelis greitis, posūkiuose netrūko ir šoninio slydimo. Ekipažo mechanikas Tomas Gužauskas teigė, kad prologą buvo galima įveikti ir dar geriau, tačiau toks trumpas ruožas nėra ta vieta, kur reikėtų rizikuoti.
„Nespėjome net pajusti tokio ruožo. Dakaro mastais jis labai trumpas. Nors galios ir neturime, bet suvažiavome pakankamai neblogai. Greičio ruožo viduryje pabandėme įjungti galinę blokiruotę ir tuomet valdymas smarkiai pagerėjo. Reikėjo ją įsijungti nuo pradžių. Tačiau šios dienos rezultatu esame patenkinti ir galbūt rytoj varžybas jau galėsime pradėti turėdami maksimalią galią“, – sakė Tomas Gužauskas.
Neramino kaistantis variklis
Jau po prologo finišo Tomo Jančio ir Irmanto Bražiūno komanda papasakojo, kad prieš pat startą su neramumais teko susidurti ir jiems.
„Likus minutei iki starto užkaito automobilio variklis, ekrane įsižiebė pranešimas jog turime ventiliatoriaus klaidą. Ėmėme ieškoti problemos sprendimų. Užgesinome variklį prieš pat startą, užsivedėme ir išvažiavome. Kaip ir tikėjomės - klasikinio ralio trasa, išrausta, o mes važiavome konservatyviai, kad neprisidaryti nesąmonių, nes matėsi ten ir iš trasos buvo išvažiuota ne kartą, važiavau maksimaliai tiek, kiek mačiau trasos ir kiek pasitikėjau tuo stabdymo keliu, bet kaip ten bebūtų rytoj prasideda tikrasis Dakaras. Su naujais metais“, – po prologo kalbėjo „Mediafon“ team vairuotojas Tomas Jančys.
Anot lenktynininko, prologo trasa buvo palankesnė daugiau klasikinio ralio patirties turintiems vairuotojams, būtent tai lėmė, žiūrovams įdomų reginį, jie galėjo stebėti apmaudžias lenktynininkų klaidas, tokias kaip išvažiavimai iš trasos, virtimai, apsisukimai
„Prologas buvo nuobodokas, labai lygus, naviguoti nelabai ką turėjau, bet tuo pačiu ir daug duobių buvo išmalta, pravažiavome taip kaip ir planavome, konservatyviai ir saugiai“, – apibendrino Irmantas Bražiūnas, komandos navigatorius.
Blaškė temperatūra
Didesnė nei įprasta temperatūra blaškė ir „Petrus Racing“ komandą. Gintas Petrus po starto pranešė, kad važiuojant kiek blaškė iki 135 laipsnių užkilusi tepalo temperatūra, tad antrą dalį važiavo ramiau.
„Finišavus „MD Rallye Sport“ vadovas nuramino, kad tokia temperatūra – normali, daugiau nebestabdysime“, – sakė G. Petrus.
Greičiausias savo klasėje
Antrame savo Dakare startuojantis Rokas Baciuška šiais metais gavo aukščiausią klasės startinį numerį ir iškart įrodė, kad toks įvertinimas nėra iš piršto laužtas. 23-ejų lietuvis padiktavo tokį tempą, kurio nesugebėjo atkartoti nė viena kita T4 klasėje startavusi komanda.
Praėjusiame Dakare 3 vietą iškovojęs R. Baciuška prieš šį Dakarą nesikuklino ir drąsiai teigė, kad šių metų tikslas – aukščiausia podiumo pakyla.
Iškovojęs pirmąją vietą prologo greičio ruože R. Baciuška T4 bagių klasėje startą atidarys ir pirmojo greičio ruožo metu.
Viskas it per sviestą
Benediktas Vanagas, kuris šiame Dakare startuoja su estų šturmanu Kuldar Sikk, teigė, kad prologas praėjo sklandžiai, o komanda įvykdė dienos tikslą.
„Pagrindinis mūsų tikslas buvo pasidaryti tinkamą startinę poziciją rytojui, kaip sakoma, per prologą Dakaro nelaimėsi, bet pralaimėti gali. Pats prologas praėjo lazerio tikslumu: saugiai ir užtikrintai, planas įvykdytas visu šimtu procentų“, – dalinosi įspūdžiais Benediktas Vanagas.
Įdomu tai, kad dar prieš startą su prologo trasa susipažinę lenktynininkai pasakojo, kad trasa labiau primena klasikinio ralio, o ne ralio maratono trasą. Kelio dangoje dominuoja žvyras ir smėlis. Maršrute daug staigių posūkių, kurie dalinai gali priminti ir kartingų trasą.
„Šiek tiek buvo baisu, kuomet starto tvarkoje turėjome lėtesnį lenktynininkę prieš mus. Visa laimė, kad kelias labai nedulkėjo, ir per 13 kilometrų ją beveik pasivijome. Jei būtų buvę daugiau dulkių, to padaryti nebūtų įmanoma“, – savo įžvalgomis apie prologą dalinosi B. Vanagas.
Trasa nepatiko, bet lūkesčiai patenkinti
Keturračių įskaitoje startuojantis Laisvydas Kancius po prologo finišo teigė, kad planavo finišuoti pirmajame dešimtuke, tačiau nenorėjo būti tarp pirmųjų. Anot jo, prologas vyko tiksliai pagal planą – L. Kancius greičio ruožo nugalėtojui keturračių įskaitoje pralaimėjo pusę minutės ir finišavo aštuntoje pozicijoje.
„Rezultatas puikiai atitinka mano lūkesčius. Nenoriu rytoj atidaryti trasos, bet noriu būti kartu su stipriausiųjų grupe – taip ir nutiko. Manai rytojaus startui mano pozicija yra labai gera,“ – po finišo sakė „Story Racing“ komandos narys.
Keturračiai šiandien pirmieji pradėjo Dakaro prologą, todėl trasa buvo labai slidi ir klastinga. Daugelyje vietų buvo galima suklysti.
„Nepatinka man tokios trasos. Šiandien bent jau mums, pirmiesiems, buvo labai slidu. Ir toks nemalonus greičio ruožas. Nors iš vienos pusės jis buvo klasikinis ralinis ir tai man į naudą, tačiau iš kitos pusės, nebuvo malonu važiuoti. Žiauriai slidu, posūkis seka posūkį, nebus kur įsibėgėti,“ – pasakojo L. Kancius.