Dėl didelio rūko ryte nebuvo leista ralio dalyvius sekantiems sraigtasparniams pakilti, tad 11-o etapo startas buvo atidėtas. Organizatoriai varžybas atnaujino nuo 9 val. (Lietuvos laiku). Dėl pasikeitusių starto laikų organizatoriai trumpino motociklininkų ir sunkvežimių greičio ruožus.

Vaidoto Žalos ekipažas pirmavo pirmoje trasos dalyje, tačiau trapaus kelias minutes siekusio pranašumo išsaugoti nepavyko: preliminariai „Skuba team“ ekipažas liko trečias, nuo antroje vietoje finišavusio Kooleno ekipažo atsiliko vos 7 sekundėmis. Pirmas finišą pasiekė Martinas Macikas su kompanija. Bendroje įskaitoje V. Žalos ekipažas pakilo į 5-ą vietą.

Susiję straipsniai

Organizatoriai kiek ilgiau skaičiavo Nerimanto Juciaus laiką ir vietą po finišo etape. Panašu, kad kopos nuo paskutinio kontrolinio punkto iki finišo Nerimantui buvo klaidžios ir klampios, nes finišą pasiekė preliminariai 9-oje pozicijoje. N. Jucius 11 etape, kurį sudarė 152 km kopų ir smėlio, stabiliai važiavo lyderių dešimtuke ir kontroliniuose punktuose ties 41, 81 ir 112 km važiavo 5-7 pozicijose. Arūnas Gelažninkas finišavo preliminariai 14-as, o visus KP įveikė 14-18 pozicijose.

Tuo metu Rokas Baciuška ketvirtadienio etape solidžiai lenkė estų ekipažą Urvo Mannamą ir Risto Lepik bei bendroje įskaitoje pakilo į 12-ą vietą. Prieš penktadienio etapą tauragiškis 20 min. atsilieka nuo čekų Martino Prokopo ir Viktoro Chytkos bei virš 46 min. nuo 10-oje vietoje esančio Briano Baragwanatho ekipažo (PAR).

Pavyti Top-10 gretas beveik nerealu, tačiau išsaugoti turimą poziciją Rokas tikrai gali: 13-ą vietą užimantys estai nuo R. Baciuškos atsilieka 11:20 min. Galima tik paminėti, kad prieš poilsio dieną po 5 etapo R. Baciušką nuo estų skyrė apie 1:20 val., po prieš sekmadienio startą – beveik 1 valanda. Iki ralio pabaigos – paskutinis penktadienio etapas, kuriame dalyviams teks įveikti 61 km.

Dakaras 2025: 11 etapas
Pagrindiniai įvykiai:
Rūšiuoti:SeniausiNaujausi
15:152025 01 16
AUTO || Ralio 11 etapą užbaigė problemų kopose neišvengęs MINI Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno ekipažas (6 val. 33:19 min.).  
14:522025 01 16
Tuo metu Rokas Baciuška ketvirtadienio etape solidžiai lenkė estų ekipažą Urvo Mannamą ir Risto Lepik bei bendroje įskaitoje pakilo į 12-ą vietą. Prieš penktadienio etapą tauragiškis 20 min. atsilieka nuo čekų Martino Prokopo ir Viktoro Chytkos bei virš 46 min. nuo 10-oje vietoje esančio Briano Baragwanatho ekipažo (PAR). Pavyti Top-10 gretas beveik nerealu, tačiau išsaugoti turimą poziciją Rokas tikrai gali: 13-ą vietą užimantys estai nuo R. Baciuškos atsilieka 11:20 min. Galima tik paminėti, kad prieš poilsio dieną po 5 etapo R. Baciušką nuo estų skyrė apie 1:20 val., po prieš sekmadienio startą – beveik 1 valanda. Iki ralio pabaigos – paskutinis penktadienio etapas, kuriame dalyviams teks įveikti 61 km.

Skaitykite daugiau: delfi.lt/a/120079444.


14:512025 01 16
11 etape greičiausias buvo švedas Mattiasas Ekstromas, kuris dykumos kopose 275 km įveikė per 4:00:28 val.

Tačiau kertinis momentas – bendros ralio įskaitos favoritų finišai.

Prieš startą bendroje rikiuotėje pirmavęs Henkas Lateganas (PAR) prieš artimiausią konkurentą turėjo trapią 2:27 min. atsargą, tačiau šios išsaugoti nepavyko.

Ketvirtadienį H. Lateganas finišavo 5-as, nuo lyderio atsiliko +10:23 min., o Y. Rajhi pralaimėjo 8:38 min. bei bendroje įskaitoje krito į antrą vietą.

Y. Rajhi šiuo metu prieš PAR lenktynininką pirmauja 6:11 min. 10-ą kartą ralyje dalyvaujantį 43-ejų arabą nuo pergalės skiria 61 kilometras, kuriuos turės įveikti paskutiniame penktadienio etape. Plačiau čia: delfi.lt/a/120079444.
14:512025 01 16
Panašu, Dakaro ralio ketvirtadienio etapas bus lemiamu automobilių „Ultimate“ klasėje: čia į lyderio poziciją grįžo Saudo Arabijos atstovas Yazeedas Al Rajhi, kurį nuo triumfo namuose skiria vos 61 km. Pastaruosius jis turės įveikti penktadienio paskutiniame ralio etape.
13:362025 01 16
AUTO || Ginto Petraus ir Dariaus Leskausko komanda nespėjo iki 15 val. įveikti trasos, ekipažas ir kiti lėtesni dalyviai buvo nukreipti į bivaką: „Po rytinės rūko išdaigos ir ilgo starto laukimo, nuo 15:00 (14 val. Lietuvos laiku) Dakaro organizatoriai sustabdė šios dienos greičio ruožą. Mes iki šio laiko nespėjome, tad keliaujame į bivaką. Džiaugiamės šiuo sprendimu, nes pagal tempą būtume turėję nemažai kilometrų įveikti tamsoje sudėtingiausioje šios dienos atkarpoje“, – teigia D. Leskauskas.
12:562025 01 16
MOTO || Priešpaskutinį etapą įveikė Modestas Siliūnas, kuris bendroje motociklų įskaitoje fiksavo 65-tą rezultatą. 
12:312025 01 16
AUTO || Rokas Baciuška „Ultimate“ kategorijoje šiandien preliminariai finišą pasiekė 7-as. Nuo lyderio M. Ekstromo atsiliko 11:54 min. Jo artimiausi konkurentai estai finišo dar nepasiekė. Šiuo momentu lietuvis bendroje kategorijos įskaitoje kyla į 10-tą vietą.
12:042025 01 16
AUTO || Trasoje – neakivaizdi Roko Baciuškos, šturmano Oriolo Menos bei estų ekipažo Urvo Mannama ir Risto Lepik kova. Ketvirtame kelio punkte (174 km) tauragiškis fiksavo 9-ą rezultatą (+9:18 min. nuo lyderio Mattiaso Ekstromo), tačiau įdomiausia tai, kad šiame taške turėjo 8:31 min. pranašumą prieš estus, kurie ryte prieš Roką pirmavo dar 6:40 min. Tad realiu momentu bendroje įskaitoje R. Baciuška kyla į 12-ą vietą, o estai smukteli į 13-ą poziciją.
11:432025 01 16
Arūno Gelažninko komentaras po finišo:
11:272025 01 16
AUTO || Rokas Baciuška pasiekė trečią kelio punktą (138 km), čia jis 9-as (+8:30 min. nuo lyderio Matthiaso Ekstromo). Estų ekipažas U. Mannama ir R. Lepik šiame taške nuo Roko atsiliko 5:25 min., tad bendroje įskaitoje R. Baciuška nuo estų atsilieka kiek daugiau nei 1 min. Prieš šį etapą tauragiškis turėjo 6:40 min. deficitą.
10:522025 01 16
MOTO || Arūnas Gelažninkas sėkmingai įveikė paskutines kopas ir pasiekė finišą. Preliminariai jis 14-oje vietoje bendroje motociklų įskaitoje. Nuo lyderio Tosha Schareina atsiliko 20:17 min.
10:482025 01 16
AUTO || Rokas Baciuška KP138 kol kas fiksuoja 18-tą rezultatą bendroje įskaitoje. Nuo lyderio atsilieka 8:30 min.
10:302025 01 16
Sunkvežimiai ||  Vaidotas Žala pasiekė finišą. Preliminariai finišavo trečias. Nuo lyderio M. Maciko atsiliko 2:07 min.
10:132025 01 16
Sunkvežimiai || Jau trys ekipažai pasiekė finišą – Martinas Macikas, Mitchelas van den Brinkas ir Alešas Lopraisas, pakeliui jo link ir Vaidotas Žala, kuris paskutiniame kelio punkte fiksavo 2-ą rezultatą ir turėjo 1:08 min. deficitą nuo tempą diktavusio Martino Maciko.
10:012025 01 16
MOTO || Arūnas Gelažninkas pasiekė trečią kelio punktą (112 km), preliminariai tai 8-as rezultatas „Rally 2“ įskaitoje (+9:33 min. nuo lyderio Toni Muleco). Netrukus šį tašką turėtų pasiekti ir Nerimantas Jucius, kuris antrame kelio punkte fiksavo net 5-ą rezultatą. Šiandien motociklininkai turi įveikti 152 km.
09:432025 01 16
AUTO || Rokas Baciuška antrame kelio punkte (94 km) fiksuoja 10-ą rezultatą (+7:25 min. nuo lyderio M. Ekstromo). Trečiadienį etapą laimėjęs Nani Roma šiandien lyderiui pralaimi beveik valandą. Panašu, kad kopose vargo estų ekipažas, kuris bendroje įskaitoje prieš Baciušką pirmavo vos 6:40 min. 
09:362025 01 16
MOTO || Įveikus daugiau nei pusę greičio ruožo (81 km) Nerimantas Jucius fiksuoja 5-ą rezultatą (+3:22 min. nuo lyderio Toni Muleco). Arūnas Gelažninkas – 14-as (+7:05 min.). Šiandien motociklininkai turi įveikti 152 km. 
09:322025 01 16
AUTO || Rokas Baciuška artėja antro kelio punkto link (94 km), pirmame jo rezultatas – 10-as, Vladas Jurkevičius čia – 29-as (+9:42 min. nuo lyderio N. Al-Attiyah). 
09:282025 01 16
Sunkvežimiai || Vaidotas Žala įveikus daugiau nei pusę greičio ruožo (68 km) fiksuotas 3-ioje vietoje (+4:19 min. nuo lyderio Martino Maciko). Šiandien sunkvežimių ekipažai turi įveikti 126 km.  

Į ką Lietuvos ekipažai turi dairytis norėdami pagerinti pozicijas bendrose įskaitose?

Kalbant apie Roką Baciušką ir šturmaną Oriolį Meną, jų tiesioginiai ir artimiausi konkurentai – estai Urvo Mannama ir Risto Lepik.

Po trečiadienio greičio ruožo 13-oje vietoje esantis R. Baciuška beveik pavijo estų duetą, šiuo metu tauragiškį nuo 12-oje vietoje esančių estų skiria vos 6:40 min.

Estų ekipažas trečiadienio greičio ruože nuo etapą laimėjusio Nani Romos atsiliko +44:06 min., o R. Baciuškai pralaimėjo 29 minutes. 12 ir 13 vietas užimantys Lietuvos ir Estijos ekipažai – aukščiausias pozicijas užimantys Baltijos šalių atstovai („Ultimate“ rikiuotėje).

Galima tik paminėti, kad prieš poilsio dieną po 5 etapo R. Baciušką nuo estų skyrė apie 1:20 val., po prieš sekmadienio startą – beveik 1 valanda. Iki ralio pabaigos – šis (275 km automobiliams / 308 km motociklams) ir penktadienio (61 km) etapai.

11 etapas (sausio 16 d.) Dalyviai darys lanką aplink Šubaitą, o šį kartą ne tik motociklai, bet ir sunkvežimiai turės atskirtą trasą. Šiame etape teks įveikti kelių šimtų kilometrų trasą kopose, todėl iš lenktynininkų ji reikalaus itin daug susikaupimo. Motociklų greičio ruožą sudarys 308 km, sunkvežimių – 211 km, o automobiliai turės įveikti 275 km. Visų kategorijų transporto priemonės papildomai turės pervažiavimą, kuris truks kiek daugiau nei 200 km.

Kai kurios kopos, kurias turės įveikti automobiliai, sunkvežimiams gali būti net neįveikiamos, todėl tai yra viena priežasčių, kodėl šį kartą ralio didčkiai turės atsiskirti.

„Finišo išvakarėse prasideda didysis „Tuščio ketvirčio iššūkis“. Dar nevėlu išplėšti pergalę iš pralaimėjimo gniaužtų arba užlipti ant nugalėtojų pakylos vietovėje, kurioje kiekviename posūkyje ir tarpekliuose tyko daugybė spąstų. Puikūs kopų „banglentininkai“, tiek motociklininkai, tiek vairuotojai, turės galimybę laimėti kibirus laiko. Tačiau šį kartą bus trys trasos, kad sunkvežimiams nereikėtų daug laiko praleisti kopų glėbyje“, – taip priešpaskutinį ralio etapą apibūdina organizatoriai.

Iš esmės, trasos labai panašios. Danga – smėlis ir kopos. Visa trasa suskirstyta po mažą atkarpą: smėlis-kopos-smėlis-kopos ir taip visus 200-300 km. Daugiausia kopų teks įveikti motociklininkams ir automobilių vairuotojams, o sunkvežimiams bus daugiau smėlio, bet kopų, kuriose galima lengvai prarasti daug brangaus laiko, irgi numatyta pakankamai.

Bendra „Ultimate“ rikiuotė (po 10 etapo):

1. Henkas Lateganas („Toytota Gazoo Racing“) 47:29:57 val.

2. Yazeedas Al Rajhi („Overdrive Racing“) +2:27 min.

3. Mattias Ekstrom („Ford M-Sport“) +26:46 min.

4. Nasser Al-Attiyah („The Dacia Sandriders“) +30:21 min.

5. Mitchell Guthrie („Ford M-Sport“) +54:05 min.

6. Mathieu Serradori („Century Racing factory“) +59:41 val.

7. Juan Cruz Yacopini („Overdrive Racing“) +1:33:30 val.

8. Seth Quintero („Toytota Gazoo Racing“) +1:36:45 val.

9. Joao Ferreira („X-Raid MINI“) +2:08:35 val.

10. Brianas Baragwanathas („Century Racing“) +2:17:06 val.

11. Martin Prokop („Orlen Jipocar team“) +2:48:17 val.

12 Urvo Mannama („Overdrive Racing“) +3:25:57 val.

13. Rokas Baciuška („Overdrive Racing“) +3:32:37 val.

14. Lucasas Moraesas („Toytota Gazoo Racing“) +4:56:19 val.

15. Marcelo Tiglia Gastaldi („Century Racing“) +5:55:41 val.

...

26. Gintas Petrus („Petrus Racing team“) +11:31:19 val.

...

49. Vladas Jurkevičius („X-Raid Mini“) +126:09:21 val.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją
Rekomenduojame
Pažymėti
Dalintis
Nuomonės