Debiutantas Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas ryte prieš startą nestokojo geros nuotaikos, tačiau ji greitai subjuro. Ekipažas įveikė vos 20 km ir buvo priverstas sustoti dėl automobilio techninių problemų.
Iš 29-os vietos startavęs Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza demonstravo gerą tempą ir įpusėjus greičio ruožui šoktelėjo į 7-ą poziciją.
Duetas tempu nežymiai nusileido lyderiui Sebastienui Loebui, 7-ame kelio punkte lenkė Stephane'ą Peterhanselį, M. Ekstromą ir G. Chicheritą.
Tačiau ekipažas strigo pakeliui 8-o kelio punkto link. Kaip vėliau komanda pranešė, mirė „Mini“ motoras. Čia ekipažui ir baigėsi dienos pasirodymas.
Ar „Arijus Racing“ duetui baigėsi ir Dakaro ralis, panašu, paaiškės ekipažui grįžus į bivuaką.
B. Vanagas 417 km greičio ruožą įveikė per 4 val. 46:58 min. ir nuo lyderio Sebastieno Loebo atsiliko 29:25 min., preliminariai užėmė 22-ą vietą.
Lietuvio artimiausi konkurentai, lipantys ant kulnų bendroje įskaitoje, Denisas Krotovas ir Konstantinas Žilcovas finišą pasiekė anksčiau už lietuvių ekipažą, užėmė preliminariai 6-ą vietą, nuo lyderio atsiliko tik +10:21 min.
Kirgizijai atstovaujantis rusų ekipažas beveik pavijo 10-ą vietą bendroje įskaitoje užimantį B. Vanagą.
Prieš 9-ą etapą „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ duetas turėjo 25 minučių pranašumą, dabar ši persvara ištirpo iki 6 min. 43 sek.
Gintas Petrus po finišo pasakojo, kad ši diena ekipažui lengva nebuvo, tad teko lenkti ne tik jiems su Jose Marques, bet ir stebėti, kaip varžovai lenkia juos.
„Ekipažo įspūdžiai: Lengva nebuvo. Ryte teko važiuoti per šlapias kopas, kur ratai veliasi ir automobilis nenori judėti. Galiniai amortizatoriai vėl prastai dirbo kopose – pakaitus tepalui prasideda su jais problemos. Paskui uolos ir akmenys, susimaišę su smėliu. Pabaigoje – dar ir paini navigacija. Retai klystantis Jose šįsyk pametė vieną kelio tašką. Žodžiu, devintas greičio ruožas buvo pilnas Dakaro kokteilis!
Buvo daug lenkimų – lenkė ir Voras, lenkė ir Vorą, nes važiuojant per kupstus bagiukai – žiogeliai straksi greičiau už mus. O ir dulkių labai daug, nes šlapias smėlis – giliau ir išlenda tik kai pravažiuoja daug mašinų, ypač fūrų.
Bet svarbiausia – etapas įveiktas be rimtų strigimų ir be techninių problemų. Net ir ratai visi sveiki. Ekipažas keliauja ilsėtis prieš 10-ąjį greičio ruožą ryt. Sunku patikėti, bet iki finišo liko vos trys etapai!“ – po finišo skelbė Gintas Petrus.
Bendra įskaita po 9 etapų:
1. C. Sainzas 37 val. 50:57 min.
2. S. Loebas +20:33 min.
3. L. Moraesas +1:12:02 val.
...
10. B. Vanagas +2:59:35 val.
11. D. Krotovas +3:06:18 val.
12. C. Baumgart +3:47:20 val.
13. S. Peterhanselis +3:59:46 val.
14. Ch. Lavieille +4:06:53 val.
15. L. Sanzas +4:14:03 val.
...
31. Gintas Petrus +12:41:59 val.
Rokui Baciuškai ši diena buvo sėkminga ir ekipažui pavyko finišuoti 3-oje vietoje. Tiesa, dėl to R. Baciuška bendroje įskaitoje vis dar lieka 4-oje pozicijoje. Jis nuo įskaitos lyderio Mitchell Guthrie atsilieka +1:22:56 val.
Nelengva diena trasoje buvo ir Antanui Kanopkinui, kuris be to, kad turėjo tik du varančiuosius ratus vietoj keturių, ne vieną kartą tik per plauką išvengė avarijos.
„Šiandien trasoje buvo ir akmenys, ir žvyras, ir uolienos. Tai buvo tiesiog visko daužymas – technikos, rankų, ko tik nori. Kiek „žvakių“ padariau trasoje jau nesuskaičiuočiau“, – po finišo pasakojo „CFMOTO Thunder Racing Team“ sportininkas ir užsiminė, kad situaciją apsunkino tai, jog beveik visą greičio ruožą turėjo važiuoti tik galiniais varomais ratais.
Akminimis nebuvo patenkintas ir Laisvydas Kancius, tačiau jis užtikrintai finišavo 4-oje pozicijoje.
Nesklandumai vargino ir Emiliją Gelažninkienę, kuri kone visą greičio ruožą įveikė su galios stygiumi. Ekipažas po finišo pasakojo, kad ne vienas varžovas juos lenkė, nes jų bagis tegalėjo išvykstyti maksimalų 115 km/val. greitį iš 125 km/val. leistinų šioje kategorijoje. Šią dieną jų ekipažas finišavo 15-oje vietoje.
Antradienį dalyviai iš Hailo pajudėjo link Alulos miesto, kur ir prasidėjo šių metų Dakaro ralis. Viso sportininkams teks įveikti 639 kilometrus, o 417 iš jų sudarys greičio ruožas.
Organizatoriai žadėjo, kad greičio ruožo pradžia bus greita, tačiau taip pat pareikalaus dalyvių profesionalumo bei atsargumo, mat laukia akmeningos vietovės.
Kokie B. Vanago ir K. Sikko artimiausi konkurentai?
Ekipažas po 8-ių etapų užima 10-ą vietą bendroje įskaitoje, nuo lyderio C. Sainzo atsilieka +2 val. 34:24 min.
Nuo pirmojo penketuko jį skiria 43 minutės, 5-oje vietoje šiuo metu Ginielis de Villiersas, nuo lyderio atsiliekantis 1 val. 45:12 min.
Bendra įskaita po 8-ių etapų:
1. C. Sainzas 33 val. 29:10 min.
2. S. Loebas +24 min.47 min.
3. L. Moraes +1:05:13 val.
4. G. de Mevius +1:34:18 val.
5. G. de Villiersas +1:45:12 val.
6. G. Chicheritas +1:56:37
7. M. Prokop +2:01:23
8. M. Serradori +2:03:15
9. G. Botterill +2:24:04
10. B. Vanagas +2:34:24
Už jo nugaros Kirgizijai atstovaujantys rusai Denisas Krotovas ir Konstantinas Žilcovas, kurie nuo B. Vanago atsilieka apie 25 minutes.
12-oje pozicijoje – Cristianas Baumgartas, nuo lietuvio ekipažo atsiliekantis apie 45 minutes. 13-as Christianas Lavieille nuo lyderio atsilieka jau +3:46:58 val. ir virš valandos nuo B. Vanago.
Lietuvių starto laikai:
- 7:31 val. Laisvydas Kancius (keturračių įsk.)
- 7:33 val. Antanas Kanopkinas (keturračių įsk.)
- 8:58 val. Benediktas Vanagas, Kuldar Sikk (automobilių įsk.)
- 9:16 val. Vaidotas Žala, Paulo Fiuza (automobilių įsk.)
- 9:22 val. Rokas Baciuška, Oriol Vidal (bagių T3, „Challenger“ klasė)
- 9:30 val. Vladas Jurkevičius, Aisvydas Paliukėnas (automobilių įsk.)
- 10:04 val. Emilija Gelažninkienė, Arūnas Gelažninkas (bagių T4 įsk.)
- 10:04 val. Gintas Petrus, Jose Marques (automobilių įsk.)
46-asis Dakaro ralis šiais metais truks 14 dienų, kurį sudaro 12 greičio ruožų. Iš viso dalyviai turės įveikti apie 8 tūkst. kilometrų, iš kurių beveik 5 tūkst. kilometrų sudarys greičio ruožus.
Šiame Dakaro ralyje startavo rekordinės tautiečių gretos – net 10 komandų iš Lietuvos.