Sulaukti baudos Dakare galima už daugelį net ir labai smulkių pažeidimų, o neliečiamų – nėra. Štai garsiai nuskambėjo istorija apie triskart Dakaro ralio nugalėtojui, katariečiui Nasserui Al-Attiyah skirtą 5000 eurų baudą bei grasinimą diskvalifikuoti ekipažą apskritai, jeigu šis dar kartą lenktyniaus neįsijungęs duomenų stebėjimo įrangos. „Toyota Gazoo Racing“ komanda aiškino, kad toks elgesys – apmaudi mechanikų klaida, kadangi kas naktį minėta įranga atjungiama nuo maitinimo šaltinio dėl saugumo.

Visgi toks elgesys – išimtinis, o didžioji dauguma skirtų baudų finansine prasme kiek smulkesnės. Be to, neretai ekipažai baudžiami ir šimtinėmis eurų, ir sekundėmis ar net minutėmis.

Pavyzdžiui, dar gruodį, techninių ir administracinių patikrų metu, 329 numeriu pažymėtas prancūzų ekipažas gavo 500 eurų baudos, mat buvo pastebėta, kad sportinio automobilio lankai sutvirtinti neleistinu būdu.

Vieną didesnių baudų gavo „Overdrive Racing“ komanda, kuri net keliuose savo automobiliuose nebuvo įdiegusi nelaimingų atsitikimų duomenis įrašančios įrangos. Nuspręsta šiai komandai skirti 10 tūkst. eurų baudą. Beje, toks pats nusižengimas vienam atskiram ekipažui kainuoja apie 1500 eurų.

Baudas galima gauti ir už popierius. Tiksliau, už jų trūkumą. Pavyzdžiui, dėl to, kad negalėjo pateikti originalaus FIA techninio paso, 332 ekipažas gavo 500 eurų baudos. Arba už visiškas smulkmenas, tokias, kaip susukti purvasaugiai, o ne pakabinti taip, kaip turėtų būti. Būtent 251 numeriu pažymėtas ekipažas, startavęs prologe su šitokiais purvasaugiais, dėl tokios klaidos turėjo susimokėti 250 eurų.

Baudžia už aprangą

FIA teisėjai itin griežtai vertina sportininkų aprangą: ši privalo būti homologuota, atspari ugniai, o bet koks pažeidimas – pro akis nepraleidžiamas. Pavyzdžiui, 214 numeriu pažymėtas ekipažas teisėjų rūstybę užsitraukė po to, kai pristatę homologuotus sportinius kombinezonus nepasirūpino kitais tinkamais priedais. Toks elgesys jiems kainavo nei daug, nei mažai – 1000 eurų, o pilotui dar ir grėsmę nebedalyvauti čempionate, jei toks elgesys pasikartotų.

O štai 281 numeriu pažymėto ekipažo narys neutralizacijos zonoje buvo pastebėtas nusivilkęs savo pošalmį. Už tokį elgesį jam skirta 250 eurų baudos. Kur kas skaudžiau atsieina tokios klaidos, kaip netinkamas saugos šalmo dėvėjimas. 423 numeriu pažymėtas ekipažo ekipažo šturmanas po patikros dėl to gavo 3000 eurų baudą.

Skiria ir laiko baudų

Ne visos baudos sportininkams skiriamos eurais ir, tiesą sakant, sunku pasakyti, koks nusižengimas skaudesnis. Štai, pavyzdžiui, Ginielis de Villiersas už tai, kad pravažiuodamas užkabino motociklininką, gavo 5 minutes baudos. Ši bauda pakoregavo jo varžybų laiką ir stumtelėjo pilotą pora pozicijų žemiau bendroje įskaitoje.

Tačiau bauda gali būti ir ne minutėmis, o valandomis. Pavyzdžiui, Kinijos ekipažas „Hanwei Motorsport team“ užsitarnavo 10 valandų baudą dėl per sunkaus automobilio, kurio svoris buvo tikrinamas net triskart.

Paplonino lietuvių pinigines

Viena riebiausių baudų kol kas šiemet skirta Vaidoto Žalos ir Paulo Fiuza, „Teltonika Racing“ ekipažui. Jiedu teisėjų rūstybės nusipelnė po to, kai trečiame greičio ruože įrengtoje neutralizacijos zonoje patikrinus „Mini“ buvo nustatyta, kad neaktyvuota bolido gaisro gesinimo įranga.

Atseikėti teks riebiai – skirta 1000 eurų bauda.

Gerokai menkesnių baudų jau spėjo sulaukti ir kiti ekipažai. Pavyzdžiui, Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro, „Toyota Gazoo Racing Baltics“ ekipažas, rūstybės sulaukė po to, kai zonoje, kur leidžiamas 120 km/val. greitis, važiavo greičiau – 131 km/val. greičiu. Už tai ekipažui skirta 275 eurų bauda.

Antanas Juknevičius ir Didzis Zarins, „Kredos“ komanda, buvo šiek tiek lėtesni – užuot važiavę 120 km/val. greičiu, spaudė 130 km/val. Nusižengimas įvertintas 250 eurų. Beje, baudą šiam ekipažui mėginta skirti ir anksčiau, tačiau ši panaikinta paaiškėjus, kad greitį stebinti sistema veikė netinkamai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)