Problemomis dėl saugumo piktinosi ir lietuvių ekipažai. Dar po pirmo greičio ruožo, kuris vyko šeštadienį, Lietuvai atstovaujantys sportininkai ėmė dalintis žiniomis, kad neveikė navigacija ir kelio knygos. „X-raid MINI JCW“ komandos šturmanas Aisvydas Paliukėnas sugrįžęs piktinosi, kad sunku tinkamai atlikti savo darbą, kai neveikia pagrindinis įrankis. Motociklininkai Arūnas Gelažninkas ir Nerimantas Jucius jiems antrino, kad teko nemažai paklaidžioti, nes nustojo veikti elektroninės kelio knygos.
Didžiausia pirmosios Dakaro dienos vakaro drama įvyko į bivaką sugrįžus paskutiniam lenktynininkui iš Lietuvos – Rokui Baciuškai; jis supykęs pareiškė, kad buvo prisivijęs „poną Vanagą“, o šis neleido jo aplenkti, nors ir buvo siųsti sistemos perspėjimai.

„Sentinelį“ spaudėm, paskui dulkėse skendom. Žiauriai pavojinga buvo važiuot. Tada antrą kartą pasivijom. Nesupratau, ar čia jo taktika visiems trukdyti?“ – dėstė R. Baciuška.
Vis dėlto, Benediktas Vanagas dar tą patį vakarą paaiškino, jog „sentinelis“ neveikė, o per dulkes iš galo – nieko nematyti. Jis parašė oficialų raštą ralio organizatoriams, paaiškėjo, kad sistema neveikia dar keliasdešimčiai sportininkų.

„Kai grįžome ir pradėjome šnekėti, tai organizatoriai pasakė, jog čia greičiausiai yra visos įrangos tiekėjo bėda, mat labai daug dalyvių su tuo susidūrė“, – apie neveikiančią sistemą gyvos transliacijos metu šnekėjo lenktynininkas.
Komandos „Gurtam Toyota Gazoo Racing Baltics“ pilotas netgi siūlė „duoti ausų“ tiems, kas yra atsakingas už sistemos veikimą, nes tai beprotiškai pavojinga. Ši sistema ne tik praneša apie lenkimą, tačiau ir apie kliūtis kelyje, o jai neveikiant pasekmės gali būti liūdnos.
„Mums pranešė, kad šią įrangą greičiausiai sutvarkys, bet priešpriešinio susidūrimo funkcija neveiks, vadinasi, jeigu kas nors važiuoja kopose, supainioja kelią ir nori grįžti, o tu važiuoji į kopos viršų ir nematai, kas vyksta apačioje, kitas irgi nemato, tai gali susidurti kaktomuša. Čia žiauriai baisus reikalas“, – aiškino lenktynininkas.
„Aišku, anksčiau tokios įrangos nebuvo ir visi važinėjo, bet kai mes dabar esame įpratę, tai labai keistos žinios“, – pridūrė jis.

Ilgai laukti, kol išsipildys B. Vanago „pranašystė“, nereikėjo. Jau trečią ralio dieną, likus vos 30 km iki finišo, ant kopos viršūnės kaktomuša susidūrė Ginielio de Villierso ir Saoodo Variawos pilotuojami bolidai „Toyota“. Abu vairuotojai priklauso tai pačiai komandai – „Toyota Gazoo Racing“. Buvo skelbiama, kad avarija įvyko būtent dėl neveikiančios „Front-collision“ funkcijos. Laimei, sportininkai liko sveiki, apgadinti tik automobiliai.

„Navigacija šiandien veikia, bet matome, kad dėl neveikiančios saugumo sistemos (sakė, kad nebus susidūrimo funkcijos) dvi „Toyotos“ susidūrė. Viena grįžo ne ten nuvažiavusi, o kita galvojo, kad važiuoja tinkamu keliu, – susidūrė de Villiersas ir Variawa. Labai gaila kolegų“, – informaciją apie įvykius trasoje patvirtino B. Vanagas.

Dėl neveikiančios sistemos traumą patyrė ir lietuvis. Dakare debiutavęs motociklininkas Gediminas Šatkus griuvo nuo motociklo ir susilaužė raktikaulį. Jis ne tik nebetęs varžybų, tačiau jo laukia ir operacija.
Motociklininkas pasakoja, kad pirmiausia jis pataikė į akmenį ir griuvo nuo motociklo, aplamdė navigacijos tvirtinimus, tačiau labiausiai koją pakišo neveikiantis „sentinelis“.

„Blogiausias dalykas, kad „sentinelis“ neveikė. Vadinasi, jokio signalo, jokio aliarmo apie pavojus aš negausiu – tą žinojau. Žinojau, kad bus pavojinga, ir ant pirmo pavojaus „užsiroviau“, – patirtos avarijos aplinkybes dėstė G. Šatkus.
Antradienis – penktoji ralio diena. Dakaras baigsis sausio 17 dieną, tad tikėtina, jog panašūs įvykiai gali pasikartoti, nebent organizatoriai sugebėtų tinkamai sutvarkyti įrangą.