Abu Lietuvai atstovausiantys motociklininkai jau kitų metų sausio 7 d. į Peru smėlynus Pietų Amerikoje leisis dviem ratais, be to, abu važiuos KTM markės motociklais. Tačiau pasiruošimas artėjančiam raliui ne visai identiškas.
Pavyzdžiui, B. Bardauskas, kalbėdamas apie komandą ir prabėgusius metus, pasidžiaugė, kad lapkričio pabaigoje susilaukė sūnaus, kurį pavadino Ąžuolu. Pernai medalį iš Dakaro parvežęs pirmagimiui Perkūnui, šiemet B. Bardauskas norėtų parvežti medalį ir antrai atžalai. Beje, įdomi detalė: ant Dakaro ralio marškinėlių B. Bardauskas užsirašė „Ąžuolas Team“ – komandą pavadino sūnaus vardu. Tačiau oficialiuose Dakaro ralio sąrašuose lenktynininko komanda pavadinta „Lietuvėlė“. Ir startuoja B. Bardauskas ne šiaip kokioje, o motociklininkų vienišių – tokių, kuriems padėti negali niekas kitas, tik dalyviai, klasėje.
Per visus šiuos metus, DELFI konferencijoje pasakojo B. Bardauskas, jis pasitaisė ir persirinko turimą motociklą. Informacijos apie potencialius gedimus, pasakojo motociklininkas, nėra daug, tačiau susidraugęs su viena komanda jis gavo iš jų patarimų, kuriuos mazgus verta patikrinti papildomai.
Užteks 4 valandų miego
Kodėl sunkiausia klasė? Nes, sakė B. Bardauskas, bėgant metams Dakaro ralis „išlepo“.
„Dakaras nėra lengvesnis, bet lepesnis. Gali turėti viešbučius, šiltą vandenį, masažuotojus, rašytojus. O šioje klasėje tu neturi nieko – tik organzatorių duotą palapinę, 25 kg dėžutę savo daiktams, vieną komplektą ratlankių su padangomis, komplektą padangų ir organzatorių duotas padangas“ – pabrėžė jis.
B. Bardauskas kalbėjo, kad tokia tvarka reiškia, jog grįžęs iš greičio ruožo motociklininkas eina ne ilsėtis, o pasiruošti rytojaus startui. Kelio knygos susitvarkymas trunka valandą, dar laiko reikia ir motociklo tepalų keitimui ir pan. Visgi sportininkas apskaičiavęs, kad jeigu per parą miegos po 4 valandas, jų užteks, kad sugebėtų neiškristi iš klasės, kurioje lenktyniaus.
Nori rezultato
A. Gelažninkas ateinančių metų ralyje startuoja su nemaža ambicija. Talentingas motociklininkas yra pasakęs, kad protingai važiuojant tikrai įmanoma patekti tarp dešimties greičiausių lenktynininkų. Ir, panašu, savo žodžių atsiimti nežada, tad sausį ne vienas plieninių žirgų sporto gerbėjas gniauš kumščius linkėdamas sportininkui sėkmės.
„Ne vienerius metus Balys klausdavo, kada važiuosiu, ir, pagaliau, startuosime drauge, – šypsojosi A. Gelažninkas. – Manau, šis Dakaras bus didžiulis iššūkis. Prisiklausiau patarimų, visko, bet, manau, kad bus sunkiau nei atrodo, šie metai tikrai bus apsižvalgymui.“
„East and Nord by Lituanica“ komandai atstovausiančiam A. Gelažninkui ralyje talkins du Lenkijos motociklininkus prižiūrėsianti technikų komanda, be to, drauge važiuos Carlosas Brebia, anksčiau lydėjęs ir Benediktą Vanagą, ir Balį Bardauską.
Kalbėdamas apie galimus rezultatus, B. Bardauskas pabrėžė, kad pasiekimas yra prizinė vieta, o ne kažkuri aukštesnė. Be to, kalbėjo jis, reikėtų galvoti apie naudą visai šaliai ir visiems sportininkams.
Peru nebijo
Nors žadama, kad ateinančių metų Dakare iššūkiu taps smėlis, B. Bardauskas, akcentavo, kad 2018-ųjų ralyje sunkiausia buvo ne Peru, o Bolivijos aukštikalnėse. Mat ten negana to, kad trasa buvo smėlėta, dar ir motociklo variklis vis gesdavo dėl išretėjusio trūkumo.
„Man kuo daugiau smėlio, tuo geriau“, – kalbėjo jis.
Smėlio nesibaido ir A. Gelažninkas, mat, sakė, yra pratęs važiuoti ant minkštos dangos.
Abu lenktynininkai startuoja kone identiškais varikliais. A. Gelažninkas įsigijo Dakaro ralio čempionui Toby Price'ui priklausiusį treniruočių KTM. Tiesa, ši detalė, anot sportininko, reiškia ne tik naudą, kiek gali būti trūkumu, mat motociklas gali būti labiau nudėvėtas.
„Aišku, blogiausiu atveju, komanda turi atsarginį variklį, bet tikėkimės, kad jo neprireiks“, – šypsojosi pašnekovas.
Tiesa, pasak B. Bardausko, tai, kad ralis ateinančiais metais bus trumpesnis ir truks tik 10 dienų, nereiškia, kad jis bus lengvesnis. Jau praėjusiame ralyje teko susidurti su tokiais ruožais, kai į juos nebuvo išvažiuojama tyčia, kad būtų išsaugota technika.
„Buvo taip, kad prie starto stovėjo gal kokie 8 motociklininkai, kurie sakė, kad nestartuočiau, nes smėlis toks, jogs sudeginsiu variklį. Tai pralaukiau 15 minučių, kol manęs neįleido į greičio ruožą ir gavau 8 valandas bėdos“ – sakė B. Bardauskas.
Dar vienas nerimas dėl ateinančių metų ralio toks, kad laivas, plukdantis visą Dakaro ralio dalyvių techniką, juda itin lėtai.
„Tikrai neramu, nes organizatoriai neskelbia jokios informacijos apie galimus nesklandumus“, – sakė A. Gelažninkas.
2020 m. – Lietuvos komanda?
B. Bardauskas įsitikinęs, kad suburti lietuvišką motociklininkų komandą tikrai įmanoma. Pasak jo, 2020 m. Dakaro ralyje startuoti norėtų ne vienas motociklininkas iš Lietuvos, be to, jau dabar važiuojama vienodais motociklais.
„Tikrai įmanoma, pasidalyti kaštus, užsitikrinti priežiūrą techninę ir kitus dalykus“, – pritarė A. Gelažninkas.
Šiai dienai dviem ratais lenktyniausiantys motociklininkai vieni kitiems padėti nelabai galės. Anot B. Bardausko, geriausiu atveju A. Gelažninkas galėtų jam trasoje paplekšnoti per petį ir ranką paspausti, mat jeigu kažkas lūžtų, vargu ar pagalba būtų įmanoma.
„Komandoje važiuoja lyderis ir iš paskos važiuoja trys „donorai“. Jeigu kažkas lūžo, privažiuoja „donoras“ ir atiduoda reikiamą detalę. Mūsų atveju, jei man lūžtų ratas, Arūnas privažiavęs galėtų atiduoti savo ratą ir aš tikrai pasidžiaugsiu, bet tai reikštų, kad Arūnui ralis baigtas“, – neslėpė pašnekovas.
Norėtų išbandyti ir kitką
Kalbėdamas apie pokyčius ir sprendimą šiemet dalyvauti motociklininkų vienišių klasėje, B. Bardauskas prisipažino, kad yra dar technikos, kuria norėtų startuoti šiame ralyje.
„Pavyzdžiui, norėčiau išbandyti Aurelijaus Petraičio kelią ir startuoti su sunkvežimiu. Pažįstu ir reikiamus žmones, esu kalbėjęs, kiek tai kainuotų, ir pan. Bet arčiau motociklų greičiausiai būtų nedidukas bagis. Turiu net žmogų, kuris norėtų prisijungti, aš būčiau šturmanas“, – sakė B. Bardauskas.
Sportininkai pasakojo, kad jau dabar treniruojasi ir stiprina organizmą prieš Dakaro ralį, stengiasi turėti tinkamą miego režimą, kad ralyje nebūtų šoko. B. Bardauskas pasakojo, kad kūną stiprina fiziniais pratimais, be to, itin vertina bėgimą. A. Gelažninkas akcentavo, kad visą sezoną sportuoja, mat aktyviai varžybose važiuoja visus metus.
DELFI parodys ralio užkulisius
DELFI žurnalistas Paulius Garkauskas, tiesioginių transliacijų meistras, kelerius pastaruosius metus iš eilės pasakojan apie Dakarą lietuviams tiesiai iš jo užkulisių – Pietų Amerikos. Būtent P. Garkausko istorijų iš Dakaro ralio DELFI skaitytojai galės laukti ir ateinančiais metais prasidėjus raliui.
2019-ųjų Dakaro ralis startuoja sausio 6 d. ir tęsis iki pat sausio 17 d. Tai pirmasis ralis, vyksiantis vienos valstybės – Peru – teritorijoje. Lietuvai atstovauja penkios komandos: trys automobilininkų ir dvi motociklininkų.
Antradienį, gruodžio 18-ąją, 12 val. DELFI studijoje laukia pokalbis su Benediktu Vanagu, „General Financing team Pitlane“ lyderiu, trečiadienį, gruodžio 19-ąją, vidurdienį, studijoje lankysis Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo“ ekipažas, ketvirtadienį, gruodžio 20-ąją, 12 valandą, tiesioginėje transliacijoje iš DELFI studijos svečiuosis „Craft Bearings“ lyderis, lenktynininkas Antanas Juknevičius.