Likus paskutinėms dienoms iki artėjančio starto poilsiauti nėra kada. K. Raišys sako, jog technika jau paruošta ir pristatyta į uostą, tačiau paruošti reikia ir kūną.

„Darbų dar gyvas velnias, nors dirbk nuo ryto iki vakaro, bet vienas iš dalykų, kurį norėjau padaryti ir tikėjausi, kad tam turėsiu laiko, yra sportinis pasiruošimas. Galų gale, po viso įtempto mėnesio automobilio paruošimo, nuvežėme jį į Barseloną ir, sakykime, atsikratėme jo, atėjo laikas ruoštis patiems. Supratau, kad ir imunitetas pakritęs, ir orai blogi, ir niekaip neprisiruošiu sportuoti“, – paskutinėmis pasiruošimo detalėmis dalijasi lenktynininkas.

K. Raišys savo automobilį „Land Rover 109 Station Wagon“ pabaigė surinkti lapkričio pabaigoje. Pristatydamas paruoštą techniką jis užsiminė, jog bilietų į Saudo Arabiją dar neturi. Tuo pasirūpinti suskubo tik dabar. „Šiandien ryte pradėjau domėtis“, – juokiasi būsimas „Dakar Classic“ dalyvis.

Karolis Raišys

Automobilis, kuriuo jis ruošiasi šturmuoti Dakaro kopas yra 46 metų senumo. Kaip pasakoja K. Raišys, jis nusprendė atkartoti patį pirmąjį Dakaro ralį ir ilgai ieškojo identiško automobilio, kuris atitiktų visas specifikacijas. Jis nori patirti tą patį sunkumą, kokį patyrė pirmųjų lenktynių dalyviai, važiavę šiuo automobiliu.

„Tai yra ilga automobilio versija, nes yra tokia pati trumpesnė, su ja yra žymiai lengviau, o aš pasirinkau tokį. Jį nusipirkęs pradėjau restauruoti, teko keisti variklį, nes jis buvo per silpnas, toks, kuris į kopas sunkiai užvažiuotų. Teko pritaikyti kitą nuo tokio pat laikotarpio automobilio. Džiaugiuosi tuo, kad bent kažkur įvažiuos“, – savo pasirinkimo motyvus dėsto K. Raišys.

Pritaikyti pirkinį lenktynėms teko per mėnesį, kiekvienas laiku neatliktas darbas ar pavėlavusi detalė galėjo lemti tai, jog K. Raišio ir jo šturmano Igno Daunoravičiaus ekipažo Dakaro starte nebūtume išvydę, vis dėlto, lenktynininkas džiaugiasi, kad šią tarpinę stotelę pavyko pasiekti laiku.

Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius Dakare važiuos senutėliu Land Roveriu

Nors šis Dakaras K. Raišiui bus debiutinis, tačiau jis jau šiais metais turėjo galimybę pamatyti visą ralio virtuvę iš arti.

„Mano užduotis buvo nušviesti Lietuvą, kas vyksta, gal netgi labiau vairuoti automobilį, kad visur spėtume ir viską nušviestume. Teorinės praktikos kopose turiu, bet tai yra niekas, pagal tai, kas manęs laukia. Šiemet grįžau kaip iš atostogų – pasivažinėjau, visus pafilmavau, pajuokavau ir taip toliau. Gero užtaiso jau prisisėmiau, dabar važiuosi pavargti“, – teigia lenktynininkas.

Nepaisant to, pasiruošimas jau buvo toks įtemptas, jog artėjantis išvažiavimas vėl atrodo kaip atostogos. „Iš praktikos žinau, kad kai jau esi ralyje, per langą matai greičio ruožą – niekas nebebaisu. Ten įsijungia kitas žmogus, kita energija“, – priduria K. Raišys.

Paklaustas apie turimus lūkesčius, sportininkas tikina, jog tai pirmos lenktynės, kuriose jis pats nesupranta, ko tikėtis.

Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius Dakare važiuos senutėliu Land Roveriu

„Esu įpratęs keltis kuo aukštesnius lūkesčius tam, kad siekčiau geriausio rezultato, o siekiant geriausio rezultato – patenki į įdomiausius nuotykius. Manau, kad ten tokiame įdomiame nuotykyje būsiu, jog turiu labai apgalvoti, ką darysiu“, – sako K. Raišys.

Jam kompaniją palaikys ir navigatoriaus poziciją užims I. Daunoravičius, kuris šią Dakaro kelionę pateko dar vėliau nei pats K. Raišys, tačiau šiuo metu vis dar treniruojasi.

„Ignas prisijungė ganėtinai vėlai. Buvo momentas, kai visas procesas vyko, traukinys važiavo, o aš neturėjau šturmano. Ignas iš karto prisidėjo prie techninės pagalbos, mes kartu automobilį nusivežėme į Barseloną ir patirties jis įgauna. Jis nėra dalyvavęs Dakare, kaip ir aš, kas nėra gerai, būtų gerai, kad nors vienas iš mūsų būtų dalyvavęs, bet jis jau motociklu važiavo Maroko ralyje“, – sako lenktynininkas.

Panašu, jog šių sportininkų laukia nemažai iššūkių. Pasak K. Raišio, jie iki šiol nežino, ko tikėtis ir kas sukels daugiausia sunkumų.

Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius Dakare važiuos senutėliu Land Roveriu

„Pagrindinis iššūkis, kad mes iki galo nežinome nieko. Visa ta avantiūra tuo ir primena pirmuosius Dakarus, kai žmonės nežinojo, atvažiavo prie starto ir gavo, ką gavo. Tai mes nežinome, automobilis yra labai senas, vienas seniausių įmanomų, trasa irgi sudėtinga. Tai ar automobilis bus didesnis iššūkis, ar įveikti trasą? Ar kartu susibendrauti? Praleisti tiek laiko sudėtingose sąlygose dviem, iki tol mažai pažįstamiems žmonėms, bus iššūkis. Visą tai reikia sureguliuoti“, – svarsto pilotas.

Jis praneša, jog iš karto po Dakaro jau turi numatęs leistis į kitas varžybas – važiuos Monte Karlo ralyje, kuriose važiuos jau aštuntą kartą.