Apie gamtos išdaigų jaukiamus planus, jų įtaką lenktynėms ir lenktynininkams mintimis pasidalino „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos pilotas Benediktas Vanagas.
- Benediktai, kokią įtaką Jums daro varžybų metu kintantys planai? Vietoje numatyto pirmojo greičio ruožo vakar tik lengvai pasivažinėjote...
– Gyvenime įprastai žmones išmuša situacijos ne pagal planą. Lenktynės ir Dakaras, nors planuoji labai stipriai ir daug, išmoko adaptuotis. Visos profesionalios komandos turi planus, „ką daryti, jei“.
Gaila kad šiuo konkrečiu atveju neturėjome galimybės įveikti tų kelių šimtų kilometrų greičio ruožo. Prastos sąlygos mums palankesnės nei varžovams, mūsų kvalifikacija leidžia lenktyniauti ypač prastomis sąlygomis.
- Atvykote lenktyniauti, tam ruošėtės ištisus metus, o tenka laukti... Viduje verdate, ar likote ramus?
– Kai supranti, kad virimas viduje yra tik energijos švaistymas, tada dirbi su savimi, kad tokie dalykai nenutiktų. Dakaras yra tokio ilgumo lenktynės, kad vienas neįvykęs greičio ruožas neturės esminės įtakos. Kilometrų tikrai užteks visiems, lenktynėse bus daugybė atsitikimų ir vietų, kurios yra ne pagal planą. Jau dabar žinome, kad šiandienos greičio ruožas dėl gamtos stichijų sutrumpintas 140 kilometrų. Vietoje 510 kilometrų važiuosime apie 387. Vėl – ne pagal planą, bet adaptuojamės ir keliaujame į priekį.
- Sako, studentams visad pritrūksta vienos nakties. Jūsų komandoje studentų nėra, tačiau gal ta papildoma para išeis į naudą?
– Gyvenimo prasme mes visi esame studentai ir nuolat mokomės. Pagrindinis dalykas yra nebijoti eiti į priekį, nebijoti apšviesti neapšviestas teritorijas, kitaip sakant – išmokti naujų dalykų. Aš mieliau vakar dieną būčiau praleidęs lenktyniaudamas. Iš kitos pusės, turėjome daugiau laisvo laiko, turėjome galimybę šiek tiek daugiau nei įprastai apsitvarkyti savo buitį. Diena buvo gera tokia, kokia buvo.
- Prologe praradote 3 pozicijas. Prieš prasidedant tikrajam Dakaro pragarui esate 37-as. Žemiau, nei tikisi fanai ir Jūs pats. Ar tai reiškia, kad antrajame greičio ruože bus lenkimų?
– Manau, kad bus. Mūsų realus greitis tikrai yra didesnis nei ši pozicija. Bet dabar į visa tai žiūriu filosofiškai. Turėjom ne nuo manęs priklausiusių aplinkybių, dėl kurių negalėjau gerinti savo starto pozicijos. Dabar turime kitą situaciją, naują planą. Žinot, ir jis važiuojant gali pasikeisti (juokiasi).
Dakaras kaip gyvenimas. Esmė – sprendimų priėmimo greityje. Lenktynės mus išmoko sprendimus priimti greitai ir kategoriškai.
Papasakokite, koks bus antrasis greičio ruožas? Ko jame reikėtų tikėtis? Kokios laukia staigmenos?
– Antrasis greičio ruožas yra Cordobos regione. Čia vyksta pasaulyje žinomas Pasaulio ralio čempionato etapas. Dalis trasų bus siauri arba platūs vingiuoti keliai. Ruože kilsime į kalnus iki pusantro kilometro, turėsime ir lygumų. Kadangi šis greičio ruožas turėjo būti antras pagal ilgumą visame Dakare, jis suplanuotas dideliam tempui.
Visame regione labai daug lijo, tad turiu vilties, kad dulkių nebus tiek daug, nes lenkimuose būtent jos apsunkina mums gyvenimą. Kai priekyje važiuojantis automobilis jas kelia, tada visiškai nieko nematome, tenka ieškoti tinkamo vėjo, tinkamos krypties, dulkių nusėdimo ir tuomet prarandame išties daug laiko.
- Į Pietų Amerikoje vykstant Dakaro ralį atvykote jau ketvirtą kartą. Kuo šis išskirtinis?
– Visų pirma, Dakaras turi naują varžybų direktorių, kuris yra atsakingas už ralio trasą. Tai legendinis motociklininkas Marcas Coma. Jis turi stipriai kitokį požiūrį nei prieš tai buvę varžybų direktoriai. Tai vienas esminių pasikeitimų Dakaro ralyje.
Šis Dakaras yra kaip niekad konkurencingas. Vien šiame Dakare turime penkis naujokus, kurie yra aukščiausio pasaulinio lygio pilotai: devyniskart pasaulio ralio čempionas Sebastianas Loebas, daugkartinis pasaulio ralio čempionatų dalyvis ir vienas lyderių Mikko Hirvonenas, turime labai greitą čeką Martiną Prokopą, Romainą Dumas, kuris lenktyniavo ilgų nuotolių žiedinėse lenktynėse. Reikia nepamiršti, kad Dakare visad buvo didžiulė puokštė labai pajėgių sportininkų – konkurencija čia bus milžiniška.
Trasos kaip visada bus labai techniškos, sudėtingos. Ypač sunkios laukia antroje lenktynių puėje, kai visos komandos bus ir taip ganėtinai pavargusios. Kai techniniai resursai bus nebe tokie geri, gausime antrą dozę iššūkių. Nors šis Dakaras prasidėjo gana neįprastai, manau jis bus labai sudėtingas.
- Kaip čia jaučiasi jūsų komanda? Joje – daug naujų veidų.
– Komanda yra gyvas organizmas ir vyksta nuolatinis šlifavimo ir tobulėjimo procesas. Ne visada tai yra lengva, bet aš džiaugiuos, kad su manimi dirba aukščiausio lygio profesionalai – tuomet darbas nudirbamas kur kas lengviau.