Dakaro ralio dalyvių poilsis baigtas: per artimiausias tris paras lenktynininkai turės paruošti savo techniką ralio iššūkiams, o šeštadienį laukia startas – prologo etapas, kuriame paaiškės dalyvių starto rikiuotė prieš pirmą ilgą greičio ruožą sausio 1-ąją.

„Toyota Gazoo Racing“ pilotas Benediktas Vanagas neslepia, jog atvykus į Saudo Arabiją komandos lauks įtempta kelių parų dienotvarkė, per kurią reikės parengti automobilį startui.

„Laukia ilgas skrydis, 5-ą ryto pasieksime Saudo Arabiją, nuo oro uosto turėsime įveikti dar 300 km iki uosto Džedos, čia atsiimsime techniką. Per rytojų turėsime pasidaryti nemažai darbų.

Organizatoriai padarė taip, kad prieš startą neturėtume daug laiko. Liks vos dvi dienos pasiruošimui“, – kalbėjo B. Vanagas.

„Lietuvoje nepadarėme tiek testų, kiek norėjome ar galėjome, tad numatyta nemaža testų sesija su „Toyota Gazoo Racing“ komanda. Manau, poryt (ketvirtadienį) būsime dykumoje ir ten veiksime. Mums reikia privalomų kilometrų“, – tvirtino B. Vanagas.

2023 metų Dakaro ralyje B. Vanagas klausys Estijos šturmano Kuldaro Sikko nurodymų.

Vienas garsiausių Estijos šturmanų, savo įskaitoje turintis per 100 klasikinio ralio startų, prie „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos prisijungė šių metų birželį.

Duetas vasaros sezoną paskyrė treniruotėms ir pasiruošimui. Šiai dienai sportininkai drauge skaičiuoja bent kelis tūkstančius įveiktų sportinių kilometrų bei pirmąją pergalę „Hungarian baja“ lenktynėse.

„Šturmanas prieš kelionę į Saudo Arabiją turėjo trijų dienų mokymus Maroko dykumose, praktikavosi naviguoti kopose. Klaidų padaro visi šturmanai, svarbiausia, kad nebūtų esminės. Tai galioja ir vairuotojui, ir technikai“, – pridūrė B. Vanagas.

„Dakarą laimi komanda, kuri padaro mažiausiai klaidų. Klysta visi, bet rezultatą lemia klaidų svoris, jų skaičius, didelis greitis ir geras pasiruošimas.

Tai esmė – mažinti klaidų kiekį, nes greičio turi visi. Tas pats dešimtukas neatrodo tolimas miražas, yra keletas ekipažų, kuriems tas dešimtukas pasiekiamas ranka, bet vis kažkodėl neatvažiuojame. Klausimas yra klaidų skaičiuje, kaip sumažinti jų kiekį“, – tvirtino pilotas.

„Mentaliai mes tikrai jaučiamės kaip dešimtuko komanda. Rezultatai rodo, kad iki jo mums trūko 5 sekundžių. Puikiai pamenu tas skausmingai trūkstamas 5 sekundes.

Mes galime pasiekti tą rezultatą. Šis Dakaras bus tikrai ilgas, tiek dienų kiekiu, varžysimės 16 dienų, tiek ir kilometrų skaičiumi – laukia beveik 5000 km“, – teigė B. Vanagas.

Anot dešimtmetį Dakaro ralyje besivaržančio lenktynininko, ralio organizatoriai kasmet paruošia staigmenų lenktynininkams.

„Būna įvairiai. Kartais jau pirmomis dienomis trasa pažeria tokių iššūkių, kurie „atsijoja“ pasiruošusius ir nepatyrusius dalyvius, kartais tai nutinka antroje ralio pusėje.

Kažkas būna numatyta maratono etape. Kasmet laukia skirtingi iššūkiai. Rezultatas spręsis viso Dakaro metu. Nėra nė vieno metro, kuris būtų nesvarbus. Esminę klaidą gali padaryti jau prologo metu“, – įžvalgomis dalinosi lenktynininkas.

„Skirtumas tarp gamyklinio automobilio ir mūsų slypi žmogiškuosiuose ištekliuose ir finansuose. Techniškai mūsų automobiliai yra labai panašūs. Gamykla gali skirti daugiau inžinierių. Jei vienas inžinierius dirba su 4-5 tokiais bolidais kaip mūsų, tai prie lyderių gamyklinio automobilio dirba 3 inžinieriai. Čia ir yra skirtumas.

Automobiliai labai panašūs, bet 1 procentas ten, pusė procento ten ir per 5000 km turi nemažą reikalą. Aš dėl to nesijaudinu, atvirkščiai, noriu pasidžiaugti, kad ne tik mes, o ir kiti lietuviai turi tokią techniką, apie kurią anksčiau galėjome tik svajoti. Tiek mes, tiek Vaidotas (Žala), tiek Rokas (Baciuška) ir Tomas (Jančys). Tad lietuviai yra „kieti“, – oro uoste prieš skrydį kalbėjo B. Vanagas.

Dakaro ralis startuoja gruodžio 31-ąją ir tęsis iki sausio 15 d. Lenktynininkų laukia 14 greičio ruožų, jie iš viso turės įveikti 8549 kilometrus, iš kurių 4706 km bus įskaitiniai.

Beje, pirmą kartą ralio trasa drieksis per taip vadinamą „Empty Quarter“ dykumą, tai viena didžiausių dykumų pasaulyje.

Lietuvai iš viso atstovaus 7 komandos:

  • Bendiktas Vanagas ir Kuldar Sikk („Toyota Gazoo Racing“)
  • Vaidotas Žala ir Paulo Fiusa („Teltonika Racing“)
  • Vaidotas Paškevičius, Slavomiras Volkovas ir Tomas Gužauskas („Constra Racing“)
  • Rokas Baciuška ir Oriol Vidal („Red Bull Can-Am Factory team“)
  • Tomas Jančys ir Irmantas Bražiūnas („Mediafon team“)
  • Laisvydas Kancius („Story Racing“)
  • Gintas Petrus ir Jose Marquesas („Petrus Kombucha team“)
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)