Nepaisant sudėtingų sąlygų ir jau per pirmuosius 11 prologo kilometrų pradurtų pirmųjų padangų, viso Dakaro ralio metu Laisvydui pavyko išlaikyti stabilų tempą ir atrasti puikų balansą tarp greičio ir saugaus važiavimo.
Klaipėdietis neslėpė, kad prieš pirmuosius startus buvo daug jaudulio, o po kai kurių dienų pamačius Laisvydo akis visiems tapdavo aišku, kad greičio ruožas pareikalavo visų turimų jėgų.
„Tikėjausi, kad Dakaras kiek kitoks, gal greitesnis labiau. Man jis pasirodė kitoks, nei pirminiai mano lūkesčiai“, – teigė į Lietuvą grįžęs Dakaro ralio debiutantas Laisvydas Kancius.
– Atrodė, kad kiekviena diena iš jūsų atimdavo visas jėgas, tačiau sugebėjote atlaikyti didžiulį krūvį ir užimti 7-ą vietą, kur jūsų sėkmės paslaptis?, – žurnalistų buvo paklaustas L. Kancius.
– Manau, buvau puikiai pasiruošęs fiziškai. Tam teisingai, kruopščiai ruošėmės ilgiau nei metus. Čia yra esminis akcentas. Geras fizinis pasirengimas, pozityvus nusiteikimas, psichologinis pasiruošimas leido sėkmingai įveikti Dakarą.
– Kas kėlė didžiausius iššūkius ralio metu?
– Be jokios abejonės, akmenys. Jų be galo daug, kiekvieną vakarą iš organizatorių gaudavome informaciją apie būsimus greičio ruožus. Teigdavo, kad laukia 100-200 km skaldos, tačiau tokia trasa gal problemų nekeldavo tik sunkvežimiams. Krepšinio kamuolio akmenys mums neįveikiami. Dėl to greitis drastiškai sumažėdavo, o po 3-4 val. važiavimo tapdavo labai sunku rankoms.
– Užimta 7-a vieta, atrodo, dar viena, kita pozicija aukščiau, ir prizinės vietos ranka pasiekiamos.
– Reikia būti realistais. Yra dalis profesionalių sportininkų, atstovaujančių gamyklinėms komandoms, kurie tuo gyvena kiekvieną dieną ir tai jų pagrindinė gyvenimo veikla. Jų lygis tikrai yra aukštesnis, nei mano ar kitų pusės dalyvių keturračių įskaitoje.
Turėjome teisingą taktiką, planas buvo kiekvieną dieną važiuoti protingai, saugant techniką ir sveikatą. Taip norėjome ramiai pasiekti antrą Dakaro ralio pusę, o tada siekti toliau savo tikslų, laikytis greičio ruožuose.
Buvome paskaičiavę, kad apie 40 proc. dalyvių dėl vienokių ar kitokių priežasčių pasitraukia iš varžybų.
Tuo mes naudojomės. Buvau fiziškai gerai pasiruošęs, gerai nusiteikęs, tad pasiteisino mano taktika.
Be to, antroje ralio pusėje gerai sekėsi važiuoti kopose. Pirmuose greičio ruožuose tik mokinausi tą daryti, neturėjau daug patirties. Tačiau antroje pusėje važiavimas kopomis tapo net mano pranašumu prieš lyderius.
– Ko gero, įsitikinote, koks Dakaro ralis populiarus mūsų šalyje?
– Žinoma, ačiū visiems už palaikymą ir sveikinimus įveikus ralį. Super tikrai, ir feisbuke, ir „Instagram’e“ sulaukiau daug dėmesio.
– Kokie artimiausi planai, kaip ketinate pailsėti?
– Pora dienų su šeima, o vėliau, nežinau, kaip spręsis tie reikalai dėl karantino, bet grįšiu į darbus.