„Gal ir pavyks pavyti Benediktą“, – tokią žinutę socialiniame tinkle prieš devinto Dakaro ralio etapo pradžią palikęs A. Juknevičius pataikė kaip pirštu į akį.
Riešą sekmadienį susilaužęs B. Vanagas su šturmanu Andrejumi Rudnickiu greičio ruože startavo 39-i, o A. Juknevičiaus ir Edvardo Duobos ekipažas į trasą pajudėjo priešpaskutiniai 75-i.
Bet po puspenkto šimto kilometrų lenktynių situacija apsivertė aukštyn kojomis: finiše A. Juknevičius užėmė 40-ą, B. Vanagas – 48-ą vietą.
Prabėgus kelioms valandoms po etapo pabaigos teisėjai baudomis apdalino net dvylika ekipažų, o jų išvengę abu lietuviai po korekcijų pakilo trimis pakopomis: A. Juknevičius - į 37-ą, B. Vanagas - į 45-ą poziciją.
Pastarasis jau pačioje distancijos pradžioje prarado apie 50 minučių. Susisiekęs su mechanikais, B. Vanagas pranešė, kad po trasoje patirto smūgio pradėjo kaisti visureigio variklis. Avariją lietuvis patyrė atsitrenkęs į varžovo automobilį, kuris trasoje kažkodėl judėjo atbulomis.
Bet į 69-ą poziciją nukritęs smarkiai apdaužyto „Toyota Hilux“ ekipažas nesutriko ir antroje greičio ruožo dalyje laipsniškai kilo aukštyn.
Nuotolį jis nuvažiavo per 7 val. 32 min. 34 sek. ir nugalėtojui Nani Romai nusileido 2 val. 50 min. 38 sek. Bendroje įskaitoje B. Vanagas prarado dvi vietas ir dabar laikosi 24-as.
Savo ruožtu, A. Juknevičius spaudė nuo pat starto. Iki pusiaukelės jo vairuojamas „Mebar“ prototipas aplenkė 25 konkurentus, finiše buvo jau 40-as, o po teisėjų sprendimų - ir 37-as. Tai – aukščiausia A. Juknevičiaus Dakaro ralio etapuose užimta vieta skaičiuojant ne tik šių, bet ir praėjusių metų lenktynes, kuomet lietuvis sugrįžo į maratoną pats sėsdamas prie automobilio vairo.
Nuo etapo laimėtojo A. Juknevičius atsiliko 2 val. 35 min. 49 sek., o bendroje rikiuotėje iš 62-os pozicijos palypėjo į 59-ą.
„Labai džiaugiamės šiuo etapu. Labai svarbu ir tai, kad mūsų automobilis šį kartą dirbo be didesnių priekaištų. Valio!“, – pasiekęs bivaką iš laimės spindėjo A. Juknevičius.
Antradienį lenktynininkai atsisveikino su Atakamos dykuma ir pasuko atgal į Argentinos sostinę Buenos Aires, kur šeštadienį jų laukia ralio finišo podiumas. Pakeliui iš Ikikės į kitą Čilės miestą Kalamą 50 kilometrų reikėjo kastis per smėlio kopas, o likusią distancijos dalį – trankytis siaurais, akmenuotais ir lietaus išgraužtais keliukais. Be to, nuo Ramiojo vandenyno pakrantės pajudėję ralio dalyviai turėjo užkopti į Andų papėdes, iškilusias daugiau nei 3000 m virš jūros lygio.
Iš 539 km ilgio devinto etapo 451 km sudarė greičio ruožas.
Geriausiu rezultatu jį įveikė ir pirmą pergalę šiais metais iškovojo praėjusio Dakaro ralio čempionas N. Roma. Nuo pat starto pirmavęs ispanas, pilotuojantis „Mini“, iki finišo nukako per 4 val. 41 min. 56 sek.
Bendrosios įskaitos lyderis Nasseras Al-Attiyah iš Kataro („Mini“) buvo 6 min. 27 sek. lėtesnis, bet greičio ruožą užbaigė įkandin nugalėtojo ir dar labiau padidino atotrūkį nuo artimiausių persekiotojų.
Trečią poziciją iš dar vienu „Mini“ važiuojančio ruso Vladimiro Vasiljevo kėsinosi nugvelbti paskutinis 76-as startavęs Guerlainas Chicherit. Prancūzo viltys pakovoti dėl aukštų vietų bendroje rikiuotėje sudegė dar penktame etape jo „X-Raid“ bagyje kilus gaisrui, bet lenktynininkas nepasidavė ir antradienį pateko tarp etapo prizininkų.
Vis dėlto po finišo G. Chicherit susilaukė net 53 min. 30 sek. baudos, nustūmusios jį į 18-ą vietą. Todėl V. Vasiljevas liko trečias, o ketvirtas finišavo ir nuo N. Al-Attiyah jau per 24 min. nutolo pagrindinis arabo konkurentas Ginielis de Villiersas iš Pietų Afrikos Respublikos („Toyota“).
Nesėkmė ištiko penktoje bendros rikiuotės vietoje žengusį olandą Bernhardą Ten Brinkę („Toyota“), kuris dėl kol kas nežinomų problemų prarado pusantros valandos. Trasoje ilgam sustojo ir kitas geriausių dešimtuko atstovas Stephane'as Peterhanselis iš Prancūzijos („Peugeot“).
Automobilių įskaita
1. | Nasseras Al-Attiyah | Kataras | „Mini“ | 31 val. 29 min. 38 sek. |
2. | Ginielis de Villiersas | Pietų Afrika | „Toyota“ | atsilieka 23 min. 58 sek. |
3. | Yazeedas Alrajhi | Saudo Arabija | „Toyota“ | 39:29 |
4. | Krzysztofas Holowczycas | Lenkija | „Mini“ | 1:17:41 |
5. | Erikas Van Loonas | Olandija | „Mini“ | 2:01:46 |
6. | Christianas Lavieille | Prancūzija | „Toyota“ | 2:51:39 |
7. | Carlosas Sousa | Portugalija | „Mitsubishi“ | 2:53:35 |
8. | Vladimiras Vasiljevas | Rusija | „Mini“ | 3:02:41 |
9. | Bernhardas Ten Brinke | Olandija | „Toyota“ | 3:34:07 |
10. | Aidynas Rachimbajevas | Kazachstanas | „Mini“ | 3:41:24 |
24. | Benediktas Vanagas | Lietuva | „Toyota“ | 8:45:09 |
59. | Antanas Juknevičius | Lietuva | „Mebar“ | 39:48:33 |
Motociklų lenktynėse „Honda“ gamyklinė komanda keršijo likimui už siaubingą pirmadienį, kuomet net trys jos atstovai dėl techninių gedimų prarado po tris ar daugiau valandų.
Etapo nugalėtoju tapo portugalas Helderis Rodriguesas, beveik 4 min. aplenkęs tautietį ir komandos draugą Paolo Goncalvesą, o buvęs ralio lyderis iš Ispanijos Joanas Barreda Bortas užėmė ketvirtą vietą.
Trečias finišą pasiekė praėjusių metų čempionas ir dabartinis favoritas Marcas Coma. KTM važiuojantis ispanas H. Rodriguesui nusileido 7 min. 34 sek., bet svarbesnis dabar skirtumas tarp jo ir P. Goncalveso, kuris vienintelis iš „Honda“ kompanijos pirmadienį išvengė rimtų problemų ir vis dar pretenduoja į pergalę Buenos Airėse.
Devintame etape atsilikimą nuo M. Comos jam pavyko sumažinti iki pusšeštos minutės.
Aukštyn toliau braunasi greičiausia Dakaro ralio mergina Laia Sanz. Antradienį sugedus prancūzo Alaino Duclos „Sherco“ motociklui, „Honda“ vairuojanti ispanė bendroje įskaitoje pakilo jau į aštuntą poziciją.
Motociklų įskaita
1. | Marcas Coma | Ispanija | KTM | 34 val. 5 min. |
2. | Paolo Goncalvesas | Portugalija | „Honda“ | atsilieka 5 min. 28 sek. |
3. | Pablo Quintanilla | Čilė | KTM | 26:52 |
4. | Toby Price'as | Australija | KTM | 31:31 |
5. | Štefanas Svitko | Slovakija | KTM | 40:36 |
6. | Rubenas Faria | Portugalija | KTM | 1:01:02 |
7. | Davidas Casteu | Prancūzija | KTM | 1:31:26 |
8. | Laia Sanz | Ispanija | „Honda“ | 1:54:37 |
9. | Ivanas Jakesas | Slovakija | KTM | 2:18:31 |
10. | Olivier Painas | Prancūzija | „Yamaha“ | 2:36:13 |
Keturračių įskaita
1. | Rafalas Sonikas | Lenkija | „Yamaha“ | 42 val 58 min. 24 sek. |
2. | Ignacio Casale | Čilė | „Yamaha“ | atsilieka 4 min. |
3. | Sergio Lafuente | Urugvajus | „Yamaha“ | 52:16 |
4. | Jeremiasas Ferioli | Argentina | „Yamaha“ | 2:53:43 |
5. | Walteris Nosiglia | Bolivija | „Honda“ | 3:45:39 |
Sunkvežimių įskaita
1. | Airatas Mardijevas | Rusija | „Kamaz“ | 31 val 52 min. 50 sek. |
2. | Eduardas Nikolajevas | Rusija | „Kamaz“ | atsilieka 14 min. 10 sek. |
3. | Andrejus Karginovas | Rusija | „Kamaz“ | 20:42 |
4. | Alešas Lopraisas | Čekija | MAN | 1:18:17 |
5. | Dmitrijus Sotnikovas | Rusija | „Kamaz“ | 1:51:49 |
Dešimtame etape trečiadienį Dakaro ralio karavanas grįš į Argentiną. Lenktynininkai važiuos 860 km iš Kalamos į Saltą. Sunkesnis išbandymas laukia motociklininkų ir keturračių vairuotojų, kurie pradės antrą šiais metais maratono etapą ir bivake po finišo turės verstis be mechanikų pagalbos. Automobilių ir sunkvežimių ekipažams greičio ruožas sudarys 359 km, daugeliui veikiausiai prireiks vaistų nuo galvos skausmo, nes pervažiavimo metu Anduose reikės pakilti net į 5000 m aukštį.
Primename, kad 36-ą kartą vykstančio Dakaro ralio dalyviai iš viso turės nuvažiuoti per 9 tūkst. kilometrų. 13 etapų lenktynių trasa driekiasi per Argentiną, Boliviją ir Čilę, o finišas numatytas sausio 17 d. Buenos Airėse (Argentina).
Šiemet prestižiniame ralyje startavo 161 motociklininkas, 45 keturračių vairuotojai, 137 automobilių ir 63 sunkvežimių ekipažai.
Prisijunk prie tūkstančių sporto mėgėjų bendruomenės – tapk DELFI Sporto draugu „Facebook“, sužinok šviežiausias naujienas iš sporto arenų, dalinkis įžvalgomis ir komentarais!