Jos automobilis „Nissan Navara“ jau iškeliavo į Pietų Ameriką, tačiau dar Lietuvoje jis buvo paruoštas visiems įmanomiems sezonams: čia oro temperatūra buvo neigiama, o Peru lauks 40 laipsnių karštis. Po Dakaro ralio automobilis parplauks į Prancūziją, iš kur teks parkeliauti į Lietuvą, o čia greičiausiai vėl lauks „minusas“, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
„Mūsų pikapą paruošėme visiems gyvenimo atvejams. Padangos pritaikytos specialiai bekelei – jomis galima važiuoti ir žiemą, ir vasarą. Pakeista alyva, visi kiti skysčiai, valytuvų šluotelės, patikrintas akumuliatorius ir t. t. Nedaug žmonių taip kruopščiai rūpinasi savo automobiliais, tačiau tą daryti reikėtų ne tik dėl estetikos, bet ir saugumo. Juolab kad tam nereikia daug pastangų – mes visus reikalingus įrankius radome vienoje vietoje, nereikėjo dėl kiekvienos smulkmenos važinėti į skirtingas vietas“, – teigia projekto „iGo2Dakar“ dalyvis Mindaugas Plukys.
„iGo2Dakar“ gerai žino, kaip parengti automobilį įvairioms sąlygoms – 2018-ųjų sausį tas pats „Nissan Navara“ jau lankėsi Dakaro maratone ir po jo vasario mėnesį grįžo į lietuvišką speigą. M. Plukys kartu su „Auto Aibės“ automobilių žiemos prekių specialiste Regina Venckiene pasidalijo savo patirtimi, ką vairuotojai turėtų žinoti artėjant žiemai bei į ką atkreipti dėmesį norint išvengti neplanuotų rytinių skambučių kaimynui, taksi ar techninės pagalbos įmonei.
Pagrindinis dalykas, pasak M. Plukio, yra padangos. Būtent jų kokybė, o ne varančių ratų skaičius, prošvaisa ar kiti elementai turi didžiausią įtaką kelionės sėkmei. Padangoms vairavimo specialistas pataria netaupyti – rinktis nepriklausomuose testuose gerai pasirodžiusius produktus, nes ilguoju laikotarpiu tai atsiperka. Geresnės padangos ne tik užtikrina trumpesnį stabdymo kelią, geresnes automobilio valdymo savybes, didina komfortą, yra ilgaamžiškesnės, bet ir gali keliais procentais sumažinti degalų sąnaudas.
„Kol šalčiai dar neatėjo, taip pat patariu sutepti gumas specialiomis neužšąlančiomis priemonėmis – tai padės išvengti nemalonumų, kai užšals vairuotojo durelės ir į automobilį turėsite lipti pro bagažinę. Bandant atidaryti dureles, kurių gumos užšalo, rizikuojama jas suplėšyti, o keitimas kainuos nemenką sumą“, – teigia „Auto Aibės“ specialistė R. Venckienė.
Patariama prieš šalčius patikrinti akumuliatoriaus įtampą. Jeigu ji per žema, reikėtų akumuliatorių pakeisti – to nepadarius, šaltesnį rytą teks ieškoti užvedimo laidus turinčio kaimyno. Taip pat – patikrinti valytuvų šluoteles bei prisiminti, kada jos paskutinį kartą buvo keistos. Jeigu tai vyko seniau nei prieš metus ir dabar matomumas nuvalius stiklą nėra idealus, šluoteles verta keisti – žiemą jos valys dar prasčiau ir greitai visiškai susidėvės.
Skysčiai taip pat yra svarbus atributas. Aušinimo, stabdžių skysčių ar alyvos nebūtina keisti kiekvieno sezono metu – jų keitimo intervalas paprastai yra tam tikras kilometražas arba laikas, tačiau jeigu nepakeisite langų apiplovimo skysčio, rizikuojate patekti į labai pavojingą situaciją, kai kur nors važiuojant langas bus itin purvinas, o vasarinis skystis – užšalęs.
Būtinas atributas kiekviename automobilyje žiemą – langų grandiklis ir šluotelė. Net jeigu automobilį naktį paliekate šiltame garaže, šiuos atributus reikėtų turėti – langai užšalti gali ir palikus automobilį kelias valandas lauke. Grandymo su banko kortele teigiamai neįvertins nei pati kortelė, nei automobilio stiklas – jį lengva subraižyti.
Norint išvengti drėgmės automobilyje, rekomenduojama pakeisti kilimėlius į guminius ir įsigyti drėgmės surinkėją. Ventiliaciją pagerins salono filtro pakeitimas – vasarą jis lengvai užteršiamas dulkėmis bei lapais.
Dyzeliniams automobiliams M. Plukys rekomenduoja papildomai patikrinti pakaitinimo žvakes ir pakeisti degalų filtrą – šios detalės yra jautriausios ir gali nuliūdinti šaltą rytą. Esant teigiamai temperatūrai, apie tokias susidėvėjusias dalis galima net neįtarti, tad automobilį specialistas pataria nuodugniai patikrinti dar nesulaukus didžiųjų šalčių.