Pirmąją Kalėdų dieną, likus dviem paroms iki skrydžio į Saudo Arabiją paaiškėjo, kad du „Agrorodeo“ mechanikai – Darius Biesevičius ir Edvardas Lucevičius – yra užsikrėtę COVID-19 virusu. Kitaip tariant, komanda prarado techninio palaikymo pamatą, be kurio net teoriškai jokios ištvermės lenktynės negali būti sėkmingos. Ypač Dakaras, kur itin dažnai lauko sąlygomis reikia rasti nestandartinių sprendimų. Kaip tik todėl į šį maratoną keliauja mechanikai-kūrėjai, turintys solidų inžinerinių žinių bagažą ir sugebantys išsisukti iš beviltiškiausių situacijų. Komandos gelbėtoju netikėtai tapo Kristaps Ulmis, todėl „iGo2Dakar“ projektas nusprendė daugiau sužinoti apie jį.
„Kristaps automobilių sporte mechanikauja daugiau kaip 20 metų, per kuriuos užkopė į ko gero pačias aukščiausias profesines aukštumas. Jis dirbo Andrio Dambio komandoje, sukūrusioje „OSCar“ visureigius, dirbo berods trijuose Dakaruose, dar keliose kitose ištvermės lenktynėse Afrikoje. Pastaruosius keturis metus Kristaps dirbo gamyklinėse WRX (pasaulio ralio kroso čempionato) komandose: 2017-aisiais prižiūrėjo Reinio Nitišso bolidą, 2018-aisiais tapo antruoju Andreaso Bakerudo mechaniku, o nuo 2019-ųjų buvo vyriausiasis Mattiaso Ekströmo komandos „EKS RX“ mechanikas. T. y. iš esmės dirbo gamyklinėje komandoje. Jis tikrai labai kietas – Latvijoje tokio lygio inžinierius galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų. Į jį kreipdavosi pačius egzotiškiausius kasdienius automobilius įsigiję žmonės, kai ta technika pradėdavo rodyti kaprizus“, – savo kolegą pristatė buvęs „EKS RX“ komunikacijos vadovas Viesturs Kundzins.
Latvijos portalo „Go4speed“, pristatančio visas svarbiausias automobilių sporto naujienas, žiniomis, išgirdęs apie sudėtingą Vaidoto Žalos situaciją sprendimą jam pasiūlė bičiulis Artūras Priednieks iš „Race Transport Solutions“. Jis susisiekė su Kristapsu gruodžio 25-osios vakare, per porą valandų aptarė bendradarbiavimo sąlygas, o kitos dienos rytą „Agrorodeo Racing“ gelbėtojas jau buvo Vilniuje ir darė COVID-19 testą.
„Gyvenime patyriau labai daug visokių dalykų, bet likus maždaug 24 valandoms iki lipimo į lėktuvą gauti pasiūlymą vykti į Dakaro ralį iš tiesų yra, švelniai tariant neįprasta“, – kalbėdamas su „Go4speed“ prisipažino pats K. Ulmis.
Jis taip pat pasakojo, kad po pirmųjų trijų Dakarų, vykusių Afrikos žemyne, buvo spėjęs paragauti ko gero visų įmanomų dykumų lenktynių skonių, nuo alinančio nuovargio, miego deficito, nakvynių palapinėse spaudžiant minusui, iki euforijos išsprendus sudėtingas problemas.
„Kai Dakaras persikėlė į Pietų Ameriką, o pernai į Saudo Arabiją, buvo pradėjusi kirbėti mintis, kad visai norėtųsi vėl nerti į tą nuotykį. Todėl šitas kalėdinis pasiūlymas yra tikras svajonės išsipildymas“, – atvirauja K. Ulmis.
Klausiamas, kiek sudėtinga „persijungti“ į visiškai kitą automobilių sporto discipliną, Kristaps vylėsi, kad nors „Mini“ visureigis jam naujas, tam tikra prasme visos kovinės mašinos yra panašios. Be to, „Agrorodeo Racing“ senbuviai jam operatyviai persiuntė informaciją, kuo konkrečiai reikės rūpintis kasdienių visureigio patikrinimų metu. Tam bus išnaudojamas visas laikas iki starto, todėl didelių siurprizų būti neturėtų.