2021 metų Dakarui registruoti 46 „slim-line“ bagiai, kitaip vadinami SSV, sveriantys ne nmažiau nei 900 kg ir kurių variklio darbinis tūris ribojamas iki 1000 cm3.
Tai raliui parengtos serijinės transporto priemonės su turbininiais varikliais, išvystančios iki 190AG, tačiau Dakare jų galia robojama. Restriktoriais ji tik Dakare sumažinta iki 150AG, o greitis ribojamas iki 130km/h. Bagiukai drąsiai „padėtų“ ne vieną automobilį į vietą.
SSV yra dvi klasės: T3 ir T4. T3 (varžybų numeris violetiniame fone) yra specializuotų gamintojų sukurti prototipai, startinė bazė patyrusiems ekipažams bei paskutinė pakopa prieš automobilių kategoriją.
T4 (lenktynių numeris baltame fone) yra bagiai, pagaminti iš serijinių transporto priemonių. Šioje kategorijoje leidžiama atlikti tam tikras nedideles dalių modifikacijas, kurios išlaiko savybes panašias į gamyklines.
Tikslas – suteikti galimybę kuo daugiau mėgėjų dalyvauti Dakare sąlyginai nebrangioje, bet daug įspūdžių generuojančioje kategorijoje. Ši klasė taip pat leidžia didelėms komandoms ir gamintojams atsirinkti potencialius talentus.
SSV sumontuoti ne didesni kaip 130 litrų degalų talpos bakai, kuriais įmanoma įveikti iki 250 kilometrų. Šiomis transporto priemonės sustojama tose pačiose degalų užpildymo zonose, kaip ir motociklai.
SSV kategorijoje dominuoja vienas gamintojas. Tai „Can-Am“.
Šios markės bagius vairuojantys sportininkai laikomi pagrindiniais pretendentai į pergales. Potencialūs lyderiai yra Francisco „Chaleco“ Lópezas, Gerardas Farrésas, Reinaldo Varela ir Aronas Domżała. Tuo metu „Polaris“ techniką vairuojantys sportininkai lauks tinkamo momento, kad pateiktų lyderiams netikėtą staigmeną.
Greta standartinių „T4“ bagiukų, T3 kategorijoje registruoti 12 tokio paties dydžio prototipų. Šių lengvųjų prototipų pilotų gretose debiutuoja britų ralio žvaigždė Krisas Meeke („PH-Sport“ komanda). Prognozuojama, kad jis gali pateikti siurprizų sausį startuosiančiose varžybose.
Kad viskas neatrodytų labai „easy peasy“, kelią į Dakaro Olimpą jam pastos „RedBull“ komanda, kurios lyderių gretose yra Mitchas Guthrie ir Sethas Quintero.
Ne taip seniai SSV Dakaro fanai lygino su „vejapjovėmis“. Nutekėjo nemažai vandens ir dabar jie vadinami sparčiausiai augančia kategorija Dakaro ralyje. Jiems piešiama net Dakaro ateitis, kai tuo metu automobilių kategorijai, pranašaujamas dinozaurų likimas.
Šiandien ši klasė jau gali pasigirti keletu dalykų – dalyvių gausa, didele nuotykio dvasia ir prieinama kaina. Taip, tai bene pats optimaliausias variantas visiems norintiems patirti tikrąją Dakaro dvasią.
Kodėl?
Technika kainuoja mažiau nei „dakarinis“ automobilis, legviau prižiūrima, smagi vairuoti, jausmas kaip ant keturračio, tik čia varžybomis „mėgaujiesi“ dviese. Vėjas plaukuose, smėlis dantyse ir daug daug adrenalinо! Ir svarbiausia – techniniai reikalavimai visiems vienodi! Taip sulygintos varžovų jėgos, o pergalę lemia tandemo sugebėjimas susikalbėti trasoje.
Tokie privalumai pritraukia vis daugiau žvaigždžių. Buvęs motociklininkas Francisco „Chaleco“ Lópezas debiutavo SSV klasėje pergale 2019 metais.
Šiemet čilietis laikomas vienu iš pagrindinių pretendentų į pergalę, tačiau, gausiam varžovų rate gali atsirasti nenugludintų deimantų, kurie netikėtai sužibės.
Tai ir ispanas Gerardas Farrésas (2-as 2019 m.), Brazilas Reinaldo Varela, kuris nugalėjo 2020 Dakare, taip pat lenkas Aronas Domżała, kuris buvo greičiausias Andalūzijos ralyje.
Jis savo bagiu sugebėjo finišuoti 10 absoliučioje įskaitoje greta galingesnių automobilių. Perspektyviais nugalėtojais laikomi Austinas Jonesas (8-a vieta 2020 m.) ir ispanas José Hinojo (5-as 2020 m.). „Can-Am“ markės bagiai dominuoja SSV klasėje jau tris Dakarus iš eilės.
Nors neįgudusi akis nelabai atskirs T3 nuo T4 bagio, bet lengvuosius prototipus vairjuojantys sportininkai varžosi atskiroje įskaitoje. Čia favoritais laikomas Sergejus Karyakinas, Dakaro čempionas „quad“ klasėje, o jam ant kulnų lips trys „RedBull“ komandoje lenktyniaujantys sprtinininkai.
Ypač daug vilčių dedama į Mitchą Guthrie, kuris, būdamas 24 metų, jau sensacingai pasirodė 2020-ųjų sausį už savo „Overdrive OT3“ bagio vairo.
Prie jo prisijungs Sethas Quintero, kuriam neseniai suėjo 18 metų ir bus jauniausiu 2021 metų Dakaro dalyviu. Šioje klasėje gyvybės įneš moteriški ekipažai, nes trečiasis „OT3“ patikėtas ispanei Cristinai Gutierrez (26-oji automobilių kategorijoje 2019 m.) Jai konkurenciją sudarys Camelia Liparoti ir Annett Fischer duetas iš „Yamaha / X-Raid Team“ komandos.
Joms draugiją palaikys buvęs DTM ir ralio kroso čempionas Mathias Ekström, kurio pasirodymas gali priversti ne vieną dakaro faną „apšalti“ iš nuostabos...
Apie „iGo2Dakar“: 2017 m. prasidėjęs projektas, kurio misija – kuo plačiau nušviesti populiariausią automobilių sporto renginį Lietuvoje Dakaro ralį ir paliesti visas gerbėjams įdomias temas.