Norintys Dakaro ralyje viską pamatyti ne „per tvorą“, turi du pasirinkimus: tapti vienos iš sportininkų komandos dalimi, arba važiuoti ten su žurnalistine misija. Pirmasis būdas, žinoma, įmanomas tik specialistams, kurie turės savo funkciją lenktynininko komandoje. Antrasis, teoriškai, pasiekiamas didesnei grupei žmonių. Ir nors iš pirmo žvilgsnio tapti Dakaro ralio žurnalistu gali pasirodyti pakankamai paprasta, ralio organizatoriai turi griežtus reikalavimus visiems, kas nori užsidėti į bivaką įeiti leidžiančias apyrankes.

Norintys kurti turinį iš karščiausių Dakaro ralio vietų taip pat turi kelis pasirinkimus — naudotis organizatorių suteikiamu transportu arba į ralio vietą gabenti savo automobilį. Pastarąjį kelią pasirinko „iGo2Dakar“ komanda, kuri jau nuo 2018 metų geriausius Dakaro kadrus fiksuoja iš tų vietų, į kurias juos nuveža pikapas, pramintas Odisėju.

Reikalavimai automobiliui

Pirmasis, ir savaime suprantamas, reikalavimas žurnalistų komandos automobiliui – keturi varantieji ratai. „iGo2Dakar“ komandos „Nissan Navara“ ratus suka 2,3 litro dyzelinis variklis, išvystantis 160 arklio galių, kuris yra suporuotas su mechanine šešių pavarų dėže. Vardan geresnio pravažumo, automobilio važiuoklė buvo patobulinta specializuotose visureigių tobulinimo dirbtuvėse – „Hardman“.

Išduodami akreditaciją automobiliui, Dakaro organizatoriai užfiksuoja ir ekipažo narius bei jų skaičių. Automobilyje privalo važiuoti mažiausiai du žmonės. Keturi ar penki žmonės visureigyje gali važiuoti tik tuo atveju, jeigu jis turi ketverias duris. Viso ralio metu ekipažo nariai keistis automobiliais negali. Net jeigu vienas ar kitas žurnalistas pasitrauks iš dalyvavimo ralyje, jo vieta automobilyje turi likti tuščia.

Techninės komisijos metu (taip pat, kaip sportiniai, šią praeina ir žiniasklaidos atstovų automobiliai) organizatoriai tikrina, ar automobilyje yra visi būtini daiktai, kurių sąrašas pateiktas žiniasklaidai skirtame reglamente. Jeigu bent vieno iš jų trūksta — automobiliui nesuteikiama akreditacija ir jo kelionė į Dakarą baigiasi transporto išsiuntimo uoste, kuris šiemet buvo Prancūzijoje, Marselyje.

Privalomų daiktų automobilyje sąrašas:

  • organizatorių išduotas GPS įrenginys;
  • popierinis Saudo Arabijos žemėlapis;
  • žibintuvėlis;
  • pirmosios pagalbos rinkinys;
  • po vieną saugos diržų nupjoviklį kiekvienam keleiviui;
  • trikampis ženklas;
  • po vieną šviesą atspindinčią liemenę kiekvienam keleiviui;
  • du standartiniai išoriniai galinio vaizdo veidrodėliai;
  • dvi tempimo kilpos (viena priekyje ir viena gale);
  • priekinis automobilio stiklas turi būti laminuotas;
  • sumontuotas galingas garsinis signalas;
  • atsarginis ratas;
  • penkių metrų tempimo virvė.

Degalų bako užpildymui skirta anga turi būti automobilio išorėje, jeigu yra padaryti kokie nors pakeitimai jie turi atitikti tarptautinius FIA reikalavimus. Beje, degalai yra įskaičiuoti į akreditacijos kainą ir jais pasirūpina organizatoriai tik tuo atveju, jeigu pasirenkamas ralio maršrutas. Automobiliai turi būti varomi dyzelinu arba benzinu.

Žurnalistų automobiliai — ralio dalis

Atitinkantys visus reikalavimus, techniškai tvarkingi ir turintys visus reikiamus daiktus, automobiliai gauna lipdukus su individualiu numeriu ir tampa akredituota Dakaro ralio transporto parko dalimi. Tokiais automobiliais žurnalistai gali važiuoti pagal jiems duotas kelio knygas, kurios, vėlgi, būna dviejų rūšių: viena, leidžianti važiuoti pagalbiniais keliais ir į trasą patekti iš šono, ir kita, suteikianti teisę važiuoti lenktynių trasa.

Norint gauti teisę važiuoti lenktynių trasa, automobiliui keliami aukštesni techniniai reikalavimai. Jis turi būti su įrengtais saugos lankais, o privalomų daiktų sąrašas pasipildo trimis rankinėmis dūminėmis patrankomis, po vieną antklodę ir penkis litrus vandens kiekvienam ekipažo nariui. Sėdynės tokiame automobilyje turi būti kiekvienam atskiros ir turėti keturių taškų saugos diržus. Automobilyje turi būti smėlio kastuvai, o išorėje sumontuota papildoma apšvietimo sistema.

Turintys tokį automobilį ir norintys gauti galimybę iki karščiausių taškų nuvykti lenktynių trasa, turės įrodyti ir savo vairavimo sugebėjimus. Vairuotojas privalo įrodyti turintis patirties ralyje, o lenktynių metu jis negalės užleisti vairuotojo vietos kitam žurnalistui. Tokią galimybę turintys žurnalistai privalo užtikrinti, kad jų darbas netrukdys dalyviams lenktyniauti ir kovoti dėl pozicijų rezultatų lentelėje.

Su „Navara“ į trečią Dakarą

Per du metus Pietų Amerikoje susidraugavę su Dakaro ralio infrastruktūra ir geografija, šiemet „iGo2Dakar“ vyrai, kaip ir visas Dakaro karavanas, leisis į naujas ir neatrastas Saudo Arabijos platumas.

Odisėjas prieš kiekvieną Dakarą vis gauna naujų patobulinimų. Nors iš esmės automobilis labai nenutolo nuo to, koks jis išriedėjo iš gamyklos, pagrindiniai pakeitimai, kurie padeda tvarkytis su sudėtingomis kelionės sąlygomis, yra aukštesnė važiuoklė, bekelei skirtos padangos, sudėtingoms sąlygoms pritaikyti „Rival“ buferiai. Kadangi smėlynuose tenka dažnai keisti padangų slėgį, į „Navarą“ šiemet buvo sumontuotas oro kompresorius. Jeigu tektų gelbėtis iš bekelės nasrų, pravers automobilio priekyje sumontuota tempimo „gervė“, o kovai su tamsa sumontuoti „Lazer“ žibintai 2018 ir 2019 m. Dakare atsipirko su kaupu ieškant kelio Pietų Amerikos tyruose.

„Artėjančiame ralyje dirbsime tuo pačiu principu. Pateiksime visas naujienas ir ieškosime įdomių dalykų, kurie ne visada pasiekia entuziastų akis. Aš kalbinsiu mechanikus, žiūrovus, lyderių ir lėtesnių komandų atstovus, o kolega Andrius Laucius pasirūpins įspūdingais kadrais iš įvykio vietos. „Nissan Navara“ jau įveikė daug iššūkių: du Dakarai Pietų Amerikoje, Lietuvos automobilių bekelės lenktynių čempionatas, „4x4 Perimetras“. Tikimės, kad Odisėjas su Saudo Arabijos bekele taip pat susitvarkys be vargo“, – kalbėjo „iGo2Dakar“ įkūrėjas Mindaugas Plukys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją