K. Raišys pernai turėjo progą išbandyti ralio trasą. Ją apvažiavo nauju „Land Rover Defender“, tačiau aistra klasikiniams automobiliams ir iššūkių troškimas nubloškė į senutėlaitį automobilį.

„Kadangi tai yra vidutinio greičio varžybos, aš renkuosi vairuoti kuo sudėtingesnį automobilį, kad turėčiau kuo didesnį iššūkį. Antra – norėjau atkartoti pirmąjį Dakarą, vykusį 1979 m. su tokiu automobiliu, tai yra, „Land Rover Defender“ tėčiu – „Land Rover 109 Station Wagon“ važiavo du broliai prancūzai ir aš norėjau tą istoriją atkartoti“, – anksčiau laidoje „Delfi diena“ dėstė K. Raišys.

Likus 10 dienų iki technikos išvykimo į Ispaniją, lenktynininkas neslėpė jaudulio, kad automobilis dar neprimena automobilio, o laiko darbams liko itin mažai. Užgriuvusius iššūkius jis vadino „atskira drama ar siaubo filmu“.

Į šturmano vietą jis pasičiupo Igną Daunoravičių, kuris lapkričio viduryje motociklu Maroko smėlynuose įveikė „Addax Rally“ ir finišavo 14-as iš 30-ties dalyvių. K. Raišio teigimu, šis duetas irgi užgimė netikėtai.

K. Raišio ir I. Daunoravičiaus ekipažas

„Buvo mintis važiuoti su kitu šturmanu, bet truputį pasikeitė aplinkybės ir aš likau be šturmano. Nesakiau to savo komandai labai ilgai. Buvo laiko tarpas, kai sakiau, kad reikia paruošti automobilį, bet visi į kuriuos kreipiausi sakė, kad be šansų, nespėsim. Aš pats dar abejoju ir dar šturmano neturiu, tai buvo keletas savaičių, kurias reikėjo iškentėti “, – pristatyme pasakojo K. Raišys.

Vėliau paskambino draugui su pasiūlymu tapti jo šturmanu. Draugas atsakė, kad važiuos tik tuo atveju, jeigu atsisakys dar vienas žmogus, kuris yra geriausia, ką K. Raišys gali gauti ir perdavė kontaktą.

Taip lenktynininkas susisiekė su I. Daunoravičiumi, kuris tuo metu dalyvavo varžybose ir skriejo smėlynus motociklu. Būsimojo šturmano neišgąsdino tai, kad laiko pasiruošti liko minimaliai.

„Tokiam iššūkiui pasakyti „ne“ ir bijoti to, kas nutiks būtų didžiausia baimė. Aš nebijau, kad turėsime iššūkių“, – sakė I. Daunoravičius, kuris juokaudamas pridūrė, jog tikisi, kad K. Raišys nepaliks jo smėlynuose.

K. Raišio ir I. Daunoravičiaus ekipažas

Vis dėlto, panašu, jog automobilio siaubo filmas baigėsi sėkmingai. Tiesa, jis antradienį dar bus testuojamas, bet yra paruoštas, važiuoja ir artimiausiomis dienomis keliaus į Barseloną.

„Man visada didesnis klausimas buvo, ar mašina bus gyva, – paklaustas kaip gyvas, atsakė K. Raišys, – Ignas turi teisę vairuoti su priekabike, aš turiu, tai pakaitom. Apskaičiavom, kad greit nuvažiuosim.“

„Čia buvo maratonas. Automobilis yra užbaigtas šiandien [pirmadienį -red.], kad aš atvažiavau juo sava eiga čia yra kažkas tokio. Aš nesuvokiau, kad tai galima padaryti“, – tikino K. Raišys.

Gali nustebinti faktas, kad K. Raišys turi architekto išsilavinimą, tačiau jo teigimu, automobiliai nuo pat vaikystės buvo jo aistra, tačiau kai kurias svajones teko paleisti.

K. Raišio ir I. Daunoravičiaus ekipažas

„Aš visą laiką svajojau, nebuvo kitaip. Aš lenktyniavau nuo mažens – dviračiais, modeliukais ir visais kitais dalykais. O architektūra išsprūdo todėl, kad automobilių dizaino nebuvo Lietuvoje tuo metu. Pripažįstu, kad tą svajonę [automobilių dizaino – red.] paleidau, dabar užsiimu kitokia kūryba“, – atskleidė K. Raišys.

Lenktynininko karjerą šiaulietis pradėjo nuo slalomo, vėliau sekė klasikinis ralis, vėliau senųjų automobilių ralis, o štai dabar jis priėmė ir Dakaro ralio iššūkį. Anot K. Raišio, viskas labai gražiai susijungė.

Draugystė su „Land Rover“ užgimė dar Monte Karlo ralyje, kuomet jis gavo pasiūlymą iš latvių lenktynininko prasilėkti jo „Jaguar'u“.

„Važiuoju Monte Karle su britišku automobiliu. Tada visai netikėtai man latvis pasiūlo važiuoti jo „Jaguar“. Sako: „Žiūrėk, yra „Jaguar'as“, kuris gali laimėti ralį. Yra šturmanas, kuris gali laimėti ralį. Reikia vairuotojo, kuris gali laimėti ralį.“ Ir parodė pirštu į mane. Padarėm tokią kombinaciją, išvažiavom, laimėjom“, – istorija dalijosi K. Raišys.

K. Raišio ir I. Daunoravičiaus ekipažas

Lenktynininkas prisiminė, kad šį sausį, kai turėjo galimybę susipažinti su Dakaru iš šalies, jis naktimis iš „Lego“ kaladėlių dėliojo būtent „Land Rover 109 Station Wagon”. Nepaisant to, jis neįsivaizduoja, kaip toks automobilis gali įveikti tokio lygio ralį, tačiau tai jį labiausiai ir žavi.

„Aš pasirinkau seniausią automobilį, kad suvokčiau, kaip išvis įmanoma su juo tai padaryti. Automobilio aš visiškai nepažįstu ir neįsivaizduoju, kaip viskas vyks ir kas manęs laukia. Dar vienas dalykas, kuris įkvėpė mane ten važiuoti, kai aš buvau Dakare, tai 12 valandą nakties eini ir visi bivakai, serviso zonos yra tylios, nes jie žino, kad kas kelis šimtus kilometrų reikia keisti, pavyzdžiui, reduktorių, atvažiuoja naujas ir jį pakeičia.

Tie, kas atvažiuoja į Dakarą su kuo kvailesne mašina, jie ten pjauna, virina, gręžia, drožia ir pasižiūri į laiko kortą, kad jiems 4:30 ryto startas, o čia vidurnaktį dar daužo kažką. Dakaras apie tai ir yra“, – savo motyvus vykti į ralį atskleidė K. Raišys.

K. Raišio ir I. Daunoravičiaus ekipažas

Nors šturmanas rastas, automobilis surinktas, bet avantiūra dar nesibaigia, liko skrydis į Saudo Arabiją, kuris dar nėra numatytas.

„Ne, bilietų neturim. Bus tų bilietų“, – juokėsi K. Raišys.

47-asis Dakaro ralis vyks 2025 m. sausio 3-17 dienomis Saudo Arabijoje. Šis lietuvių ekipažas bus pažymėtas 774 numeriu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją