Pagal prologo rezultatus lenktynių dalyviai sužinojo savo starto poziciją prieš pirmąjį tikrą ralio etapą.
Mintimis apie pirmąją Dakaro dieną ir lietuvių rezultatus mintimis pasidalino keturratininkas, 4-ių Dakaro ralio varžybų dalyvis (2021-2024 m.) Laisvydas Kancius.
– Kuo 29 kilometrų prologas svarbus ralio dalyviams?, – Delfi.lt paklausė L. Kanciaus.
– Prologas – ne iš trumpiausių, pakankamai normalus. Dažnu atveju būna ir trumpesni.
Iš esmės viso Dakaro kontekste jis nieko nereiškia. Iš kitos pusės – labai svarbus, paaiškėja startinės pozicijos, iš kur pradėsi pirmą etapą, tampa aišku, kas prieš tave startuos.
jei padarei klaidą ir kažkur suklydai, tave aplenkė lėtesni sportininkai, kelios sekančios dienos gali būti labai sudėtingos, teks lenkti, brautis per dulkes, rizikuoti.
O jei prologe labai gerai pasirodai, tai toks startas tampa postūmiu į priekį, važiuoji tarp greitesnių sportininkų, tuomet pačiam yra lengviau. Tad tas prologas yra svarbus.
– Rokas Baciuška automobilių klasėje pasiekė 4-ą rezultatą, nustebino toks jo pasirodymas?
– Žodis „nustebino“ čia gal netinka. Rokas, manau, vienas talentingiausių jaunųjų Lietuvos lenktynininkų, tokie rezultatai šiame Dakare gali ir pasikartoti, o gal net sulauksime ir geresnių.
Linkiu jam kuo geriausios kloties. Tas jo šiandieninis rezultatas nestebina. Jis dar mus maloniai džiugins, tam jis turi daug potencialo.
– Rekordinės Lietuvos motociklininkų gretos, čia geriausią rezultatą prologe pademonstravo Arūnas Gelažninkas, finišavęs per 20:11 min. ir užėmęs 49 vietą. Kaip jūs vertinate jo pasirodymą pirmuose Dakaro ralio kilometruose?
– Žinoma, kad gerai. Reikia suprasti, kad Top-25 yra visiškai gamyklinių komandų atstovai, absoliučiai profesionalūs sportininkai, kurie tam dirba kiekvieną dieną. Tad patekti į pirmą 50-uką yra labai geras rezultatas.
Manau, kad A. Gelažninkas turės gerą startinę poziciją. Nerimantas Jucius taip pat parodė gerą laiką (20:49 min., 53 v.), manau, iš lietuvių jie ir demonstruos aukščiausius rezultatus.
Tikiu, kad bus neakivaizdi kova tarp jų. Linkiu abiem kuo aukščiausių rezultatų ir, svarbiausia, pasiekti finišą.
Modestas (Siliūnas), Mykolas (Paulavičius), Gediminas (Šatkus) – šaunuoliai, jų pasirodymą vertinu taip pat gerai.
Svarbiausia, išvengė kritinių klaidų, griuvimų, manau, jie pakankamai gerai išsidėstė.
– Bus įdomu sekti A. Gelažininką, kuris varžosi su kinišku „Hoto“ motociklu ir atstovauja „Hoto Factory Racing“ komandą, apie ją nelabai ką skelbia „Google“ paieškos. Ką jūs žinote ir esate girdėjęs apie A. Gelažninko komandą ir motociklą?
– Žinau ne ką daugiau už jus. Visiškai nauja komanda, kiek suprantu, tai visiškai nauja technika.
Palinkėsiu išvengti techninių problemų, jei jų nebus, Arūnas parodys rezultatą.
– Nežinau, kiek esate susipažinęs su pačia trasa, bet kaip vertinate motociklų ir automobilių trasų atskyrimą? Ar tikrai motociklams saugiau, o automobiliams – sunkiau bus varžytis?
– Be jokios abejonės, automobilių klasės lyderiams bus kažkas nauja skrieti tuščia trasa. Iššūkių padaugės, bus nelengva, jų situaciją tai labai apsunkina. Prasidės daug taktinių žaidimų. Niekas nenorės startuoti pirmi, atidarinėti trasos, ypač pirmomis dienomis, kada laukia 48 val. „Chrono“ etapas. Laukia milžiniškas iššūkis automobilių atstovams.
O motociklininkams, be jokios abejonės, bus saugiau. Gal tai nėra aktualu tiems, kurie važiuoja Top-50.
Bet tie, kas už Top-50, nuolat susiduria su lenkimais. Kai dar lenkia automobiliai, dar nieko, bet kai jau lenkia sunkvežimiai, saugumo jausmo neprideda (šypsosi).
Žinoma, yra įvairi perspėjimo įranga apie lenkimus, bet žinoma, bus kur kas saugiau, kai šios dvi kategorijos bus atskirtos ir varžysis skirtingose trasose.