Šįkart garsiai prabilta apie čeką Martiną Prokopą, kuris absoliučioje automobilių įskaitoje šiuo metu užima devintąją vietą. Pastarasis dar šeštajame Dakaro ralio greičio ruože susidūrė su techniniais nesklandumais dėl kurių privalėjo sustoti ir savarankiškai judėti pirmyn nebegalėjo.
Iškilus tokiai problemai, pagal Dakaro protokolą, reikėtų laukti arba pagalbos sunkvežimio, arba tikėtis, kad patempti iki finišo sutiks kitas ralio dalyvis. Tačiau M. Prokopui, panašu, tokia išeitis netiko ir lenktynininkas pasiprašė pagalbos iš vietinių.
Vaido įraše buvo įamžinta, kaip M. Prokopą tempia vietos gyventojas. Akivaizdu, kad lenktynininkas buvo nutemptas nemažą atstumą iki kol timptelėti į finišą jį galėjo kitas Dakaro dalyvis. Pagalbos ranką ištiesė Yasseras Seidanas, sutikęs M. Prokopą nutempti iki finišo taip, kaip reikalauja ralio taisyklės.
Toks pažeidimas turėtų būti vertinamas ypač griežtai: už jį lenktynininkui turėtų būti skirta 3-6 baudos valandos, galimai – netgi diskvalifikacija.
M. Prokopo pažeidimas – ne vienintelis, į kurį organizatorių reakcijos laukia Dakaro dalyviai. Daug triukšmo sukėlė paskutinę akimirką priimtas sprendimas leisti į uždarą Dakaro bivaką per maratono dienas važiuoti nameliais ant ratų, nors iki tol protokole buvo labai aiškiai nurodyta: galima pasiimti asmeninių daiktų ir palapinę, arba miegoti bendrose miegui skirtose erdvėse.
Triukšmas kilo dėl to, kad kol lenktynininkai važiavo savo lenktynių bolidais, prie namelių ant ratų vairo sėsti galėjo mechanikai. Ir galėjo ne tik atvairuoti esą apsisaugoti nuo potencialios COVID-19 grėsmės padėjusias „nakvynės vietas“, bet ir pagelbėti tada, kai prireikė rimtesnio lenktynių bolidų remonto.
Dėl pažeisto protokolo ir skirtingo protektoriaus padangų teisėjams užkliuvo ir Antano Juknevičiaus „Kreda“ ekipažas. Pastaruosius varžybų teisėjai aplankė, kaip sakė, gavę kažkurio lietuvių ekipažo skundą. Paaiškėjo, kad prioritetinio sąrašo vairuotojai turi pasirinkti vieno tipo padangas visoms varžyboms ir keisti jas kitomis draudžia ralio protokolas.