„Gerai, kad šis dviejų dienų košmaras pagaliau baigėsi“, – po finišo lengviau atsikvėpė E. Juškauskas.
Viskas bloga linkme pakrypo tuomet, kai pirmąją maratono dieną likus 70 kilometrų iki finišo subyrėjo „Toyota Hilux“ priekinis reduktorius. Įprastai tai nesukeltų pernelyg daug problemų – įgudę mechanikai šį mazgą gali pakeisti greičiau nei per valandą, tačiau šį kartą teko vertis be jų įgūdžių, rašoma komandos pranešime.
Problemos sekė vieną kitą
Maratono diena tokį gedimą pavertė rimta krize, nes lenktynininkai remontu užsiima patys naudodami detales ir įrankius, kuriuos atsivežė automobilyje.
E. Juškauską sudėtingoje situacijoje išgelbėjo tai, kad sportininkams leidžiama priimti pagalbą iš kitų ralio maratono dalyvių. Galiausiai pavyko gauti tvarkingą reduktorių ir konsultuojantis telefonu su komandos technikais pakeisti detalę.
Atsirado ir dar viena bėda – teko keisti ir vieną priekinio rato lankstą bei tikėtis, kad atsargiai važiuojant atlaikys sulenkti jo tvirtinimo varžtai.
„Šarnyro varžtai sulinko nuo smūgio į priekinį ratą ir nors šarnyrą pasikeitėme, bet važiavome su sulinkusiais varžtais, kurie bet kurią minutę galėjo nutrūkti. Akmenuotus ruožus įveikėme kaip pensininkai – labai saugiai“, – komentavo lenktynininkas.
Atsigriebė smėlio ruožuose
Lietuvių ekipažas atsigriebdavo atkarpose su smėlio danga – ten važiavo savo tempu. To užteko, kad duetas ne tik išlaikytų 25-ąją poziciją bendroje įskaitoje, bet ir iki 10 minučių padidintų persvarą prieš viena vieta žemiau esantį Antaną Juknevičių.
Prisimindamas iki vėlyvos nakties sekmadienį užsitęsusią įtampą A. Paliukėnas konstatavo, kad įvertinus aplinkybes, viskas baigėsi labai gerai.
„Vakar sugedus reduktoriui praradome apie 50 minučių, bet Dakare net ir toks laiko praradimas nėra tragedija. Aišku, dėl tokių dalykų apgailestaujam, bet nieko jau nepadarysi“, – konstatavo šturmanas.
Pagrindinį tikslą – nuvažiuoti antrosios maratono dienos finišą pasiekę lietuvių lenktynininkai perduos „Toyota Hilux“ automobilį Neome jau laukiantiems komandos mechanikams. Šiems atlikus nuodugnią apžiūrą ir būtinus remonto darbus ekipažas ralio maratoną galės tęsti nerizikuodamas pamesti ratų.
Dakaro ralio įskaita po 8 etapų
Visureigiai
Poz. | Ekipažas | Rezult. | Nuo lyderio |
1. | S. Peterhansel / E. Boulanger | 29.36:49 val. | --- |
.. | ............................................. | ............ | ..... |
12. | B. Vanagas / F. Palmeiro | 33.46:43 | +4:09:54 val. |
25. | E. Juškauskas / A. Paliukėnas | 36.44:29 | +7.07:40 val. |
26. | A. Juknevičius / D. Vaičiulis | 36.55:13 | +7.18:24 val. |
33. | G. Petrus / J. Marques | 38.57:16 | +9.20:27 val. |
Motociklai („Original by Motul“ įsk.)
Poz. | Motociklininkas | Rezult. (val.) | Nuo lyderio |
1. | Arūnas Gelažninkas | 36.34:10 | -- |
2. | Maurizio Gerini | 36:38.37 | 4:27 min. |
3. | Emanuel Gyenes | 37.37:19 | +1.03:09 h |
4. | Benjamin Melot | 37.51:53 | +1.17:43 h |
5. | David Pabiska | 39.06:37 | +2.32:27 h |
Keturračiai
Poz. | Lenktynininkas | Rezult. (val.) | Nuo lyderio |
1. | Manuel Andujar | 40.08:45 | --- |
2. | Alexandre Giroud | 40.28:28 | 19:43 min. |
3. | Giovanni Enrico | 40.34:45 | 26:00 min. |
... | ......................... | ............... | ............. |
9. | Laisvydas Kancius | 49.12:12 | +9.03:27 h |