Tokio klausimo trečiadienį sulaukė trijų Dakaro ralių (2022, 2023, 2024) dalyvis Vaidotas Paškevičius, sunkvežimių įskaitoje 2023-aisiais laimėjęs paskutinį ralio etapą.

„Manau, trečia vieta yra nuostabus rezultatas, bet kuri prizinė vieta Lietuvai yra labai geras pasiekimas. Tikrai nereiktų perdegti. Matome, lyderiauja 2024-ųjų čempionas Martinas Macikas, dalyvaujantis savo dvyliktame Dakare, patirties – nors vežimu vežk.

Bendra įskaita po 4 etapų

  1. Martin Macik 26:08:56 val.

  2. Aleš Loprais +45:54 val.

  3. Vaidotas Žala +56:17 val.

Yra kovojęs su visais „Kamaz“ greičiausiais sunkvežimiais, bandyti stengtis jį aplenkti būtų labai rizikinga ir turbūt neverta. Žinoma, Dakaras neprognozuojamas, vien greičio ruožų – virš 5000 km, kažkokios techninės bėdos neišvengiamos ir kažkur tenka stoti.

Manau, Vaido taktika labai gera – važiuoti stabiliai, greitai ir laukti varžovų kluptelėjimų, paklydimų.

Vytis ir bandyti aplenkti? Aišku, Vaidas gali, tą įrodęs ne vieną kartą, jis tą galėtų, bet ant kortos per daug pastatyta, per didelė kaina, vietoj 3-ios ar 2-os vietos gali visai nepasiekti finišo. Manau, dabartinė jo taktika tinkama šiame Dakare“, – tvirtino laidoje „Delfi diena“ viešėjęs V. Paškevičius.

Vaidotas Paškevičius, Miglė Golubovaitė

Gerardo De Rooy`aus komandos sunkvežimį „Iveco“ vairuojantis V. Žala po vieno iš ralio vakarų tiesioginės transliacijos metu pripažino, jog kopose automatinė pavarų dėžė nėra privalumas, varžovai čia turi galimybę naudotis mechaninėmis pavarų dėžėmis, kurios leidžia sutaupyti sekundę, kitą.

Vaidotas Žala, „SKUBA Team“ pilotas vairuoja Gerardo De Rooy`aus komandos sunkvežimį „Iveco“

Gal tai viena priežasčių, kodėl laikas tarp M. Maciko ir V. Žalos auga?

„Tos kelios sekundės varžovų laimimos įveikus vieną kopą, o tų kopų juk labai daug. Ta greičių dėžės funkcija (pakeisti režimą į mechaninę) ypač kopose yra labai naudinga. Tai leidžia sutaupyti laiko.

Juk kopose dalyviai praleidžia ypač daug laiko. Tos papildomos funkcijos nebuvimas Žalai tikrai kiša koją, tiksliau jo sunkvežimis tą funkciją turi, tik ji yra kabinoje žemai, vairuotojui nepatogioje vietoje.

Jis trasoje skriedamas paprasčiausiai negali matyti jos. Vaidas šiuo atveju vargsta, be to, tas sunkvežimis nėra naujausios kartos. Visiškai skirtinga M. Maciko situacija, kuris kasmet savo sunkvežimius tobulina ir varžosi geriausia technika.

Tokiu pat „Iveco“ sunkvežimiu kaip Vaido varžosi kitas čekas Alešas Lopraisas, tačiau jis į šį sunkvežimį įdiegė tą technologiją. Nepaisant tų skirtumų, Vaidas duoda gerą kovą, matėme antradienį, kad praktiškai su A. Lopraisu varžėsi sekundėmis ir jam nenusileido.

Žinome, kad V. Žala – puikus lenktynininkas, tad jis savo meistriškumu kompensuoja technikos trūkumus“, – tvirtino V. Paškevičius, ketinantis sugrįžti į Dakaro ralį kitąmet.

2024-ųjų metų pradžioje Dakaro ralyje lenktyniavęs V. Paškevičius sezoną Lietuvoje tęsė dalyvaudamas mūsų šalies ralio čempionate. Jo ir šturmanės Kamilės Kazickaitės duetui metai susiklostė puikiai – ekipažas tapo čempionais savo klasėje.

Lenktynininkas teigė, kad ralio sezono eigoje nuolat buvo sprendžiami klausimai ir dėl jo dalyvavimo 2025-ųjų metų Dakaro ralyje. V. Paškevičius atskleidė, kad netgi bendravo su viena iš Dakaro sunkvežimių įskaitoje važiuojančių komandų bei derėjosi dėl galimybės iš jų nuomotis sunkvežimį.

„Nenuleidome rankų, bandėme rasti tinkamiausią sprendimą. Diskutavome su „Buggyra Racing“ komanda, kuri gamina greitus, lengvus sunkvežimius. Po šių metų Dakaro jie pradėjo gaminti naują produktą, naują sunkvežimį, atitinkantį visus Dakaro reikalavimus ir turintį galingiausią variklį sunkvežimių kategorijoje.

Tačiau komanda šį sunkvežimį labai ilgai gamino, todėl būtų tekę į 2025-ųjų Dakarą važiuoti su visiškai neištestuota technika. Tokios rizikos prisiimti negalėjome, todėl minties startuoti šių metų Dakare atsisakėme“, – kalbėjo lenktynininkas.

Vaidotas Paškevičius