Bet atsipalaiduoti neleido ir tai, kad 9-oje vietoje buvęs Lucas Moraes prieš paskutinio etapo startą nuo sportininkų atsiliko vos 5 min. 6 sek. O prieš dešimtoje vietoje įsitaisiusį Mathieu Serradorį, „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ ekipažas turėjo vos 7 min. 41 sek. pranašumą.
223-uoju numeriu pažymėtas lietuvio ir esto ekipažas paskutinį greičio ruožą įveikė per 1 val. 47 min. ir 12 sek. Tai lenktynininkams garantavo 9-tą vietą paskutiniame Dakaro etape ir rekordinę 8-tą vietą bendroje įskaitoje.
„Padarėme tai drauge! TOP 8 rezultatas Dakare – naujas puslapis Lietuvos ir Baltijos šalių istorijoje. Nuoširdžiai, dar kol kas negaliu tuo patikėti.
Nebuvo lengva, nes šiandien už nugaros turėjome alkanus persekiotojus, tačiau tikslus ekipažo darbas jų pastangas mus pasivyti – paliko bevaisėmis“, – po istorinio Dakaro finišo pasakojo B. Vanagas.
Iki šiol geriausias rezultatas Dakare – 2019 metais Pietų Amerikoje užimta 11-a vieta kartu su šturmanu Sebastianu Rozwadowskiu.
Prieš pat išvykstant į Dakarą, Vilniaus oro uoste B. Vanagas pranašiškai užsiminė apie šį jo pasiektą ir dar niekieno nepagerintą rezultatą. Praėjo penkeri metai ir pats lenktynininkas pagerino savo ir Lietuvos rekordą.
Šių metų Dakare „TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ užfiksavo ir dar vieną rekordinį pasiekimą. 10-asis etapas įgulai buvo itin sėkmingas – 371 km greičio ruožą B. Vanagas ir K. Sikkas įveikė per 3 val. 25 min. 31 sek. ir užėmė trečią vietą, bei pagerino prieš tai buvusį ketvirtos vietos aukščiausią pasiekimą greičio ruože.
Dakaro ralio rikiuotė (automobilių klasė):
1. | C. Sainz | 48:15:18 val. |
2. | G. de Mevius | +1:20:25 val. |
3. | S. Loeb | +1:25:12 val. |
4. | G. Chicherit | +1:35:59 |
5. | M. Prokop | +2:16:43 |
6. | G. Botterill | +2:40:33 |
7. | G. de Villiers | +2:50:26 |
8. | B. Vanagas | +2:57:17 |
9. | L. Moraes | +3:03:12 |
10. | M. Serradori | +3:04:12 |
Viso Dakaro metu organizatoriai stengėsi nustebinti tiek dalyvius, tiek žiūrovus, tiek ir dideles apkrovas patiriančią techniką. Ir tai jiems puikiai pavykdavo, nes kiekvienas greičio ruožas pateikdavo savotiškų siurprizų – netikėtų rokiruočių TOP pozicijose, lyderių pasitraukimų, klaidžiojimo trasoje dėl sudėtingos navigacijos ir įvairiausių techninių gedimų.
Paskutiniame greičio ruože lenktynininkų laukė vos 3 proc. žvyrkelio, net 71 proc. smėlio ir 26 proc. akmenų. Žinant, kad tai paskutinis etapas ir įvertinus neženklius laiko skirtumus tarp pirmojo dešimtuko lenktynininkų, komandoms, žiūrovams ir sirgaliams tai pats buvo pats dramatiškiausias greičio ruožas.
Ekipažai per 12 etapų ir dvi savaites iš viso įveikė beveik 8 tūkst. kilometrų, iš kurių net 4,7 tūkst. kilometrų buvo greičio ruožai. Į Saudo Arabiją persikėlusios lenktynės čia vyko jau penktą kartą.