Dar gegužę ralio organizatoriai pranešė, jog Dakaras prasidės sausio 3 dieną Bišos mieste ir baigsis sausio 17 dieną Šubaitoje. Jis pasižymės keletu svarbių iššūkių, o kai kurių vairuotojų laukia pokyčiai.
Pranešime spaudai skelbta, kad automobiliai, sunkvežimiai ir motociklai penkias lenktynių dienas važiuos skirtingais maršrutais, todėl organizatoriams teko sukurti daugiau trasų nei įprastai, o dėl to laukia trys pasikeitimai.
Saudo Arabijoje temsta anksti, todėl mėgėjams tekdavo važiuoti naktį, o dabar to daryti neteks. Neišlos automobilių ekipažai, nes šturmanams teks daugiau naviguoti – motociklai nepaliks rėžių. Esą taip siekiama ir saugumo, nes motociklininkai išvengs dulkių kamuolių ir apsilenkimų su automobiliais.
2025 m. Dakaro ralio trasa
Lenktynės sudarys 12 etapų. Jos startuos Bišoje nuo prologo ir žiedinio greičio ruožo. Dalyvių lauks greičio ruožai, kurie viršys 350 km, taip pat 48 valandų bei maratono greičio ruožai.
Įdomu, jog paskutiniai trys etapai vyks tuščiausioje planetos vietoje – „Empty Quarter“. O 12-ame etape bus skelbiamas masinis startas, kuris primins senuosius Dakaro ralio laikus.
Ketvirtadienį varžybų organizatoriai surengė prezentaciją, kurios metu ralio vadovas Davidas Castera išsamiau pristatė artėjančių lenktynių trasą.
Pranešta, jog dalyviai startuos prologu Bišoje. Pirmasis etapas bus 500 km ilgio, tik kiek daugiau nei 80 km bus normaliu keliu. Šis etapas ir prasidės, ir baigsis Bišoje.
O po jo, sausio 5 d. seks 48 val. trunkantis etapas. Pirma jo dalis truks 16 val. automobiliai važiuos 276 km, o motociklai – 237 km. Ten jų lauks šešios poilsio zonos, kur jie galės pasistatyti savo palapines ir poilsiauti.
Per likusį laiką vairuotojai turės įveikti dar kelis šimtus kilometrų, bendra etapo trasa – 1006 km motociklams ir 1067 km automobiliams.
Sausio 7 d. dalyviai iš Bišos judės į Al Henakijos miesto. Tą dieną jie turės įveikti 848 km, o 352 km iš jų bus keliu. Tiesa, Dakaro vadovas šį etapą vadina pereinamuoju, bet žada technišką startą.
Ketvirtas ir penktas etapas susijungs į maratoną. Ketvirto etapo pabaiga bus maratono bivuakuose, iš kurio kitą dieną dalyviai leisis į penktąjį etapą. Pasak D. Castera’o, motociklų vairuotojai turės 1,5 val. laiko pasiremontuoti, o sunkvežimių ir automobilių vairuotojai turės visą naktį.
Ketvirto etapas yra iš Al Henakijos į Alulą. Vairuotojus lydės akmenys ir reikalaus techniškumo, vėliau smėlis ves iki Alulos kanjonų. Viso – 588 km.
Penktas etapas iš Alulos nuves į Hailą. Kaip prezentacijoje teigia organizatoriai, tai dar akmenuotesnis ir techniškesnis etapas, kuris truks 491 km. Finiše dalyvių lauks poilsio diena.
Šeštasis etapas startuos sausio 11 d. lenktynininkai varžysis iki Al Duvadimį. Ši atkarpa tęsis 815 km. D. Castera perspėja, jog pirmoji dalis bus labai akmenuotas, o kitoje pusėje teks maudytis smėlyje ir kopose.
Septintame etape motociklininkų ir vairuotojų keliai vėl išsiskirs. Šiame etape šturmanams teks daugiau naviguoti, nes nesimatys motociklų vėžių, o motociklininkams nereikės baimintis juos lenkiančių automobilių.
Panašu, jog tai bus vienas sudėtingiausių etapų. Motociklams teks įveikti 724 km, o automobiliams 745 km.
Aštuntame etape dalyvių keliai vis dar nesusitiks, o iš Al Duvamio į Riadą teks nuvažiuoti po daugiau nei 700 km.
Devintajame etape laukia šiek tiek poilsio ir kelionė iš Riado į Haradą. Dalyviai vėl varžysis bendroje trasoje, kuri truks 589 km.
Iš Harado lenktynininkai persikels į Šubaitą, kurioje sausio 15 d. prasidės dešimtasis ruožas. Dakaro vadovas sako, jog jis prasidės anksti ryte, o dalyvių laukia „10 ypatingų kilometrų kopose“. Trasos vėl išsiskirs, bet abi truks daugiau nei 600 km.
Vienuoliktame etape dalyviai darys lanką aplink Šubaitą, o šį kartą ir sunkvežimiai turės atskirtą trasą. Šiame etape net 300 km trasos bus kopose, todėl reikalaus iš lenktynininkų itin daug susikaupimo. Motociklai važiuos 553 km, sunkvežimiai – 447 km, o automobiliai turės įveikti 516 km.
Paskutinis etapas sausio 17 d. irgi vyks Šubaitoje, kur lenktynininkai pradės varžybas masinio starto metu, o trasa tęsis viso labo 132 km.
Lietuviai Dakare
Šiuo metu žinoma, kad Dakare dalyvaus bent 11 ekipažų iš Lietuvos. Motociklų klasėje varžysis Arūnas Gelažninkas, Modestas Siliūnas, Nerimantas Jucius, Mykolas Paulavičius ir Gediminas Šatkus. Bagių klasėje startuos Gintas Petrus, o sunkvežimį „Iveco“ vairuos Vaidotas Žala.
Automobilių klasėje lenktyniaus trys ekipažai: Benediktas Vanagas ir Rokas Baciuška pilotuos „Toyota“ visureigius, o Vladas Jurkevičius ir jo šturmanas Aisvydas Paliukėnas į smėlynus leisis su „Mini“.
„Dakar Classic“ įskaitoje važiuos Karolis Raišys su šturmanu Ignu Daunoravičiumi, kurie ralį bandys įveikti 46 m. senumo „Land Rover 109 Station Wagon“.