Lenktynininkas sako, jog likus keletui dienų iki išvykimo nuotaikos pakankamai geros, jis jaučiasi ramus ir pasiruošęs šturmuoti smėlynus.

„Dabar esu labai ramus. Ruošiamės, sportuojame, treniruojamės. Kalėdos kiek keistesnės, nes gruodžio 29 d. jau reikia išskristi, tai nei pašvęsti, nei ką, bet tokia jau sporto dalia. Kol kas viskas gerai, ne pirmą kartą važiuojame, manau, kad esu užtikrintas. Ten pasakysiu, ar pasiruošę, bet šiuo momentu esu pasiruošęs“, – nuotaikomis dalijasi R. Baciuška.

Pirmus tris kartus į Dakarą jis leidosi bagiu. Tik startavęs 2022 m. SSV klasėje jis iškovojo trečiąją vietą, po metų – stojo ant antros vietos laimėtojo pakylos. Šiemet jau kiek galingesnėje „Challenger“ klasėje lenktynininkas užėmė trečiąją vietą. Tokie rezultatai paskatino jį šokti į dar rimtesnę klasę ir artimiausiame Dakare startuoti T1+ klasėje automobiliu „Toyota“.

„Mes su bagiais kitose kategorijose esame jau viską įrodę ir liko vienas neišspręstas klausimas – ši aukščiausia automobilių klasė. Dirbome visus metus, ieškojome partnerių, stengėmės rasti bendrą su kolegomis, įgyvendinti savo planus ir paskutiniu metu viskas pavyko. Viskas susidėliojo iki Dakaro likus dviem mėnesiams, atsirado keli nauji rėmėjai, labai smagu, kad patikėjo ir reikės jų nenuvilti“, – apie tokį sprendimą pasakoja R. Baciuška.

Į Lietuvą iš Dakaro grįžta trečią vietą iškovojęs Rokas Baciuška

Nepaisant to, jog lenktynininkas jau turi patirties rungtis tokio lygio varžybose, tačiau pasikeitus technikai teko šiek tiek prisitaikyti. Vis dėlto, pilotas tarp bagio ir automobilio valdymo daug skirtumų neįžvelgia.

„Galvočiau, kad gabaritai tikrai skirtingi ir automobilis yra sunkesnis. Jis yra žymiai greitesnis, nes greitis su automobiliu – 170 km/ val, o su bagiu buvo 135 km/val. Tokie būtų didesni skirtumai. Žinoma, daugiau darbo bus važiuoti automobiliu, nes prakirtus padangą, ji sveria virš 42 kg, tai tikrai bus ką veikti. Yra mikro skirtumų, pavyzdžiui, su mašina kai kur reikia būti atsargesniu, nes didesnis greitis. Reikia turėti didesnę koncentraciją, organizmas reikalaus daugiau dėmesio ir susikaupimo, kad nepadarytum klaidos“, – skirtumus vardija R. Baciuška.

Laidoje „Nepatogūs klausimai“ lenktynininkas buvo gavęs klausimą, kada planuoja konkuruoti su Benediktu Vanagu Dakare, jis atsakė, jog pavykus į ralį išvykti automobiliu, konkurentus jis „draugiškai įveiktų“.

„Bus įdomu pakonkuruoti su juo. Taip tiesiai nesakiau, kad aš jį aplenksiu. Mano tikslas yra TOP 10. Nėra taip, kad tikslas – aplenkti Vanagą. Manau, kad svarbu visų lietuvių bendras rezultatas. Turime kitų priešininkų, kurie yra stipresni ir turime juos aplenkti kartu“, – savo atsakymą patikslina sportininkas.

Rokas Baciuška

Pasak R. Baciuškos, rezultatą prognozuoti yra sunku, nes tai – komandinis darbas, todėl užimta pozicija priklauso ne tik nuo vairuotojo ir jo gebėjimų, bet ir kitų komandos narių indėlio.

Lietuviai visada konkuruoja su lietuviais, o aš darau savo darbą, darysiu ką moku, kaip moku, o po to – viskas susidėlios. Ne viskas priklauso nuo vairuotojo, priklauso ir nuo šturmano, nuo mechanikų. Pavyzdžiui, mechanikai prastai išsimiegojo, neprisuko kažkokio varžto, tai Dakaras gali pabaigti ir pirmą dieną, ir priešpaskutinę dieną.

Tai nėra tas pats, kas nusipirkti sportbačius ir bėgti 100 metrų – kiek laiko skirsi, tokį rezultatą ir turėsi. O čia susideda labai daug detalių, pavyzdžiui, šturmano ar vairuotojo klaida. Žinoma, reikės didžiausios sėkmės, kaip sakoma, ant sėkmės niekur nenuvažiuosi, bet bandysime kovoti.

Jeigu būtų mano vieno pasirodymas, aš bėgu 100 metrų, tai aš iš karto galėčiau pasakyti rezultatą, nes aš žinau save, o čia sudėtinga prognozuoti. Aš galiu laimėti vieną etapą, bet kitą dieną kažkas atsitiks“, – sako R. Baciuška.

Rokas Baciuška rungtyniaus „Rallye du Maroc“

Jis pasakoja, kad konkurencija šioje klasėje – milžiniška. Keletą metų atgal dar buvo lengva patekti ir tarp penkių geriausiųjų, tačiau dabar kiekvieną dieną vis kitas lenktynininkas gali laimėti greičio ruožą. Kova nusimato intensyvi, o svarbiausia – išlaikyti šaltą protą.

„Čia ne vienos dar dviejų dienų ralis, o 14-likos. Nusimato nemažai nuovargio, tiek fizinio, tiek psichologinio, bet viskas pasimatys pirmosiose dienose“, – priduria lenktynininkas.

Vienu iš savo didžiausių privalumų šiame ralyje R. Baciuška išskiria gerą techniką, kopų smėlį jis skros „Overdrive Racing“ komandos automobiliu „Toyota GR DKR Hilux EVO T1 Ultimate“, kuris pagamintas dar šiemet.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją