Ralyje startuos 161 automobilių ekipažai, dar daugiau varžysis motociklų įskaitoje – 196. Be to, bus 75 sunkvežimiai ir 40 keturračių. Sportininkams teks įveikti daugiau nei 8000 km distanciją.
2012-aisiais triumfavęs Stephane'as Peterhanselis, šiemet lenktyniausiantis „Mini“ automobiliu, ir vėl bandys įrodyti, jog yra geriausias Dakaro ralyje. Daugkartiniam varžybų nugalėtojui bandys pasipriešinti ne tik komandos draugai – Krzysztofas Holowczycas ir Nany Roma, bet ir kiti varžovai, tarp kurių gerai žinomi 2010-2011 m. ralio nugalėtojai: Carlosas Sainzas bei Nasseras Al-Attiyah. Pastarieji du šiemet lenktyniaus su specialiais šioms varžyboms ruoštais bagiais.
Tarp greičiausiųjų turbūt ir vėl išvysime ne pirmus metus Dakaro ralyje dalyvaujančius Ginielį de Villiersą bei Robby Gordoną. Amerikietis ir vėl bandys įveikti iššūkius su „Hammer“ visureigiu. Tuo tarpu G. de Villiersas sės už „Toyota Hilux“ automobilio vairo.
Motociklininkų klasėje favoritu jau ne pirmus metus laikomas KTM motociklu lenktyniausiantis Cyrilas Despres. Deja, lauktos kovos tarp prancūzo ir pagrindinio jo varžovo Marco Comos šiemet neišvysime. Ispanas nespėjo laiku išsigydyti dar praėjusiais metais Maroke vykusių varžybų metu patirtos peties traumos. M. Comą Dakaro ralyje pakeis Kurtas Caselli. Amerikietis 2012 m. su KTM komanda iškovojo antrąją vietą „Baja 1000“ varžybose.
Gerų rezultatų šiemet ir vėl bus tikimasi iš čiliečio Francisco Lopezo. Tarp greičiausiųjų taip pat turėtume išvysti Helderį Rodriguesą, Davidą Casteu, Jardį Viladomsą, Andersą Palą Ullevalseterį bei kitus sportininkus.
Keturračių klasėje dėl aukščiausių pozicijų šiemet kovos tik vienas iš garsiųjų Patronellių – Marcosas. Įdomu tai, jog tiek minėtasis Marcosas, tiek jo brolis Alejandro buvo nusprendę nedalyvauti šių metų Dakaro ralyje. Vis dėl to vienas iš Patronellių persigalvojo ir nusprendė lenktyniauti su „Yamaha“ keturračiu.
Sunkvežimių klasėje Dakaro ralio nugalėtojo titulą bandys apginti pernai triumfavęs Gerardas de Rooy‘us. Pastarajam bandys pasipriešinti jo pusbrolis Hansas Stacey.
„Iveco“ atstovus šiemet bandys įveikti „Kamaz“ sunkvežimiais lenktyniausiantys sportininkai, tarp kurių, praėjusiais metais trečias likęs kazachstanietis Arturas Ardavičius. Tarp greičiausiųjų taip pat turėtume išvysti jau ne pirmus metus Dakaro ralyje dalyvaujantį Alesą Lopraisą.
Tarp varžybų dalyvių išvysime ir keletą lietuvių – „Yamaha“ motociklu lenktyniausiantį Gintautą Igarį bei „Oscar 3“ visureigį pilotuosiantį Benediktą Vanagą ir jo šturmaną Saulių Jurgelėną.
Dakaro ralis sportininkams niekada nebuvo lengvas. Ne išimtis bus ir šį kartą. Pirmoji varžybų diena – tik trumpas apšilimas 13 km greičio ruože. Tuo tarpu antrąją dieną dalyvių laukia pirmas rimtas iššūkis – nedidelės smėlio kopos. Vėliau sportininkams bus tik dar sunkiau.
B. Vanagas: tai - didžiausias išbandymas mano gyvenime
Dakaro ralį šturmuos ir Benediktas Vanagas su šturmanu Sauliumi Jurgelevičiumi. BTV siūlo išskirtinę galimybę stebėti, kaip lietuvių ekipažui seksis pavojingiausiame ralyje visame pasaulyje, kuris jau nusinešė 25-ių dalyvių gyvybes per visą savo istoriją nuo 1979 metų.
„Jaudulys auga. Tačiau Dakare svarbiausia neprarasti blaivaus proto“, - pasakojo B. Vanagas, kurio ekipažas šiais metais bandys įveikti pavojingiausio ralio pasaulyje trasą Pietų Amerikoje.
„Pasiruošimas raliui vyksta dviem etapais. Kadangi tai yra labai techninė sporto šaka, tai žinoma, kad labai svarbu yra automobilis. Tad su šita pasiruošimo dalimi viskas aišku - jis jau Pietų Amerikoje. Antroji dalis, kurios negalima pamiršti iki pat ralio pradžios yra fizinis pasirengimas. Mums svarbiausia ištvermė, todėl reikia kasdien ją stiprinti. O dėl psichinės būklės besitvarkant su visais sunkumais - negaliu pasakyti. Sunku. Bus matyti“, - prieš išvykimą į Pietų Ameriką pasakojo B. Vanagas.
„Dėl ko labiausiai jaudinuosi? Dėl automobilio techninės būklės. Ar atlaikys, ar viskas bus gerai? Labiausiai bijau smėlingojo ruožo, bet jaučiu, kad viskas bus gerai. Talismanų į kelionę neimu - ir taip susitvarkysiu. Žmona nesijaudina - ji tik džiaugiasi. Aišku, tai pavojingiausias ralis pasaulyje, tačiau ji mane jau gerai pažįsta ir žino, kad man iššūkių reikia kaip oro. Todėl ir drausti nėra jokios prasmės. Turėsime penkias dienas aklimatizacijai. Aš labai tikiuosi, kad jų užteks - vis dėlto Pietų Amerikoje laukia visai kita laiko uosta bei kitoks oras. Manau, kad tai bus nereali patirtis. Tačiau aišku, patys suprantame, kad lengva nebus“, - prieš prasidedant didžiausiam gyvenimo nuotykiui sakė B. Vanagas.