Visas Dakaro ralio naujienas galite rasti specialioje DELFI Dakaro rubrikoje čia. Sekite karščiausius įvykius gyvai drauge su Pauliumi Garkausku tiesiogiai iš Peru DELFI Auto feisbuko paskyroje.
Kaip aiškino Antanas Juknevičius, tai, kas nutiko jo komandai, galėjo nutikti bet kam. Į bivaką po trečiosios dienos greičio ruožo ekipažas grįžo kaistančiu varikliu. Į aušinimo sistemą iš kažkur patekdavo oro, užvirdavo aušinimo skystis ir šaudavo lauk iš visos sistemos. Teko stoti daugybę kartų ir visų prašyti vandens. Gedimas buvo iš sunkiųjų – nesandari variklio galvutės tarpinė – mechanikams teko perrinkti variklį. Tam, kad tas būtų padaryta greičiau, prie darbo stojo ne tik „Craft bearings“, bet ir „Agrorodeo“ ekipažo technikų komanda.
Visgi dėl klaidos nutiko taip, kad mechanikai užkabino dėžutę, kurioje buvo variklio galvos vožtuvų gaubteliai ir vienas iš keturių įkrito į variklio vidų. Teko dar kartą ardyti variklį, tačiau likus porai valandų iki starto minėtos nedidukės detalės niekas nebuvo suradęs. Netikėtai pradingusi detalė atsirado alyvos karteryje ir būtent tai įžiebė viltį.
Viskas, ko reikėjo ekipažui, tai užvestu automobiliu pasirodyti iki kol nesibaigė registracijos greičio ruožui laikas. Ir „Craft bearings“ tą padaryti spėjo – atvažiavo tiksint paskutinėms sekundėms. O užsiregistravę grįžo atgal į serviso zoną, kad automobilis būtų baigtas tvarkyti. Nusprendė, kad šiems metams svarbiausia pasiekti finišą, mat viltys dėl gero rezultato – palaidotos.
„Būtų apmaudu, jeigu būtų jubiliejinis, 10-asis Dakaro ralis, ir nebaigtas“ – kalbėjo A. Juknevičius, svarstęs galimybę pasinaudoti ir Dakaro ralio organizatorių naujove – galimybe startuoti maratonui įpusėjus ir važiuoti tik pusę jo.
Nepaisant džiugių emocijų lekiant į startą, diena lenktynininkams nebuvo lengva. Iš pradžių demonstravę gana neblogą tempą, maždaug viduryje 405 km ilgio greičio ruožo jie pranešė, kad vėl kaista variklis. Galiausiai išvargęs ekipažas finišą pasiekė būdami 49-i. Absoliučioje įskaitoje ekipažas nepaisant visų sunkumų kopia aukštyn ir yra 50-oje vietoje.
„iGo2Dakar“ žurnalistai, sulaukę A. Juknevičiaus ir D. Vaičiulio finiše, pasakoja, kad po to, kai visureigis apsivertė antrame greičio ruože, kėbulas liko nesandarus, o „fesh-fesh“ smėlyje toks važiavimas reiškia, kad salonas iš karto paskęsta dulkėse.
„Pridulka tiek, kad viduje nematome vienas kito. Turi stoti, negali važiuoti“, – kalbėjo A. Juknevičius.
Atsakymo, kas bus toliau, kol kas ekipažas neturi. Mat variklis tebekaista, nors ir mažiau – nebereikia kas 10 minučių stoti. Visgi, pastebėjo A. Juknevičius, ekipažas nesandarią tarpinę pakeitė tik po viena variklio galvute, o jų „Hilux Overdrive“ turi dvi variklio galvutes, kad problemų gali būti ir su antrąja.
Pakirto virusas
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis, „General Financing team Pitlane“ ekipažas, startavo 10-oje pozicijoje, tačiau jau pirmame greičio ruožo punkte krito žemyn net už 30-uko ribos. Paaiškėjo, kad ekipažui teko kaip reikiant pavargti išsikapstant iš klampaus „fesh-fesh“ smėlio.
„Nelabai lengva tą daryti, ypač, kai neturi jėgų“, – prisipažino B. Vanagas, kuris dar dieną anksčiau pasijuto blogai, o vėliau paaiškėjo, kad greičiausiai komandos lyderį kamuoja virusas.
Į trasą lenktynininkas išvažiavo prigirdytas vaistų ir, kalbėjo, jog jaučiasi vidutiniškai, bet pastebėjo, kad vaistai atėmė gebėjimą susikoncentruoti, tad važiuoti buvo tikrai sudėtinga. Į finišą lenktynininkas atvažiavo turėdamas 38 laipsnius temperatūros ir nuoširdžiai pasidžiaugęs, kad diena baigėsi.
Didelių nuostolių, kalbėjo lenktynininkai, jie neturėjo – teko tik pasikeisti du ratus. Pasiekus uždarą dalyvių stovyklą mechanikų komanda jiems atsiuntė sąrašą punktų, ką reikėtų patikrinti. Ekipažas šiandien važiavo ne taip greitai, be to, užtruko įklimpęs smėlynuose, tad finišą pasiekė būdami 18 bendroje įskaitoje ir kristelėję į 12 vietą absoliučioje įskaitoje.
Teko klimpti ir keisti ratus
„Agrorodeo“ – Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno – ekipažas nebe pirmą Dakaro dieną pradingsta iš visų radarų ir lietuviai galimybės stebėti, kaip važiuoja lenktynininkai, neturi. Visgi jei pirmąją tokio dingimo dieną visa Lietuva ėjo iš proto, dabar reaguojama šalčiau ir ramiau.
Diena duetui nebuvo lengva. Pirmiausia teko pusvalandį krapštytis iš klampaus „fesh-fesh“ smėlio, kai jie buvo priversti sustoti, mat kelią buvo užtvėrę įklimpę kitų dalyvių ekipažai. Vėliau pramušė du ratus, tad teko stoti vėl ir juos keistis.
„Gavom „fesh-fesh“ į ausis, burną, nosį, akis – visur. Trasoje buvo nemažai akmenų, matomų ir nelabai. Skaudėjo ir mums, ir automobiliui – kad ir kaip saugojom, pramušėm du ratus“, – pasakojo S. Jurgelėnas.
Be to, nemažai laiko ekipažas sugaišo užstrigęs už sunkvežimio. Kad ir kaip lietuviai mygė signalą, nurodantį, kad priekyje esantis ekipažas privalo praleisti važiuojančius greičiau, sunkvežimis nesitraukė į šalį.
„Vaidotas jau buvo pasiruošęs protestų prirašyti ir visko. Gerai, kad vėjas papūtė, nupūtė dulkes ir galėjome aplenkti matydami, kur važiuojam. Bet kas iš to, po to pramušėm ratą ir vėl visi, kuriuos buvome aplenkę, mums į priekį sulindo“, – kalbėjo šturmanas.
Visgi ekipažas pasirodė išties puikiai. „Agrorodeo“ finišą pasiekė būdami 23-i, o absoliučioje įskaitoje šoktelėjo į 16-ą vietą.
Liko be stabdžių
Arūnas Gelažninkas, „East and Nord by Lituanica“ komandos lyderis, Lietuvai kol kas pelnantis geriausius motociklininkų kada nors Dakare pasiektus rezultatus, vis dar džiugina greičiu. Tačiau ramiai į pirmąją maratono, kai negalima technikų pagalba, dieną išvažiavęs motociklininkas nesklandumų neišvengė.
Pirmiausia sutriko jo GPS įrangos veikimas, tad lietuviai prarado galimybę stebėti, kaip jam sekasi važiuoti. Tik menki informacijos trupiniai rodė, kad lenktynininkas juda pirmyn ir niekur nesustoja.
Finišą A. Gelažninkas pasiekė žemiau nei dieną anksčiau –42-oje vietoje, o absoliučioje įskaitoje taip pat smuktelėjo – į 37-ąją vietą. Tačiau priežastis ganėtinai rimta – techninės problemos su motociklu. Pasirodo, įveikęs kone du trečdalius greičio ruožo, lenktynininkas liko be galinių stabdžių.
„Greičiausiai trenkiausi į akmenį kažkur, tai riedėjau saugodamas ir save, ir motociklą. Bet jau pasikalbėjome su kitais motociklininkais, jau turime strategiją, kaip remontuosimės“, – neslėpė lietuvis.
Stebisi, kaip atlaiko motociklas
Motociklininkų vienišių klasėje važiuojantis Balys Bardauskas, „Ąžuolas team“ narys, visą Dakaro ralį važiuoja neturėdamas motociklininkų pagalbos, tad tai, kas kitiems lenktynininkams yra maratono diena, jam – kasdienybė.
Tačiau ir jis pasiekęs finišą neslėpė nuovargio: „Darbinė trasa. Akmenys iš smėlio išlindę, sunkvežimiai lekiantys. Jau šiandien jaučiuosi pavargęs, tikrai.“
Tačiau blogiausia motociklininkui buvo ne „fesh-fesh“ smėlis, kuris sukėlė keblumų visiems, o akmenuoti ruožai. Per juos, prisipažino pirmasis lietuvis, dalyvaujantis motociklininkų vienišių klasėje, pavažiuoja sunkiai.
„Buvo ką veikti, stebiuosi, kaip motociklas išlaiko tokius krūvius“ – kalbėjo kaip reikiant nuvargęs sportininkas.
Motociklininkų įskaitoje jis finišavo 92-oje vietoje, o tai leido absoliučioje įskaitoje iškopti į 100-ąją vietą. Vienišių klasėje, kuri B. Bardauskui svarbiausia, motociklininkas pakilo į 19-ąją vietą.
Nugalėtojai įskaitose
Motociklų klasėje ketvirtame greičio ruože pergalę pelnė Ricky Brabecas. Jis yra ir absoliučios šios klasės įskaitos lyderis.
Keturračių klasėje pergalę ketvirtąją dieną šventė Nicolas Cavigliasso, jis taip pat yra ir lyderis absoliučioje įskaitoje.
Automobilių klasėje nugalėjo Nasseras Al-attiyah, atstovaujantis „Toyotos“ komandai. Katarietis yra ir šios klasės absoliučios įskaitos lyderis.
SxS klasėje pergalę šventė Sergejus Kariakinas su Antonu Vlasiuku. Jie taip pat yra šios klasės absoliučios įskaitos lyderiai.
Sunkvežimių klasėje ketvirtą Dakaro dieną greičiausi buvo „Kamaz“ atstovai su Andrejum Karginovu. Tačiau absoliučios įskaitos lyderis yra tos pačios komandos atstovas Eduardas Nikolaevas.