Trečioji Dakaro diena ne vienai komandai tapo jėgų ir kantrybės išbandymu. Komandos pasakojo, kad keblumų kėlė ne tik navigacija, bet ir akmenys – du ekipažai „pramušė“ visus atsarginius ratus, todėl pagalbos prašė varžovų. Nesėkminga diena buvo ir motociklininkams, o Arūnas Gelažninkas neišvengė traumos.
Finišą 33-oje pozicijoje pasiekęs motociklininkas skundėsi, kad skauda ir dešinę, ir kairę koją. Į vieną pataikė akmuo, kita, pasakojo jis, nukentėjo tada, kai lenktynininkas užsižiūrėjo į kelio knygą, nesuvaldė motociklo ir krito. Incidento metu motociklas prispaudė dešinę koją.
„Dešinę skauda, tačiau galiu lankstyti, bet kairę geriau būti ištiesus, ji beveik nesusilenkia“, – traumas nupasakojo A. Gelažninkas.
Džiaugsmą pritemdė akmenys
Trečiajame greičio ruože sėkmė nelydėjo ir Vaidoto Žalos su Sauliumi Jurgelėnu, „Agrorodeo“ ekipažo. Jie finišą pasiekė būdami 32-oje pozicijoje.
„Kaip kartais sekasi, taip kartais ir nesiseka. Per dieną „pramušėm“ 6 ratus, du skolinomės iš kolegų. Išnaudoję visus rezervus,nemažą greičio ruožo dalį važiavome gana sklandžiai, tačiau likus maždaug 40 kilometrų, vėl prakiuro padanga, todėl į finišą atvažiavome ant ratlankio“, – pasakojo V. Žala.
Lenktynininkas aiškino, kad paskutinius kilometrus važiavo vis stodami ir pasikeisdami visiškai suplėšytą padangą į mažiau suniokotą.
„Paskutinius kilometrus važiavom lėtai, gal 50 km/val., norėjom kuo mažiau „reikalų“ pridaryti automobiliui, bet vis tiek pridarėm. Pamoka tokia, kad tempo turėti neužtenka, reikia mokėti ir jį valdyti. Šiandien nesuvaldžiau“, – nusivylimo neslėpė pilotas.
S. Jurglėnas pasakojo, kad išnaudojus visą ratų rezervą buvo galima laukti „Mini“ sunkvežimio, tačiau tai būtų užtrukę ganėtinai ilgai, todėl lenktynininkai nenorėjo per daug atsilikti.
Pareikalavo kantrybės
Diena nesidžiaugė ir Antanas Juknevičius ir su Dariumi Vaičiuliu, „Kredos“ ekipažas. Iš Dakaro pankais vadinamos komandos trečiasis greičio ruožas pareikalavo daug kantrybės, mat jie, kaip ir V. Žala, „pramušė“ daugiau ratų nei turėjo atsarginių ir buvo priversti vieną skolintis iš kitų dalyvių.
„Šiandien prisidarėm klaidų sočiai. Buvau nekantrus, net keturis ratus „pramušėm“. Buvom ir paklydę, bet sunkiausia buvo startuoti už sunkvežimių. Nuo jų kyla daug dulkių, juos sunku aplenkti“, – sakė lenktynininkas.
A. Juknevičius pripažino, kad kartais neišlaukdavo tinkamo momento lenkimui ir rizikuodavo, o kai kurie tokie atvejai pasibaigė sustojimu dėl prakiurusios padangos. Abu komandos pilotai, finišavę 37-oje pozicijoje, sutiko, kad tiek vargo nebūtų buvę, jei greičio ruože būtų mažiau akmenų.
Pasirinko tinkamą strategiją
Iš lietuvių aukščiausioje, 16-oje, vietoje finišą pasiekęs Benediktas Vanagas su šturmanu Filipe Palmeiro, „Inbank team Pitlane“ ekipažas, buvo nusiteikę optimistiškiau ir džiaugėsi, kad ratų keisti šią dieną nereikėjo. Pilotas pasakojo, kad trečiojo greičio ruožo pradžia ir pabaiga buvo labai klaidingos ir sudėtingos.
„Labai saugojau automobilį, todėl išsaugojau visus ratus. Filipe darbas džiugina, keliose vietose mąsčiau, kur jis mane veda, tačiau kryptis buvo teisinga“, – aiškino lenktynininkas.
B. Vanagas pasakojo, jog greičio ruože buvo sustojęs prie nelaimės ištikto kolegos – Rusijos lenktynininko Vladimiro Vasiljevo, kurio bagis užsidegė.
„Tuo metu sugaišau apie 5 minutes, tačiau organizatoriai šį laiką turėtų kompensuoti“, – pasakojo B. Vanagas.
Dienos pabaigoje paaiškėjo, kad būtent taip ir nutiko – B. Vanago pozicija buvo kilstelėta iš 16-osios, į kurią nusmuko po finišo, į 15-ąją vietą.
Prisiminė V. Žalos pamoką
Edvino Juškausko ir Aisvydo Paliukėno komanda šiandien važiavo pakankamai užtikrintai, tačiau nesklandumų neišvengė. Šiandien Dakaro naujokams, įsigijusiems kadaise V. Žalai priklausiusį automobilį, buvo „dingęs“ akceleratorių, ir jį jiems reikėjo kalibruoti iš naujo.
Edvinas pasakojo, kad keletą minučių sugaišo vien dėl to, kad buvo pamiršęs, ką V. Žala pasakojo parduodamas automobilį – serviso knygoje esanti instrukcija nėra teisinga. Lenktynininkai finišavo 39-oje pozicijoje.
Pozicijos neišsaugojo
Į Dakarą sugrįžusiam Gintui Petrui su šturmanu Tomu Jančiu, „Petrus Racing team“ ekipažui, vakarykščio rezultato pagerinti nepavyko. Trečiame greičio ruože komanda nukrito dviem pozicijom žemyn ir finišavo 47-oje vietoje.
Sunku buvo ne tik lietuviams
Trečioji Dakaro diena pareikalavo aukų. Prancūzijos motociklininkui Adrienui Van Beverenui lenktynės baigėsi itin skaudžiai – likus vos 3 kilometrams iki finišo, lenktynininkas krito ir trenkėsi į akmenis. Susilaužęs raktikaulį jis lenktynių nebetęs.
Greičio ruožui įpusėjus buvo pranešta, kad iš Dakaro traukiasi Rusijos lenktynininkas V. Vasiljevas, kurio bolidas užsidegė. Pasitraukė ir šeichas Khalidas Al Qassimis, kuris prieš įvažiuodamas į neutralizacijos zoną nsuvaldė automobilio ir jį sudaužė.
Trečiąją dieną motociklų įskaitoje greičiausias buvo JAV motociklininkas Ricky Brabecas, nuo jo 5 min. 56 sek. atsiliko ir antrą vietą užėmė Čilės lenktynininkas Jose Ignacio Cornejo Florimo, o trečias liko argentinietis Kevinas Benavidesas, kuris nuo lyderio atsiliko 7 min. 22 sek.
Keturračių įskaitoje geriausią laiką vėl pademonstravo čilietis Giovanni Enrico, antrą poziciją iškovojo prancūzas Simonas Vitse, kuris atsiliko 1 min. 1 sek. Trečia vieta atiteko taip pat čiliečiui Ignacio Casale, kuris nuo lyderio atsiliko 3 min. 29 sek.
Automobilių įskaitoje greičiausiai trasą įveikė ispanas Carlosas Sainzas, nuo jo 4 min. 19 sek. atsiliko ir antrą vietą pelnė lenkas Jakubas Przygonskis. Trečioje vietoje – Saudo Arabijos lenktynininkas Yasiras Seaidanas. Jis nuo lyderio atsiliko 5 min. 28 sek.
Bagių klasėje greičiausias buvo ispanas Gerardas Farres Guell, iškart už jo, tik 18 sek. atsilikęs, yra rusas Sergejus Kariakinas, o trečioje vietoje – JAV lenktynininkas Casey Currie, kuris nuo lyderio atsiliko 1 min. 37 sek.
Sunkvežimių klasės pirmoje vietoje – rusas Andrey Karginovas, antroje vietoje – 4 min. 54 sek. atsilikęs baltarusis Siarhei Viazovich, o trečiaja vieta džiaugiasi rusas Antonas Shibalovas.
Kaip atrodė lenktynių eiga ir svarbiausius dienos įvykius galite peržiūrėti žemiau: