„Kelio knygose yra aprašyta pačių įvairiausių situacijų. Mano užduotis yra pasitikrinti, ar aiškiai suprantu, ką bando perteikti man šturmanas – „Delfi“ pasakojo pilotas, kuris, klausydamas naujojo šturmano iš Portugalijos, Paulio Fiuza, skaitomos stenogramos žvelgia į lubas ir bando įsivaizduoti, ar teisingai supranta viską, kas yra sakoma, o tuomet dar užmeta akį į kelio knygą ir pasitikrina, ar kelią įsivaizdavo taip, kaip šis nurodytas.
Ne vienam komandos gerbėjui buvo kilęs įspūdis, kad kitaip nei V. Žala, kuris angliškai kalba puikiai, P. Fiuza angliškai kalba gerokai silpniau. Tačiau pilotas ramina: šturmanas angliškai kalba tikrai gerai, reikia tik susitikrinti specifinius terminus, pavadinimus.
„Jau spėjome tris greičio ruožus prabėgti per šitas dienas, dar turime kelio knygų, tai prabėgsime per šitas likusias dienas juos. Nes pernai buvo pačių įvairiausių dienų ir informacija, į kurią gilinamės, varijuoja. Taip aiškiau ir man, ir jam“, – aiškino lenktynininkas.
Pasak jo, P. Fiuza angliškai kalba su savotišku akcentu, o tai yra dar viena priežastis, kodėl tokios treniruotės sėdint tiesiog ant viešbučio kėdžių naudingos. Mat akcentas gali pakišti koją lemiamą akimirką, kai kažkuris terminas bus ištartas ar suprastas ne taip, kaip derėtų.
„Kol kas 80-90 proc. man viskas aišku, likusius procentus dar išsigaudysime per ateinančias kelias dienas. Matyt, ir pradžioje kelios dienos bus susidirbimo, nes mašinoje sėdint vis tiek daugiau dėmesio skiri į kelią, klausymasis ne toks efektyvus“, – pasakojo V. Žala, pabrėžęs, kad tikrai važiuos į treniruotes, kad apšiltų prieš Dakaro ralio startą.
Automobilį mechanikai pažįsta
Dar viena nerimą sukėlusi žinia prieš pat Dakaro ralį buvo ta, kad du komandos mechanikai iš trijų užsikrėtė COVID-19. „Agrorodeo“ ekipažui teko skubiai ieškoti pamainos ir šią atrasti pavyko per dieną. Tačiau ne vienam gerbėjui nerimą kelia tai, ar naujieji komandos nariai pažinos „Mini Cooper“ taip, kaip ankstesni mechanikai.
Čia V. Žala taip pat ramina. Pasak jo, pagrindinis žmogus, kuris sėmėsi žinių „X-Raid“ komandoje ir geriausiai pažinojo „Mini Cooper“, buvo Edvardas Lucevičius.
„Jis buvo vienas iš trijų ir su tikrai tvirtom žiniom apie automobilį. Tai jo vietą pakeitė Romas Žalnierukynas, kuris irgi praėjusiais metais važiavo į Dakaro ralį. Tai iš esmės turime vieną žmogų, kuris pernai dirbo prie automobilio, ir du žmones, kurie prie miniuko nagų nekišę. Bet tai nekelia problemų, kol turime nors vieną žmogų, kuris žino, kaip kas veikia“, – pabrėžė pašnekovas, pabrėžęs, kad komanda turi ir stiprų „X-Raid“ užnugarį.
Turi užduotį prologui
Šiemet į Dakaro ralį grįžo ir prologu pramintas greičio ruožas, kurio ilgis – vos 11 kilometrų. Jis vertinamas kaip parodomasis, skirtas žiūrovams pasigrožėti įspūdingais vaizdais, tačiau nuo jo finišo priklausys starto tvarka kitos dienos varžybų rytą.
„Važiavimas Saudo Arabijoje yra speficinis tuo atžvilgiu, kad po savęs palieki daug dulkių. Ir jeigu tik papuoli į grupę, kur važiuoji ne savo tempu, tai yra, už tavęs yra greitesnis varžovas arba prieš tave yra lėtesnis, atsiranda nervinė įtampa. Prologo užduotis yra įveikti jį savo tempu“, – pabrėžė V. Žala.
Anot jo, svarbu neperlipti savo galimybių ribų, nes kitą dieną teks važiuoti tarp gerokai greitesnių varžovų. O padarius klaidų teks važiuoti tarp lėtesnių varžovų, kuriuos vėliau teks lenkti ir nebūtinai patogiai.
„Geriausiai važiuoti savo tempu. Esame pernai važiavę taip, kad važiavome 50-100 kilometrų nesutikdami nė gyvos dvasios, vėliau tik pradedi vytis lėčiausius keturratininkus, motociklininkus ir pan. Tai užduotis bus važiuoti savo tempu. Tikiuosi, kad pasistumsime šiek tiek į priekį, bet kiek – parodys laikas“, – svarstė pilotas.