Buvęs Vaidoto Žalos šturmanas ir Dakaro ralio žinovas Saulius Jurgelėnas papasakoti, kuo ypatingos iš pirmo žvilgsnio visiškai plokščios plynės nusprendė pasikalbėjęs su V. Žala ir Paulo Fiuza, ekipažo šturmanu pirmojoje greičio ruožo neutralizacijos zonoje.
„Ką tik išleidome Vaidotą ir Paulo, jie trumpai pasidalino įspūdžiais, kas gi nutiko per pirmuosius kilometrus“, – kalbėjo S. Jurgelėnas.
Anot jo, jau buvo žinoma, kad diena bus greita ir pakankamai pavojinga. Kitaip tariant, šiandien yra proga atsiskleisti šturmanams, o vairuotojams privaloma elgtis ypač išmintingai.
„Nors atrodo, kad čia visiška plynė ir lygu, šis vaizdas apgaulingas. Iki horizonto matome, kad nėra kalnų ir atrodo, kad viskas lygu, bet paviršius, nors formaliai sakoma, kad čia žvyras, matome, auga didesni ir mažesni akmenys – apibūdino dienos greičio ruožą S. Jurgelėnas.
Pasak jo, V. Žala pabandė aštriau pavažiuoti šita danga ir iš karto prakirto ratą, todėl prarado laiko keisdami ratą.
„Paskui jie pravažiavo ir Benediktą Vanagą, kuris, deja, patyrė avariją. Bet jau buvo nusileidęs sraigtasparnis ir organizatoriai vietoje tvarkėsi, tai pagalbos suteikti nereikėjo. Pakeliui matė ir kitus automobilius – raudoną BRX komandos bolidą, Stephane Peterhanselį. Ir sakė, kad jau po ratų nuleidimo kažkiek atsargiau ėmė važiuoti ir ne taip aštriai, o po Benedikto avarijos dešinė koja šiek tiek ir palengvėjo“, – pasakojo komandos strategas.
Pasak S. Jurgelėno, išties, greičio ruožas ir pavojingas, ir greitas, bei ekipažams privalu susikalbėti tarpusavyje. Jis spėjo pasikalbėti ir su Paulo Fiuza, ir su kitais šturmanais, kurie patvirtino, kad darbo šiandien – per akis, dažnai keičiasi kryptis, yra daug kelių, iš kurių reikia pasirinkti teisingą, tuo pačiu ir palaikyti greitą važiavimo tempą.
„Kartais kryptys keičiasi po 200, 400, 600 metrų, tai, sakė Paulo, darbo šiandien yra labai daug. Tai čia šturmanų mūšis, o vairuotojai turi parodyti, kad geba prisitaikyti prie šturmanų ritmo, gauti teisingą informaciją ir patys nepražiopsoti pavojingų vietų, nes jų čia tikrai yra labai daug. Ta lygi plynė slepia savyje ir tramplinus nedidelius, ir išgraužas, likusias po lietaus. Dauguma jų, žinoma, pažymėta, bet kai kurios, kurios pažymėtos dviem šauktukais, ypač pavojingos, nes kartais tie du šauktukai turėtų būti panašesni į tris ir važiuojant maksimaliu greičiu gali pavojingai švystelėti automobilį, o kartais gali pralėkti „pilnu gazu“ ir viskas bus gerai“, – apibūdino S. Jurgelėnas.
Anot jo, neaišku, kas iš tiesų nutiko su B. Vanagu, ar buvo pažymėta klaida, ar per vėlai šturmanas perspėjo, kas vyksta, apie tai, sakė S. Jurgelėnas, daugiau papasakos pats nukentėjęs ekipažas. Tačiau trasoje tebevažiuojantiems ekipažams vis dar liko daugiau nei 300 kilometrų ne tik apgaulingos dangos, bet ir kopų, o pabaigoje – upių vagų, kuriose jau atsiradęs vanduo, bei akmenų.
„Manau, šitas greičio ruožas bus pagrindinė greitųjų Dakaro ralio dalyvių „sijoklė“, – kalbėjo S. Jurgelėnas.